FAQ om Turbo-bygge
- {BÅGEN}
- Inlägg: 4329
- Blev medlem: 17 april 2006, 10:38
- Bil: Civic Ed / Civic Hybrid
- Namn: Mattias Bågenholm
- Ort: Göteborg
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 30 times
Du behöver inte hondata utan du kan chippa en vanlig box och de kostar inte så mycket.
E85 är inget komplicerat utan bara ett annat drivmedel med andra förutsättningar.
Det finns en stor risk att du kommer få lägga mycket mer pengar än vad du tror när du bygger en snik turbomaskin
Snik maskiner skall bara erfarena personer bygga enligt mig för man liger väldigt ofta på gränsen och behöver man veta vad man gör.
Kan man inget så skall man spara pengar och bygga safe tycker jag.
Du vill inte stå där med en skjuten motor och så vet inte inte varför den är mos.
Nej mitt tips är att spara pengar och bygg efter ett beprövat recept så slipper du huvudvärk och en massa extra utgifter.
Det är inget kul att köra runt i en bil som man inte litar på.
Sen så ligger ju Jim's tuning ganska nära dig för mappningen.
E85 är inget komplicerat utan bara ett annat drivmedel med andra förutsättningar.
Det finns en stor risk att du kommer få lägga mycket mer pengar än vad du tror när du bygger en snik turbomaskin
Snik maskiner skall bara erfarena personer bygga enligt mig för man liger väldigt ofta på gränsen och behöver man veta vad man gör.
Kan man inget så skall man spara pengar och bygga safe tycker jag.
Du vill inte stå där med en skjuten motor och så vet inte inte varför den är mos.
Nej mitt tips är att spara pengar och bygg efter ett beprövat recept så slipper du huvudvärk och en massa extra utgifter.
Det är inget kul att köra runt i en bil som man inte litar på.
Sen så ligger ju Jim's tuning ganska nära dig för mappningen.
*Medlems ansvarig*
*Kassör*
Mattias Bågenholm
0707-300215
Bilar
Civic ED Turbo "Kanjo" -91
VW Multivan
VW ID3
Har ni några frågor ang ert medlemsskap i HPC så skicka ett PM till mig.
*Kassör*
Mattias Bågenholm
0707-300215
Bilar
Civic ED Turbo "Kanjo" -91
VW Multivan
VW ID3
Har ni några frågor ang ert medlemsskap i HPC så skicka ett PM till mig.
Motorn skadas inte så länge den inte går för snålt eller fett hela tiden. Det kan ingen neka.pQlse skrev:Okej, då har jag mer koll..Alex_s skrev: jag kommer aldrig rekommendera något annat än en ordentlig mappning, det finns så klart sätt att "snika" bilen, t.ex Extraspridare, leka runt med progressiva Bränsletrycksregulatorer osv.
Det är så billigt och enkelt att fixa ett mappningsbart styrsystem till Hondor, jämfört med många andra märken. Så jag ser inte poängen egentligen att snika en motor/bil som man planerar på att bygga vidare på. ( vilket jag antar att du vill ).
motorns bränsleförbrukning, register, effekt ALLTING blir bättre med en mappning.
Den mätaren du har är en smalbandsmätare som man kopplar på signalkabeln på original lambda. Det ger inget värde som man kan ta på allvar.
Absolut, kommer säkert vilja bygga vidare sedan, och jag vet att mappning gör grymt mycket.
Men är pengarna som sätter lite stopp just nu, så det va mer en fundering, på om jag kan skada motor om jag inte mappar just nu, och sätter på vassare spridare etc. Vill gärna mappa också, men har läst, bara konvertingen till obd1 går ju på en del.
Sedan ska jag ha tag på en ecu som har hondata, kostar också en del och sedan ska man leta upp någon som kan mappa åt mig, och då vill man ju också kunna erbjuda en slant =) Så tanken va att ta det lite stegvis, (om det går).
Det där med e85 låter också väldigt komplicerat ?
Så länge du har koll på dom värdena som behövs och det stämmer överens med vad optimalt är så kan du vara lugn tills du skaffat ett sprut. Sitter i samma sits jag liksom,så valde att göra såhär och det fungerar skitbra.. Även snackat med ägaren av Witune och sa inte emot mig när jag förklarade läget om bilen och jag inte har sprut till den just nu.
