Det är en av ständiga frågor och vi på hpc verkar vara bra konsumenter på bl.a coilovers, men inte alltid vi gör rätt val, jag vet inte om vi haft en sånhär samlad tråd om detta ämne innan men det kan vara bra för de som ska köpa eller få lite feedback om alla märke och modeller samt fjäderhårdhet. Vi kan även hålla oss till ämnet.
vad har du för coils och på vilken bil?
Vad tycker dom om dom? jämför bana/gata.
fjäderhårdhet ?
köpta var samt pris?
vad har du för coilovers?
jag kan börja lite snabbt,
omni power på min vti -92 jag var väldigt nöjd med dom, minns det coiloversen man kunde ställa hårdhet på m.m kostade betydligt mer, men dessa va jäkligt goa när jag tänker efter, hade inga problem med dom heller, funka utmärkt på både gata och bana! rebounden var bra! och vägra svika mig, enda nackdelen var att man ändå inte kunde ställa hårdheten, enbart höjd gick att ställa. köpt via yash minns inte priset men runt 8000? då tiden..
tannabe sustec pro, på min evo, dessa kan jag säga att jag var noknöjd med, enbart höjdjustering, något hårda men perfekta för bana/hård svängig körning! underbar rebound, jag tänkte aldrig på att jag saknade hårdhets justering för jag körde inte bilen för att glida. en negativ sak, höger fram började glappa i sidleds, i själva dämparen. satt på bilen
Impreza sti, denna slängde jag bc coilovers på, minns att de kosta under 10k men jag blev överraskad över kvaliten på dom när dom anlände, jag valde en modell mjukare fjädersats vilket jag ångra, först kändes dämparna helt stenhårda vid hårdaste läget, jag tänkte de kommer aldrig gå o köra såhär inte äns på bana, men när det vär var dags för konbana så kändes dom något för mjuka, lite lite hårdare hade varit bättre för responsen. rebounden var bra! aldrig några överraskningar, Mjukaste läget var underbar för att köra långt med, de var mjuka men ändå sportiga. bottna aldrig fast vi var 5 st med full bagage fast jag körde mjukare fjädrar. jag andvände justeringen mycke just hård/mjuk dämpning. Mycke coilovers för pengarna. men topmount kullan i framdämparna började knäppa/ klonka vid farthinder efter 600 mil som tur finns reservdelar men det ska bytas oxå eller lämnas på garantin och vara utan bil?! för att sen kanske göra samma sak förmodligen. Köpta hos j-spec
omni power på min vti -92 jag var väldigt nöjd med dom, minns det coiloversen man kunde ställa hårdhet på m.m kostade betydligt mer, men dessa va jäkligt goa när jag tänker efter, hade inga problem med dom heller, funka utmärkt på både gata och bana! rebounden var bra! och vägra svika mig, enda nackdelen var att man ändå inte kunde ställa hårdheten, enbart höjd gick att ställa. köpt via yash minns inte priset men runt 8000? då tiden..
tannabe sustec pro, på min evo, dessa kan jag säga att jag var noknöjd med, enbart höjdjustering, något hårda men perfekta för bana/hård svängig körning! underbar rebound, jag tänkte aldrig på att jag saknade hårdhets justering för jag körde inte bilen för att glida. en negativ sak, höger fram började glappa i sidleds, i själva dämparen. satt på bilen
Impreza sti, denna slängde jag bc coilovers på, minns att de kosta under 10k men jag blev överraskad över kvaliten på dom när dom anlände, jag valde en modell mjukare fjädersats vilket jag ångra, först kändes dämparna helt stenhårda vid hårdaste läget, jag tänkte de kommer aldrig gå o köra såhär inte äns på bana, men när det vär var dags för konbana så kändes dom något för mjuka, lite lite hårdare hade varit bättre för responsen. rebounden var bra! aldrig några överraskningar, Mjukaste läget var underbar för att köra långt med, de var mjuka men ändå sportiga. bottna aldrig fast vi var 5 st med full bagage fast jag körde mjukare fjädrar. jag andvände justeringen mycke just hård/mjuk dämpning. Mycke coilovers för pengarna. men topmount kullan i framdämparna började knäppa/ klonka vid farthinder efter 600 mil som tur finns reservdelar men det ska bytas oxå eller lämnas på garantin och vara utan bil?! för att sen kanske göra samma sak förmodligen. Köpta hos j-spec
TRÖTT PÅ FRAMHJULSDRIFT!!!!!!
