Fel kod på besiktningen???

Frågor om motor, drivlina, fälgar, däck etc. ställer du här
Little Elk
Inlägg: 210
Blev medlem: 26 juni 2005, 17:53
Namn: Fredrik Edin
Ort: The Hood

Min bil har gått strax äver 10k mil och den är i välldigt bra skick fortfarande. Har inget skrammel i interiören (kan dock bero på att allt varit nerslitet och pillat på av andra skäl än skrammel dock), har inga problem med dåliga leder vad jag och besiktningen vet eller annat konstigt. Kan ju säga att min CTR 02 är mindre skrammelbenägen än mammas V50 08, har varit mindre på verkstad för små skit (har ALLA pappar på min EP3 vad gäller service och verkstads besök).

Det enda jag kan klaga på hos min bil är de saker som tidens tand sätter i en bil. Lite ojämn lack mellan plast och plåt, ett och annat stenskott trots att den ej gått vintertid (hondas läck är ju sååå hållbar mot detta... = +1 v50 som körs vinter och inte har fler än tre tottalt!) och en och annan mindre skada i interiören som jag stör mig lite på. Dock inget den normale ser mer än mig. :)

Men vad är egentligen skillnaden melan UK bilar och japan/USA bilar?
AP1 och AP2 (s2000) byggdes vell i japan iaf? Har för mig de byggdes parralelt med NSX den tid de levde parralelt med varrandra.
Ordförande

Nuvarande bil: Civic Type R -02
Tidigare bil: Civic Type R -04
ricci
Inlägg: 32
Blev medlem: 8 juni 2009, 07:23

eko skrev:Rickard: så din bmw fick inte ny lack pga rosten vid falsen, insidan av nedre delen av njurarna?
De bilar som var tillverkade innan -04 hade (har) seriösa problem med rosten.. de som har 6 års rostskydd, nästintill alla fick lackat om huv och de som va värre fick ny huv på garanti. Så om verkstan bjudit dig på lacken så kan jag nästan till 100% garantera dig att det berodde på rosten på insidan och inte stenskott, varför skulle de gå minus för du ligger för nära andra bilar? det konstiga är att du inte äns nämner peugeot.. 10k mil i en peugeot utan att nämna något är märkligt :)


Ingen kan göra bättre pålitliga bilar än japaner det är ënkel fakta
väl medveten om detta, det roliga i kråksången är att jag ej själv bad dem fixa rosten, dom bad mej att låna ut bilen ett tag för åtgärder gällande lacken,
lånebil fick man också kostnadsfritt,

10k mil i en peugeot är ingen lek. dock var bilen helt ny och jag avverkade 10k mil på nästan 2.5-3år har jag för mej, hade bilen inne 5 gånger utöver service för garantijobb, men aldrig några problem, ända jobbiga med detta var att lämna och hämta bilen, nån av gångerna hade jag lånebil från peugeot i över en vecka, när dom väntade på reservdelar,

vet inte riktigt vad vi hamnat i denna tråd nu,

men vill bara klargöra att personligen gillar jag Honda skarpt, och smutskastar dom inte på något sätt,
därmed ej sagt att Honda kissar på resten av alla bilmärken, som många (jag gissar yngre) på detta forum vill få det till.
sånt kan ibland störa mej lite när man läser trådar häromkring,
M Scotte
Inlägg: 7998
Blev medlem: 26 juli 2004, 12:30
Namn: Martin Scotte
Ort: Vellinge
Has thanked: 4 times
Been thanked: 36 times
Kontakt:

Beror på vem du syftar på, men medelåldern är förhållandevis hög för en så ung klubb. Själv fyller man 32 om en vecka, men varit aktiv i klubben i 10 år.
Martin Scotte
Isuzu D-Max 2021
S2000 -01
Jazz -17
Civic -92
Light travels faster than sound. That is why some people appear bright before you hear them speak
1.22.44 SuperStage(MScotte)
1.26.03 SuperStage(Gullabo)
Little Elk
Inlägg: 210
Blev medlem: 26 juni 2005, 17:53
Namn: Fredrik Edin
Ort: The Hood

Själv är jag 23 år och har bara haft två bilar (båda CTR) så jag har itne mycket mer än mina bilar och mammas och pappas at jämföra med. Men redan där så verkar honda vara smidigare att ha att göra med. Både kostnadsmässigt och service mässit. Volvo är lite bökiga men dom gör till slut så man blir nöjd. Saab funkar bra men har bilen gått 20k mil på tre år så förstår man att saker och ting kan gå sönder.


Så visst är man färgad. Dock tycker jag det är kul att min bil från 02 är felfriare och mindre skrammel i än mammas V50 från sent 08. :)
Ordförande

Nuvarande bil: Civic Type R -02
Tidigare bil: Civic Type R -04
Clintan_86
Inlägg: 2
Blev medlem: 29 juli 2008, 13:36
Ort: Skövde

Enda jag haft problem med är att ABS-lampan tändes samtidigt som tutan upphörde, annars kanon nöjd.. Dock bara ägt bilen i 1,5 år men ändå !
Men vad min bil har rullat vet jag inte om jag vågar, känner mig lite outsider :P 31oo mil !
Blev lite OT men va fasiken :D
Användarvisningsbild
Yobaman
Inlägg: 871
Blev medlem: 29 oktober 2008, 16:46
Bil: Civic Aerodeck MB8 -98
Namn: Fredrik Tennberg
Ort: Sthlm

M Scotte skrev:Modeller som byggs i UK idag:
CR-V
Civic 5d
Civic 3d
Jazz

som byggs i Japan idag:
Accord
Civic 4d
Legend
Insight
Jazz

som byggs i Kina idag:
Jazz

Måste bara fråga, vad det är för skillnad på Civic 5d och civic 4d? Har det med dörrantal att göra kan man ju undra vilken bil som har 4 dörrar eftersom baklucka räknas in. Sett det förut men vet inte vad det innebär med 4d.
Senast redigerad av Yobaman den 31 januari 2010, 02:14, redigerad totalt 1 gånger.
Nuvarande: Civic Aerodeck MB8 -98
2008-2014 Civic Type-R EP3 2003
M Scotte
Inlägg: 7998
Blev medlem: 26 juli 2004, 12:30
Namn: Martin Scotte
Ort: Vellinge
Has thanked: 4 times
Been thanked: 36 times
Kontakt:

4d är en sedan. 5d är en halvkombi. En EP3 är en 3d, en EU8 är en 5d
Martin Scotte
Isuzu D-Max 2021
S2000 -01
Jazz -17
Civic -92
Light travels faster than sound. That is why some people appear bright before you hear them speak
1.22.44 SuperStage(MScotte)
1.26.03 SuperStage(Gullabo)
Skriv svar