Kom ihåg att om du kör E85 sen så är AFR värdena helt annorlunda. Du kan t.ex inte ligga på 12,5 i AFR och tro att det är optimalt,för det är optimalt med blyfri soppa.
Då är det bättre att ställa in den efter lambdavärde istället för då visar den rätt.
Vad är komplicerat med E85 menar du ? Jag hade planer på att konvertera till det i framtiden. Större spridare,andra soppaledningar som klarar av etanol,samt en pump som inte skär av etanolen.
Ångrade mig sen då det är så jävla svårt att veta vad för soppa man får i tankstationerna.. Har liksom ingen lust att mäta upp den varenda gång om man får e75,e85,90,e97 etc etc om bilen är mappad efter en av dessa.
-
- Inlägg: 43
- Blev medlem: 30 maj 2012, 17:52
- Bil: Honda CRX Vtec (SIR EE83)
- Namn: Christian Hansen
- Ort: Blekinge
Vad gäller e85 kommer jag iaf inte köra på detta, får bli hedlig gammal bensinracer =)Scoore skrev: Motorn skadas inte så länge den inte går för snålt eller fett hela tiden. Det kan ingen neka.
Så länge du har koll på dom värdena som behövs och det stämmer överens med vad optimalt är så kan du vara lugn tills du skaffat ett sprut. Sitter i samma sits jag liksom,så valde att göra såhär och det fungerar skitbra.. Även snackat med ägaren av Witune och sa inte emot mig när jag förklarade läget om bilen och jag inte har sprut till den just nu.
Kom ihåg att om du kör E85 sen så är AFR värdena helt annorlunda. Du kan t.ex inte ligga på 12,5 i AFR och tro att det är optimalt,för det är optimalt med blyfri soppa.
Då är det bättre att ställa in den efter lambdavärde istället för då visar den rätt.
Vad är komplicerat med E85 menar du ? Jag hade planer på att konvertera till det i framtiden. Större spridare,andra soppaledningar som klarar av etanol,samt en pump som inte skär av etanolen.
Ångrade mig sen då det är så jävla svårt att veta vad för soppa man får i tankstationerna.. Har liksom ingen lust att mäta upp den varenda gång om man får e75,e85,90,e97 etc etc om bilen är mappad efter en av dessa.
Vad det gäller att meka och skruva så kan jag en hel del, men just eftersom att jag är helt ny inom honda sektorn, så tänkte jag jag ställer lite frågor på saker jag va lite oklar på bara..{BÅGEN} skrev:Du behöver inte hondata utan du kan chippa en vanlig box och de kostar inte så mycket.
E85 är inget komplicerat utan bara ett annat drivmedel med andra förutsättningar.
Det finns en stor risk att du kommer få lägga mycket mer pengar än vad du tror när du bygger en snik turbomaskin
Snik maskiner skall bara erfarena personer bygga enligt mig för man liger väldigt ofta på gränsen och behöver man veta vad man gör.
Kan man inget så skall man spara pengar och bygga safe tycker jag.
Du vill inte stå där med en skjuten motor och så vet inte inte varför den är mos.
Nej mitt tips är att spara pengar och bygg efter ett beprövat recept så slipper du huvudvärk och en massa extra utgifter.
Det är inget kul att köra runt i en bil som man inte litar på.
Sen så ligger ju Jim's tuning ganska nära dig för mappningen.
Har kikat runt en del. Hört lite olika här och där. Men blir till att köpa grejer så ja kan mappa den riktigt, sålänge man kan få två olika mappar, en utan och en med turbo så man lätt kan besikta bilen =)
Brukar det vara rimliga priser på tuning så? Eller kanske billigare att göra det privat ? Like säkert ?
mvh
Att prata innan man tänker, är som att torka sig i röven innan man skiter..