-
- Inlägg: 499
- Blev medlem: 26 juli 2004, 23:28
- Bil: Integra Type-R DC5
- Namn: Kim Huseby
- Ort: Gislaved
- Been thanked: 1 time
Omnipower har jag också erfarenhet eftersom jag köpte ekos gamla civic av en annan här på HPC Men jag hade klonkande ljud i vänster framdämpare. Det kom säkert efter eko hade den och ingen aning hur långt dom hade gått när det började. Det hade ju inte varit några problem att fixa säkert.
Bilar i min ägo:
Honda CR-V 2,2 CTDi Executive -07
Honda Integra Type-R CW DC5 -02
Honda Accord 2,0 -94
www.tsdtuning.se
Honda CR-V 2,2 CTDi Executive -07
Honda Integra Type-R CW DC5 -02
Honda Accord 2,0 -94
www.tsdtuning.se
-
- Inlägg: 499
- Blev medlem: 26 juli 2004, 23:28
- Bil: Integra Type-R DC5
- Namn: Kim Huseby
- Ort: Gislaved
- Been thanked: 1 time
Har läst runt lite och sett att till och med Tein kan ha dessa problem med klonkade ljud. Nu hade dessa jag läst om suttit på över ett år men det verkar som att klonkande ljud kan man få på coilisar i alla prisklasser.
Bilar i min ägo:
Honda CR-V 2,2 CTDi Executive -07
Honda Integra Type-R CW DC5 -02
Honda Accord 2,0 -94
www.tsdtuning.se
Honda CR-V 2,2 CTDi Executive -07
Honda Integra Type-R CW DC5 -02
Honda Accord 2,0 -94
www.tsdtuning.se
- David Lundin
- Inlägg: 1676
- Blev medlem: 21 juli 2008, 21:24
- Namn: David Lundin
- Ort: Värnamo
Buddy Club Racing Spec Damper på EP3an.
Fjäderhårdhet 10k fram och 16k bak. Ställbara i 15 lägen.
Komfort på gata? Nja, om det är fin väg så, men stötigare är det allt. På banan känns de klockrena.
Dock... nog har jag ett litet klonkande ljud som jag misstänker är en av mina coilovers, dessutom har ena ställskruven fram försvunnit spårlöst upptäckte de på verkstaden där den var för bussningsbyte och hjulinställning bl a. Störigt, men verkar inte påverka funktionen, dock hade jag förstås velat kunna justera. Får köra säsongen ut så förutsatt att de håller och kolla om man kan få dem genomgångna av någon expert sen kanske.
Fjäderhårdhet 10k fram och 16k bak. Ställbara i 15 lägen.
Komfort på gata? Nja, om det är fin väg så, men stötigare är det allt. På banan känns de klockrena.
Dock... nog har jag ett litet klonkande ljud som jag misstänker är en av mina coilovers, dessutom har ena ställskruven fram försvunnit spårlöst upptäckte de på verkstaden där den var för bussningsbyte och hjulinställning bl a. Störigt, men verkar inte påverka funktionen, dock hade jag förstås velat kunna justera. Får köra säsongen ut så förutsatt att de håller och kolla om man kan få dem genomgångna av någon expert sen kanske.
-
- Inlägg: 7998
- Blev medlem: 26 juli 2004, 12:30
- Namn: Martin Scotte
- Ort: Vellinge
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 36 times
- Kontakt:
K-sport RS för bana.
