Kupévärmare Accord Tourer 2009

Frågor om motor, drivlina, fälgar, däck etc. ställer du här
adio
Lärd
Lärd
Bil: Del Sol
Namn: Erik Rådström

5 februari 2015, 14:04

Jag har köpt en motorvärmare och kupévärmarsats till min Accord.
På de tidigare Hondor jag haft har det funnits extra hål i torpedväggen för att kunna dra in kabeln, men inte vad jag hittar på denna.

Är det någon med en liknande Accord och kupevärmare som skulle kunna kika vart de har dragit in sladden?
Erik Rådström

SPONSORER
AKR-Performance
Pelganders Motorslip
Backup Partner
PatrikGBG
Påläst
Påläst
Bil: FN2/CW2
Namn: Patrik Andersson

6 februari 2015, 10:00

Jag borrade nytt, alldeles för omständigt o dra genom befintliga vägar. Sikaflex o stegborr sen e du hemma.
Patrik Andersson #928
Accord -09 executive Premium White, Civic Type R -09 Milano Red och Accord -80 Bläääck metallic

Urgammal
Welen
Proffs
Proffs
Bil: Civic double nature
Namn: Fredrik Welen

6 februari 2015, 12:05

Jag tvingade igenom min i befintliga gummi genomföringen.. Det va inte lätt.. Av rosenholtz fick jag veta att de drog den under skärmen i stället. Det ska finnas ett hål bakom innerskärmen in i kupén tydligen.
Kolla vad jag har kvar till salu: HÄR Skicka ett PM för pris!
070 41 55 55 3
adio
Lärd
Lärd

6 februari 2015, 17:30

Tackar för tipsen!
Jag ska försöka riva ner mer under instrumentpanelen så får jag se vilken lösning jag väljer.
Att dra den i skärmen kommer jag inte att göra iaf, det räcker inte kabeln till..
Erik Rådström

SPONSORER
AKR-Performance
Pelganders Motorslip
Backup Partner
Welen
Proffs
Proffs

6 februari 2015, 19:30

Defa ska räcka om det är till accorden från början.. Jag gjorde ett klämfäste i grillen och drog det i stötfångaren och upp bakom hö framlyse sedan på hö sidan genom org kabel genomföring och fäste kupe´värmaren i skivan underhandskfacket med buntband. Själva kupéuttaget anslöt jag kupévärmaren i och pulade in den högt bakom golvmattan. På så sätt vart det inga hål borrade någonstans.. Det vart nästan en meter över så beroende var du sätter uttaget så räcker det.. Dock var det rena döden att få igenom den i org kabelgenoföring i torpeden så med facit i hand skulle i alla fall jag dra den ovanför innerskärmen.
070 41 55 55 3
adio
Lärd
Lärd

7 februari 2015, 13:52

Jag var ute och gjorde ett försök nu och det blir inte genom gummigenomföringen iaf :D fy fan va trångt allt är!
Plast och dämpmaterial i vägen överallt!

Blir nog att lyfta den och plocka ner allt igen och dra om kabeln iaf! Jag är helt säker på att kabeln inte räcker eftersom jag har Y-spliten och den måste sitta i motorrummet för att andra kabeln ska räcka till motorvärmaren.
Erik Rådström

SPONSORER
AKR-Performance
Pelganders Motorslip
Backup Partner
Användarvisningsbild
Asse
Master
Master
Bil: Civic VTI EK4
Namn: Erik Lindgren
Been thanked: 1 time

7 februari 2015, 15:13

Bild
Vår accord :P
"Isn't it nice when things just work?"

Honda Civic VTI -00
Honda CR-V -13
adio
Lärd
Lärd

7 februari 2015, 17:35

Hade det varit så lätt som på gamla accorden så hade jag jublat!
Tyvärr ser det inte alls lika ut Asse och tio gånger mer plast överallt på den nyare.
Erik Rådström

SPONSORER
AKR-Performance
Pelganders Motorslip
Backup Partner
Welen
Proffs
Proffs

7 februari 2015, 19:03

adio skrev:Jag var ute och gjorde ett försök nu och det blir inte genom gummigenomföringen iaf :D fy fan va trångt allt är!
Plast och dämpmaterial i vägen överallt!

Blir nog att lyfta den och plocka ner allt igen och dra om kabeln iaf! Jag är helt säker på att kabeln inte räcker eftersom jag har Y-spliten och den måste sitta i motorrummet för att andra kabeln ska räcka till motorvärmaren.
Mitt Y sitter långt ner under hö framlyckta i alla fall. Uttaget har jag vid fötterna på passageraren under a stolpen typ. Sedan undrar jag om inte det fanns en genomföring någonstans nära torpeden in till innerskärmen.. Kommer inte ihåg. Men har du det så borde det gå att dra kabeln för motorvärmaren in till inneskärmen där och ha Y-kopplingen där kanske. Har du rätt defa grejjer så ska det lätt gå dit. Slå en signal till christer annars..

Eftersom jag har Y-kopplingen nere under framlampan och mitt når lätt till kupén under handskfacket buntad via orginal kabelstam som går under ABS pupen osv så ska det lätt gå att dra innanför innerskärmen. Sätter du dessutom uttaget i stötfångaren på hö sida så ska det inte vara några som helst problem.
070 41 55 55 3
PatrikGBG
Påläst
Påläst
Bil: FN2/CW2
Namn: Patrik Andersson

7 februari 2015, 19:21

Borra borra borraaaa
Patrik Andersson #928
Accord -09 executive Premium White, Civic Type R -09 Milano Red och Accord -80 Bläääck metallic

Urgammal
adio
Lärd
Lärd

8 februari 2015, 22:04

Jag får åka och byta ena kabeln för oavsett hur jag gör så blir en för kort.

Sen blir det 150cm kabel i en rulle i fören om jag ska lägga Y-et där.
Erik Rådström

SPONSORER
AKR-Performance
Pelganders Motorslip
Backup Partner
adio
Lärd
Lärd

10 februari 2015, 22:07

Helvetet är på plats, men det var inte kul!

Plockade ner innerskärmen och drog den över där och sedan in i en gummigenomföring precis under där kabelstammen till dörren går in.
Trångt som fan, men det gick!

Ett tips till alla er med Accorder, plocka bort skärmen och spola rent då och då, hela min tröskel var full med grus och lera!! Ligger blött och kan vara starten på rostangrepp om man inte håller koll. Måste bero på dålig konstruktion när det fyller på så mycket.
Erik Rådström

SPONSORER
AKR-Performance
Pelganders Motorslip
Backup Partner
Skriv svar