-
- Inlägg: 67
- Blev medlem: 28 juni 2014, 14:14
- Bil: honda civic vti (eg9)
- Namn: mattias karlsson
- Ort: mariestad
tjabba tjenna hallo. ja håller på med ett turbo bygge på min b16a2.
tänkte kolla lite med er experter
jo ja har nu fått hem mina topp packningar 2 st minfråga är detta
dessa packningar är av metall alltså inget papp vet inte om de finns några orginal i papp och metall. alltså
när ja sätter på dessa packningar finns inte risken att de blir mellanrum mellan packningarna och att de kommer att gå åt fanders. ? vet att de blir ett bra tryck sen när man skruvar dit topp bultarna med moment men är rädd för att de ändå blir mellanrum?? någon som är duktig på detta. kanske har en annan lösning på de hela
tänkte kolla lite med er experter
jo ja har nu fått hem mina topp packningar 2 st minfråga är detta
dessa packningar är av metall alltså inget papp vet inte om de finns några orginal i papp och metall. alltså
när ja sätter på dessa packningar finns inte risken att de blir mellanrum mellan packningarna och att de kommer att gå åt fanders. ? vet att de blir ett bra tryck sen när man skruvar dit topp bultarna med moment men är rädd för att de ändå blir mellanrum?? någon som är duktig på detta. kanske har en annan lösning på de hela
-
- Inlägg: 7998
- Blev medlem: 26 juli 2004, 12:30
- Namn: Martin Scotte
- Ort: Vellinge
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 36 times
- Kontakt:
Ja en lösning är att man inte kör dubbla packningar, utan istället beställer en med rätt tjocklek för ändamålet.
Martin Scotte
Isuzu D-Max 2021
S2000 -01
Jazz -17
Civic -92
Light travels faster than sound. That is why some people appear bright before you hear them speak
1.22.44 SuperStage(MScotte)
1.26.03 SuperStage(Gullabo)
Isuzu D-Max 2021
S2000 -01
Jazz -17
Civic -92
Light travels faster than sound. That is why some people appear bright before you hear them speak
1.22.44 SuperStage(MScotte)
1.26.03 SuperStage(Gullabo)
-
- Inlägg: 67
- Blev medlem: 28 juni 2014, 14:14
- Bil: honda civic vti (eg9)
- Namn: mattias karlsson
- Ort: mariestad
Vad skulle hända ifall man använder båda av dessa? Skulle de fungera. Eller skulle de inte fungera? Är inte sugen på att köpa en packning till annars så blir de en och skita i turbon om de inte fungerar med dessa två i metall
-
- Inlägg: 7998
- Blev medlem: 26 juli 2004, 12:30
- Namn: Martin Scotte
- Ort: Vellinge
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 36 times
- Kontakt:
Varför behöver du två? Går lika bra att åka turbo på en.
Martin Scotte
Isuzu D-Max 2021
S2000 -01
Jazz -17
Civic -92
Light travels faster than sound. That is why some people appear bright before you hear them speak
1.22.44 SuperStage(MScotte)
1.26.03 SuperStage(Gullabo)
Isuzu D-Max 2021
S2000 -01
Jazz -17
Civic -92
Light travels faster than sound. That is why some people appear bright before you hear them speak
1.22.44 SuperStage(MScotte)
1.26.03 SuperStage(Gullabo)
- david_2oosx
- Inlägg: 65
- Blev medlem: 1 september 2013, 19:43
- Bil: esi Turbo
- Namn: David Nilsson
- Ort: mariestad
B16A2 Orginal komp 10.2:1
==================
-steg 1 (0.4-0.6bar) 98 oktan bensin
1st extra orginalpackning. nytt komp ~9.5:1
På detta komp tappar du ca 5 N/A hp
-steg 2 (0.7-1.1bar) 98 oktan bensin
2st extra orginalpackning. nytt komp ~8.8:1
På detta komp tappar du ca 10 N/A hp
Tänk på att det inte bara är kompet som spelar in på bilen benägenhet att
spika. Även högt mottryck som man får med mindre turboagg påverkar mycket!
Istället för 3st orginalpackningar så kan man använda sig av en distansplatta samt två av de 3lager som finns i en orginalpackning. Jag kan hjälpa till med sånna. jag rekomenderar inte att gå över tjockleken för 3packningar. Då får du problem med kamremmen och kamtider. Vid 3packningar eller liknande så kan det vara ideé att fundera på ställbara kamdrev.<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
1: finns det verkligen tre lager i en orginal topplockspackning??
skrev malkolm
==================
-steg 1 (0.4-0.6bar) 98 oktan bensin
1st extra orginalpackning. nytt komp ~9.5:1
På detta komp tappar du ca 5 N/A hp
-steg 2 (0.7-1.1bar) 98 oktan bensin
2st extra orginalpackning. nytt komp ~8.8:1
På detta komp tappar du ca 10 N/A hp
Tänk på att det inte bara är kompet som spelar in på bilen benägenhet att
spika. Även högt mottryck som man får med mindre turboagg påverkar mycket!