Fjäderhårdhet:
14k fram och 12 k bak.
Har bara haft dem ett år, men hitintills mycket nöjd. Fin avstämning av dämpkraft mot fjädarnas hårdhet.
Fjäderhårdhet:
14k fram och 12 k bak.
Har bara haft dem ett år, men hitintills mycket nöjd. Fin avstämning av dämpkraft mot fjädarnas hårdhet.
Martin Scotte
Isuzu D-Max 2021
S2000 -01
Jazz -17
Civic -92
Light travels faster than sound. That is why some people appear bright before you hear them speak
1.22.44 SuperStage(MScotte)
1.26.03 SuperStage(Gullabo)
Isuzu D-Max 2021
S2000 -01
Jazz -17
Civic -92
Light travels faster than sound. That is why some people appear bright before you hear them speak
1.22.44 SuperStage(MScotte)
1.26.03 SuperStage(Gullabo)
- David Lundin
- Inlägg: 1676
- Blev medlem: 21 juli 2008, 21:24
- Namn: David Lundin
- Ort: Värnamo
Mina satt ju på bilen när jag köpte, men runt 17-18000kr tror jag de ligger på, åtminstone om man inte importerar själv.
-
- Inlägg: 1219
- Blev medlem: 12 december 2005, 20:04
- Bil: Jazz, FR-V, EG9
- Namn: Trung Vu
- Ort: Ängelholm
- Has thanked: 6 times
- Kontakt:
Ksport Racing PRO Street Coilover har jag på min EG.
Perfekt på gatan men kanske lite mjuk på bana.
Fjäderhårdhet: 12k fram och 10k bak om jag inte minns fel.
Köpte på Raidopower förra sommaren och prig låg på 7690:- med HPC rabat och frakt.
Perfekt på gatan men kanske lite mjuk på bana.
Fjäderhårdhet: 12k fram och 10k bak om jag inte minns fel.
Köpte på Raidopower förra sommaren och prig låg på 7690:- med HPC rabat och frakt.
Civic EG9 K24@inside
FRV 06
Jazz 06
EP3 05, EG6 92, EJ9 97, EK3 96, MB3 97, MB2 97, EG2 92, EG5 94, EG4 92, Audi A4 1.8 96, Toyota Corolla 90.
FRV 06
Jazz 06
EP3 05, EG6 92, EJ9 97, EK3 96, MB3 97, MB2 97, EG2 92, EG5 94, EG4 92, Audi A4 1.8 96, Toyota Corolla 90.
-
- Inlägg: 276
- Blev medlem: 20 maj 2004, 13:28
- Bil: del sol vti-t
- Namn: Kristofer Andersson
- Ort: helsingborg
Jag kör på buddy club racing spec på delslowen
lite hårda på gatan och har tyvärr inte hunnit testa dem ordentligt på bana än..
har för mig att de är 12k fram och 10k bak.
köptes genom welen och har vagt för mig att de gick på knappt 14k:-
lite hårda på gatan och har tyvärr inte hunnit testa dem ordentligt på bana än..
har för mig att de är 12k fram och 10k bak.
köptes genom welen och har vagt för mig att de gick på knappt 14k:-
Kristofer Andersson
medlemnr. 557
Man ska ha testat allt utom folkdans och sin syster.
medlemnr. 557
Man ska ha testat allt utom folkdans och sin syster.
- Asse
- Inlägg: 2184
- Blev medlem: 25 juli 2004, 18:48
- Bil: Civic VTI EK4
- Namn: Erik Lindgren
- Ort: Karlstad
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 6 times
Jag kör PIC Select 12k fram 14k bak på min Integra.
Ställbara i hårdhet, 8 klick. Brukar köra 6 klick bak och 7-8 klick fram.
Dom kunde har varit något hårdare på bana faktiskt 14k/14k kanske?