Istället för 3st orginalpackningar så kan man använda sig av en distansplatta samt två av de 3lager som finns i en orginalpackning. Jag kan hjälpa till med sånna. jag rekomenderar inte att gå över tjockleken för 3packningar. Då får du problem med kamremmen och kamtider. Vid 3packningar eller liknande så kan det vara ideé att fundera på ställbara kamdrev.<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
1: finns det verkligen tre lager i en orginal topplockspackning??
skrev malkolm
Turbo everything..
iställer för att krångla med distansplattor, dubbla packningar osv.osv. som garanterat bara kommer krångla och bli dyrt i längden. Åk standard packning ( alternativt något tjockare eftermarknadspackning ) och E85
_________
Alexander Sjögren
0736436114
"Old hondas never die, they just get faster"
Alexander Sjögren
0736436114
"Old hondas never die, they just get faster"
- david_2oosx
- Inlägg: 65
- Blev medlem: 1 september 2013, 19:43
- Bil: esi Turbo
- Namn: David Nilsson
- Ort: mariestad
Yes han ska göra d! Och jag med, me min d16z6.
Hur "långt" kommer man på 350cc spridare och e85? Har en gt28rs snurra som laddar 0,6-07 bar på min d16.
Hur "långt" kommer man på 350cc spridare och e85? Har en gt28rs snurra som laddar 0,6-07 bar på min d16.
Turbo everything..
-
- Inlägg: 1861
- Blev medlem: 12 april 2005, 00:52
- Bil: Honda Integra
- Namn: Marcus Eisenhut
- Ort: Malmö
- Been thanked: 3 times
Möjligt att det skulle fungera till iaf 0.5. Bara att kolla när ni mappar.david_2oosx skrev:Yes han ska göra d! Och jag med, me min d16z6.
Hur "långt" kommer man på 350cc spridare och e85? Har en gt28rs snurra som laddar 0,6-07 bar på min d16.
Annars är ju 550cc ganska billga och dyker upp titt som tätt beggat.
Mvh/Marcus Eisenhut
Kör:
Honda Jazz -03
Honda Integra Si JRSC -94
Honda CR-V -17
Kört:
Mercedes-Benz C220d -17
Mercedes-Benz C220d -16
Civic Tourer 1.8 Lifestyle -14
Civic 1.8 sport ADAS -15
Civic Tourer 1.6d -15
Civic 1.8 sport -06
Delsol VTi -93
Kör:
Honda Jazz -03
Honda Integra Si JRSC -94
Honda CR-V -17
Kört:
Mercedes-Benz C220d -17
Mercedes-Benz C220d -16
Civic Tourer 1.8 Lifestyle -14
Civic 1.8 sport ADAS -15
Civic Tourer 1.6d -15
Civic 1.8 sport -06
Delsol VTi -93
- Xchai
- Inlägg: 1633
- Blev medlem: 25 juli 2004, 10:02
- Bil: Crx vt 32psi
- Namn: Wanchai Kampha Gustafsson
- Ort: Borlänge/Vallentuna/Västerås
Jag räknade lite snabb i fuel demand 3.5bar grundtryck och 7psi ladd ca 200-240hk e85
Då räcker knappt dina 350cc spridare..550cc skulle jag hellre köra med.
Din koppling kommer inte att palla så mkt körning. Byt heller
Detta är inte hundra procent..utan en översikt vad som rekomenderad
Då räcker knappt dina 350cc spridare..550cc skulle jag hellre köra med.
Din koppling kommer inte att palla så mkt körning. Byt heller
Detta är inte hundra procent..utan en översikt vad som rekomenderad
Tack till
XLR8Performance
Jane @ Queen of tools
PPF
Tunnis aka Glad
Simon,mm
XLR8Performance
Jane @ Queen of tools
PPF
Tunnis aka Glad
Simon,mm
- david_2oosx
- Inlägg: 65
- Blev medlem: 1 september 2013, 19:43
- Bil: esi Turbo
- Namn: David Nilsson
- Ort: mariestad
Ok man får väl testa sig fram med bredbandslambda lite, kommer köra omappat med min denna sommar då det är ett budgetbygge som jag inte vill lägga uppåt 3500kr i mappning på. Blir nästa sommar med seriösare motor
Turbo everything..