Men jag är väldigt nöjd till det priset, 1200$
Jag körde Omnipower 12k/10k innan, och var riktigt nöjd även med dom, men jag ville prova något nytt.
Har inte haft några problem med varken Omnipower eller PIC vare sig läckage eller klonk-ljud.
Ställbara i hårdhet, 8 klick. Brukar köra 6 klick bak och 7-8 klick fram.
Dom kunde har varit något hårdare på bana faktiskt 14k/14k kanske?
Men jag är väldigt nöjd till det priset, 1200$
Jag körde Omnipower 12k/10k innan, och var riktigt nöjd även med dom, men jag ville prova något nytt.
Har inte haft några problem med varken Omnipower eller PIC vare sig läckage eller klonk-ljud.
"Isn't it nice when things just work?"
Honda Civic VTI -00
Honda CR-V -13
Honda Civic VTI -00
Honda CR-V -13
-
- Inlägg: 7998
- Blev medlem: 26 juli 2004, 12:30
- Namn: Martin Scotte
- Ort: Vellinge
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 36 times
- Kontakt:
Pris på K-sport RS tror jag var 11995 eller ngt.
Martin Scotte
Isuzu D-Max 2021
S2000 -01
Jazz -17
Civic -92
Light travels faster than sound. That is why some people appear bright before you hear them speak
1.22.44 SuperStage(MScotte)
1.26.03 SuperStage(Gullabo)
Isuzu D-Max 2021
S2000 -01
Jazz -17
Civic -92
Light travels faster than sound. That is why some people appear bright before you hear them speak
1.22.44 SuperStage(MScotte)
1.26.03 SuperStage(Gullabo)
Jag har kört Buddyclub N+ på Eg hb, jag kommer inte ihåg fjäder konstanten på dom men tror det var 7kg fram och 5,5kg bak eller liknande. Dom var sköna på gatan men för mjuka på banan. Hade ett klonkade från höger bak dämpare hela tiden och bytte därefter till Omnipower. N+ kostade nog 850$
Omnipower 10kg fram 8kg bak ej ställbara i dämpning. Lite hårda för bruksbil på gatan och lite mjuka för bana, Dom fungerade jätte bra och utan några problem. I min mening en väldigt bra kompromiss för busbilen. kostade väl 650$
På min evo hade jag Cusco Zero 2r, Satt på bilen när jag köpte den och det ända jag kommer ihåg var att dom var för mjuka
På min Ep3 kör jag nu Buddyclub RSD 10kg fram 16kg bak, har inte hunnit köra dom så mycket än. Dock är jag väldigt besviken över uppbyggnaden på det bakre fjäderbenet eftersom man måste plocka bort hela fjäderbenet för att ställa höjden plus att det inte går att köra dom på Original höjd utan att max höjd är lägre än en standard Ep3. Jag tycker också att det låter som lite småklonk från framdämparna och det är väl bara för det är topmount med ledlager och sånt antar jag. Dom är ställbara i 15 lägen och jag kör dom på 7 klick runtom och tycker dom känns ganska bekväma på gatan så jag hoppas dom inte är för mjuka på bana sen. Dom kostade 1500$
Omnipower 10kg fram 8kg bak ej ställbara i dämpning. Lite hårda för bruksbil på gatan och lite mjuka för bana, Dom fungerade jätte bra och utan några problem. I min mening en väldigt bra kompromiss för busbilen. kostade väl 650$
På min evo hade jag Cusco Zero 2r, Satt på bilen när jag köpte den och det ända jag kommer ihåg var att dom var för mjuka
På min Ep3 kör jag nu Buddyclub RSD 10kg fram 16kg bak, har inte hunnit köra dom så mycket än. Dock är jag väldigt besviken över uppbyggnaden på det bakre fjäderbenet eftersom man måste plocka bort hela fjäderbenet för att ställa höjden plus att det inte går att köra dom på Original höjd utan att max höjd är lägre än en standard Ep3. Jag tycker också att det låter som lite småklonk från framdämparna och det är väl bara för det är topmount med ledlager och sånt antar jag. Dom är ställbara i 15 lägen och jag kör dom på 7 klick runtom och tycker dom känns ganska bekväma på gatan så jag hoppas dom inte är för mjuka på bana sen. Dom kostade 1500$
Kan en bil någonsin bli perfekt?