Ledsen om det är en dumm fråga, men skumma igenom tråden och förstår jag rätt att man bör sänka kompressionen om man ska turbokonvertera? Hur fungerar det att turbokonvertera en sugtrimmad motor då, för jag antar plannad topp ökar kompressionen? (Är nybörjare på allt sånt här bara undrar, för en komps kör en turbo-volvo som är sugtrimmad med planad topp, vassare kam och allt sånt utan problem, dock så laddar han bara 0.3bar).
- NitraM
- Inlägg: 2933
- Blev medlem: 6 november 2005, 19:59
- Bil: Cr-v Gen 1 / CRX gen 1 / EE9
- Namn: Martin Augustsson
- Ort: Norrköping
- Has thanked: 128 times
- Been thanked: 81 times
Allt beror på vilken motor och hur mycket ladd du ska köra.
Det går alldeles utmärkt att köra 0.5-0.7 ladd utan att behöva kompsänka motorn beroende på vilken motor.
Men det finns speciella topplockpackningar som är gjorda för att sänka kompen.
Men ska du börja ladda mycket så är det nya kolvar och stakar som är ett måste för att få det hållbart och i rätt komp
Det går alldeles utmärkt att köra 0.5-0.7 ladd utan att behöva kompsänka motorn beroende på vilken motor.
Men det finns speciella topplockpackningar som är gjorda för att sänka kompen.
Men ska du börja ladda mycket så är det nya kolvar och stakar som är ett måste för att få det hållbart och i rätt komp
Martin Augustsson
Privat: 0735-325213
Inköpsansvarig på Nya Allbilskroten
____________________________________________
Privat: 0735-325213
Inköpsansvarig på Nya Allbilskroten
____________________________________________
Det är en 1987 1.5 12v motor, turbon vet jag ej vilken modell men av märket garrett (väldigt liten).NitraM skrev:Allt beror på vilken motor och hur mycket ladd du ska köra.
Hur mycket ladd måste man ha för att få någon märkbar effekt? Vet ju att volvo 940 ltt laddar 0.3bar, och den har endast 4 hästar mer än gl motorn, men gissar att den då också har högre vridmoment på lägre varv.NitraM skrev:Men ska du börja ladda mycket så är det nya kolvar och stakar som är ett måste för att få det hållbart och i rätt komp
Från vad jag läser här verkar de vara nån relation mellan hög kompression och turbomattning, att den inte får vara för hög?
Om detta stämmer är det helt åt skogen att turbomata en motor med plannad topp (som jag då antar har högre än vanligt?)?
(Ledsen om det är dumma frågor och antaganden, nybörjare på sånt här)
Om detta stämmer är det helt åt skogen att turbomata en motor med plannad topp (som jag då antar har högre än vanligt?)?
(Ledsen om det är dumma frågor och antaganden, nybörjare på sånt här)
-
- Inlägg: 819
- Blev medlem: 25 juli 2004, 12:56
- Bil: RD9
- Namn: Клабе Бюрстром
- Ort: България
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 1 time
Då ska jag också ge mig in i den här tråden och boxas..
Har tankarna att hänga på en turbo på min snurra, D16V1, då det är enkelt enligt lagarna här nere i balkan.
Original ligger motorn på 110 påsar och komp på 10:4 - Jag siktar på runt 200 påsar vid ett ladd på 0.5-0.6 bar.
Efter att ha läst runt på en hel del UK forum så rullar det ett par EP2:or där med turbo som är byggt på OEM motor, dvs inget bytt internt och rullar runt 200 påsar utan problem.
Finns även en EP1a som rullar här nere i Balkan på 200 hästar vid 0.5 bar. Han bände dock två stakar när han laddade 0.7 bar.
Så därför tänker jag köra på rutten att inte byta interna komponenter då detta är en daily driver och ska inte rulla på race banor och liknande utan ska bara få lite extra knuff.
Men nu kommer det jag är helt lost på - Nämligen vilken turbo jag ska köra på samt vilka andra OEM komponenter man kan köra på.
Någon tyckte jag skulle köra på en TD04HL-13G som sitter original i en massa Volvo´s som S/V70 t.ex - Är den att rekommendera?
440cc spridare ska man också ha, vilka kör andra på här? OEM i en massa BMW har jag sett men finns det någon annan favourit som folk här tycker är bättre?