- Fixxe
- Inlägg: 5577
- Blev medlem: 27 juli 2004, 19:17
- Bil: Civic/Subaru
- Namn: Fredrik Heijel
- Ort: Halmstad
- Has thanked: 60 times
- Been thanked: 84 times
kör med KW1or.
Sjukt nöjd.
Bilen uppför sig väldigt odramatiskt. Krafts kommentar på kinnekulle va typ: Du behöver ju knappt tänka, bara styra o va glad o inte oroa sig för att något oförutsett händer.
räknat och provtryckt fjädrarna och fick de till 7fram och 5bak. Låter mjukt jämfört med många andra, men jag är mer än nöjd.
pris: tror det va 6900 eller 7200 inkl frakt jag gav (från D&W i tyskland)
Sjukt nöjd.
Bilen uppför sig väldigt odramatiskt. Krafts kommentar på kinnekulle va typ: Du behöver ju knappt tänka, bara styra o va glad o inte oroa sig för att något oförutsett händer.
räknat och provtryckt fjädrarna och fick de till 7fram och 5bak. Låter mjukt jämfört med många andra, men jag är mer än nöjd.
pris: tror det va 6900 eller 7200 inkl frakt jag gav (från D&W i tyskland)
Fredrik Heijel | 0702 - 986 355 | Fixxe Engineering AB
Civic FK8 -19 #tjänstebilen
Subaru Outback Summit 2,0D -17
Speaking without thinking, is like shooting without aiming
Civic FK8 -19 #tjänstebilen
Subaru Outback Summit 2,0D -17
Speaking without thinking, is like shooting without aiming
Jag kör på ett par HKS Hiper-D som jag köpte begagnade ifrån Holland.
Har inte hittar någon info om hårdhet,dessa såldes aldrig av HKS Europe utan har säkert suttit på en importerad bil.
Så vet någon hårdheten på dessa så dela gärna med er
Dom är justerbara i höjd,hårdhet i 12 klick och rebound.
Men det jag kan säga spontant att de är för hårda även på det mjukaste inställningen för att köra på gata, nästan så man får ha njurbälte om man kör på kullersten. Men kanon för bana på 6-8 klick och 12 klick på konbana.
Pris? tror jag gav 800 euro eller något.
Har inte hittar någon info om hårdhet,dessa såldes aldrig av HKS Europe utan har säkert suttit på en importerad bil.
Så vet någon hårdheten på dessa så dela gärna med er
Dom är justerbara i höjd,hårdhet i 12 klick och rebound.
Men det jag kan säga spontant att de är för hårda även på det mjukaste inställningen för att köra på gata, nästan så man får ha njurbälte om man kör på kullersten. Men kanon för bana på 6-8 klick och 12 klick på konbana.
Pris? tror jag gav 800 euro eller något.
Nuvarande Hondor:
Honda lös
Tidigare ägda Hondor:
Honda Integra Type-R -98
Honda Civic Coupé LSi -95
Honda Civic HB -87
Honda Crx 1.6 -86
Honda Civic EK 1,5 HB -96
Honda lös
Tidigare ägda Hondor:
Honda Integra Type-R -98
Honda Civic Coupé LSi -95
Honda Civic HB -87
Honda Crx 1.6 -86
Honda Civic EK 1,5 HB -96
killroy, dom e för hårda för dig, tycker du kan sälja dom till mig istället så får du mina sänkfjädrar där du inte behöver hålla på med klicka o ställa in, mina fjädrar har bara en inställning och den heter "vad är väghållning.. kör av vägen"
TRÖTT PÅ FRAMHJULSDRIFT!!!!!!
Eko:Riktigt så lång tillbaka som sänkfjädrar är jag inte beredd på att gå.
Skulle ville vilja hamna någonstans mellan min KV1:or jag hade innan och dessa.
KV1:orna var precis lagom för gatan men lite för mjuka för bana.
Skulle ville vilja hamna någonstans mellan min KV1:or jag hade innan och dessa.
KV1:orna var precis lagom för gatan men lite för mjuka för bana.
Nuvarande Hondor:
Honda lös
Tidigare ägda Hondor:
Honda Integra Type-R -98
Honda Civic Coupé LSi -95
Honda Civic HB -87
Honda Crx 1.6 -86
Honda Civic EK 1,5 HB -96
Honda lös
Tidigare ägda Hondor:
Honda Integra Type-R -98
Honda Civic Coupé LSi -95
Honda Civic HB -87
Honda Crx 1.6 -86
Honda Civic EK 1,5 HB -96
Har haft D2 med orginal fjädrar först på typ 8-6kg/mm fram sen ca 5kg bak! Alldeles för understyrd med det! Sen byte jag fjädrar till 10kg/mm fram och 12/mm/bak då blev den mycket bättre D2.
Sen blev det Race Kw3 or med 14kg/mm fram och 14kg/mm bak bilen blev mycket mer förutsägbar med dem när bakdelen bröt ut gorde den det mycket snällare jämfört med D2orna! Med kw gick de att korrigera spåret på gränsen medans med d2 så fick man sikta å vara nöjd! Hum inte lätt att förklara sånt här! Bilen var mer "bekväm" med kw med.
Hjulinställning ca 3-3,5 grader camber fram, bak ca 2-4 grader toe 0 fram å ca 1 mm in bak!
Sen blev det Race Kw3 or med 14kg/mm fram och 14kg/mm bak bilen blev mycket mer förutsägbar med dem när bakdelen bröt ut gorde den det mycket snällare jämfört med D2orna! Med kw gick de att korrigera spåret på gränsen medans med d2 så fick man sikta å vara nöjd! Hum inte lätt att förklara sånt här! Bilen var mer "bekväm" med kw med.
Hjulinställning ca 3-3,5 grader camber fram, bak ca 2-4 grader toe 0 fram å ca 1 mm in bak!
Jeremia Gadd
- David Lundin
- Inlägg: 1676
- Blev medlem: 21 juli 2008, 21:24
- Namn: David Lundin
- Ort: Värnamo
Vad har dem som passar EP3? Nån som kör med såna?
Kollat på deras sida men det enda jag hittar till Honda är "coilover ben" till EG/EK.
Kollat på deras sida men det enda jag hittar till Honda är "coilover ben" till EG/EK.
- David Lundin
- Inlägg: 1676
- Blev medlem: 21 juli 2008, 21:24
- Namn: David Lundin
- Ort: Värnamo
Så är det nog, såg nu också att de har Bilsteingrejor till de flesta Honda...
- Hammerin
- Inlägg: 2431
- Blev medlem: 25 juli 2004, 23:09
- Bil: Integra Type-r -98
- Namn: Richard Hammerin
- Ort: Stockholm
- Has thanked: 5 times
- Been thanked: 12 times
Dom har till alla bilar!
dvs allt är custom när första setupen görs, sedan är det bara att ringa och ge spec, på vad du vill ha.
Det blir asbra, men räkna med en svettig slant.
dvs allt är custom när första setupen görs, sedan är det bara att ringa och ge spec, på vad du vill ha.
Det blir asbra, men räkna med en svettig slant.