Har tankarna att hänga på en turbo på min snurra, D16V1, då det är enkelt enligt lagarna här nere i balkan.
Original ligger motorn på 110 påsar och komp på 10:4 - Jag siktar på runt 200 påsar vid ett ladd på 0.5-0.6 bar.
Efter att ha läst runt på en hel del UK forum så rullar det ett par EP2:or där med turbo som är byggt på OEM motor, dvs inget bytt internt och rullar runt 200 påsar utan problem.
Finns även en EP1a som rullar här nere i Balkan på 200 hästar vid 0.5 bar. Han bände dock två stakar när han laddade 0.7 bar.
Så därför tänker jag köra på rutten att inte byta interna komponenter då detta är en daily driver och ska inte rulla på race banor och liknande utan ska bara få lite extra knuff.
Men nu kommer det jag är helt lost på - Nämligen vilken turbo jag ska köra på samt vilka andra OEM komponenter man kan köra på.
Någon tyckte jag skulle köra på en TD04HL-13G som sitter original i en massa Volvo´s som S/V70 t.ex - Är den att rekommendera?
440cc spridare ska man också ha, vilka kör andra på här? OEM i en massa BMW har jag sett men finns det någon annan favourit som folk här tycker är bättre?
Благодаря мутра!
- david_2oosx
- Inlägg: 65
- Blev medlem: 1 september 2013, 19:43
- Bil: esi Turbo
- Namn: David Nilsson
- Ort: mariestad
Alla typer av t28 turbos funkar bra, körde med en gt2871 på min d16z6 förra året och var inget lagg lr liknande. Jag körde med saab 351cc spridare men dom va rätt bottade vid 0,6-0,7 i ladd. Finns honda anpassade 440cc på ebay som ska funka bra, ligger runt 1200kr tror jag
Turbo everything..
-
- Inlägg: 5303
- Blev medlem: 28 juli 2004, 15:49
- Bil: TEN second car!
- Namn: Malkolm Roth
- Ort: Västerås
- Has thanked: 31 times
- Been thanked: 23 times
klotter skrev:Undrar hur du får dubbla effekten vid bara ett halvt bars ladd....
Det där är rätt konstigt med hondor, men det stämmer faktiskt rätt hyfsat!
Läste om nån bänkning på en itr med turbo. Vid 0bar gav den 30-40hk mer än original.
Ett annat exempel är min k24, den gav 420hk vid 0,7bar. Dvs 1,21% mer effekt än orginal. Visst då vart det annat avgas o ingen cat längre. Men bra referens ändå.
D15z6 som har 114hk org, med turbo och 0,60-0,65bars övertryck gav den 245hk. Dvs 115% ökning av effekten fast det borde bara varit 65% ökning...
Har sett massor fler exempel som visar denna symptom, och aldrig något som visat motsatsen(förutom om det är riktigt sunkigt byggt och felmappat).
Med kompressor får man ocå mer effekt än vad man enligt teorin borde, men det blir aldrig lika hög bonuseffekt som med turbo.
-
- Inlägg: 5
- Blev medlem: 22 september 2017, 15:41
- Bil: Civic EG5
- Namn: Linus Jönsson
- Ort: Göteborg
Tjena! Har en EG5 civic med en 1.5 LSI motor i och vill gärna veta lite vad man ska förbereda bilen med innan man stoppar in en turbo osv, har bara småpillat med den lite och vill gärna ha ett seriöst bygge nu, undrar lite om vart man kan hitta kit, agg osv. Vad man kan förbereda. Jag tror ni förstår vad jag menar!
- {BÅGEN}
- Inlägg: 4329
- Blev medlem: 17 april 2006, 10:38
- Bil: Civic Ed / Civic Hybrid
- Namn: Mattias Bågenholm
- Ort: Göteborg
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 30 times
Ja då har du ganska mycket jobb framför dig och ett tips är att få den fungerande utan turbo först.
*Medlems ansvarig*
*Kassör*
Mattias Bågenholm
0707-300215
Bilar
Civic ED Turbo "Kanjo" -91
VW Multivan
VW ID3
Har ni några frågor ang ert medlemsskap i HPC så skicka ett PM till mig.
*Kassör*
Mattias Bågenholm
0707-300215
Bilar
Civic ED Turbo "Kanjo" -91
VW Multivan
VW ID3
Har ni några frågor ang ert medlemsskap i HPC så skicka ett PM till mig.