*Regionsansvarig Stockholm*
Richard Hammerin
0708-711 779
Integra Type R -98
Turbo 340hk TrackBeater
Rip
CRX Turbo 240hk
Richard Hammerin
0708-711 779
Integra Type R -98
Turbo 340hk TrackBeater
Rip
CRX Turbo 240hk
Halå, är det nån som har provat Mugen SS dämparna ? Visserligen är det inte Coilovers... Måste ändå byta dämparna på min nya EP3, den ska gå 90% av tiden i inspirerad standskörnig, och dåliga vägar med håll i... några ggr per år på bana. Vill därför ine sänka den för mycket och ha bra dämpare för ojämna vägar, men inet mjuka.
Tein har jag på S2000, minns inte vilken modell men de är fantastikt bra både på bana och dåliga vägar
Tein har jag på S2000, minns inte vilken modell men de är fantastikt bra både på bana och dåliga vägar
Mvh Paul
http://www.garaget.org/MrPK/
VerktygsGrossen.nu - sveriges största butik med bilverktyg m.m.
HQLights.se - japanska MTec billampor
SHOP01media.com - mods till spelkonsoller
http://www.garaget.org/MrPK/
VerktygsGrossen.nu - sveriges största butik med bilverktyg m.m.
HQLights.se - japanska MTec billampor
SHOP01media.com - mods till spelkonsoller
- Mordiiax
- Inlägg: 4014
- Blev medlem: 5 augusti 2005, 11:28
- Bil: Civic -15
- Namn: Johan Mähler
- Ort: Sundsvall
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 30 times
- Kontakt:
Jag hade Mugen SS kittet till min 03as EP3. Extremt nöjd! Med reservation för vad som kan ha hänt dom senaste nio åren så skulle jag lätt köpa dom igen om jag skulle stå inför samma val. Vill minnas något om dubbelt så hårt fram och tre gånger så hårt bak och det känns bara helt rätt. Tillsammans med en JDM krängare bak (jag hade ej JDM lådan) så kunde man placera bilen där man ville ha den och det med riktigt bra precision.
Underbar passform då det är Showa som tillverkar fjäderbenen.
Din beskrivning låter exakt som hur jag använde min, så känns kostnaden okej, kör på!
Underbar passform då det är Showa som tillverkar fjäderbenen.
Din beskrivning låter exakt som hur jag använde min, så känns kostnaden okej, kör på!
Honda Civic Tourer -15
Tidigare Honda: Civicar, CRX, CTR, CR-V, S2000 & Accorder.
HPC IRC CREW
Tidigare Honda: Civicar, CRX, CTR, CR-V, S2000 & Accorder.
HPC IRC CREW
OK, coolt men hmm.. är de så hårda får jag väl hjärnskakning om jag kör på små dåliga vägar och i låg fart Många "potholes", sprucken asfallt etc. Tyvär så kommer bilen användas mer på såna vägar än bana.
Jag ör ute efter att få mjuk och fin väghållning i skitvägar i låg fart men hård och sportig på bättre vägunderlag och högre fart. Kanske önsketänkande
JDM krängare bak är nog också på önskelistan, tillsammans med lite nya bussningar, bilen har rätt slitet under i dagsläge.
PS. Fick också tips att KW v2 skulle vara mycket lämpliga för mig.
Jag ör ute efter att få mjuk och fin väghållning i skitvägar i låg fart men hård och sportig på bättre vägunderlag och högre fart. Kanske önsketänkande
JDM krängare bak är nog också på önskelistan, tillsammans med lite nya bussningar, bilen har rätt slitet under i dagsläge.
PS. Fick också tips att KW v2 skulle vara mycket lämpliga för mig.
Mvh Paul
http://www.garaget.org/MrPK/
VerktygsGrossen.nu - sveriges största butik med bilverktyg m.m.
HQLights.se - japanska MTec billampor
SHOP01media.com - mods till spelkonsoller
http://www.garaget.org/MrPK/
VerktygsGrossen.nu - sveriges största butik med bilverktyg m.m.
HQLights.se - japanska MTec billampor
SHOP01media.com - mods till spelkonsoller