Tips på bra hjul vinklar på en type r EP3 gata/bana

Här diskuterar vi allt om banköring/racing: racingteknik, spårval, motorsport, däck, chassi etc.
Hondalundahl
Inlägg: 182
Blev medlem: 26 juni 2007, 20:03
Bil: Civic EG6 VTI Turbo
Namn: Frans Lundahl

Hejs som rubrik lyder tacksam för lite bra tips på hjul vinklar

Mvh
Frans Lundahl
Aerodynamic
HPC Medlem
Inlägg: 1532
Blev medlem: 27 juli 2004, 23:00
Bil: Speedster
Namn: Per Axblom
Ort: Alingsås
Been thanked: 1 time

Ska säga att jag inte kan EP3 jätte bra. Men för lite bankörning och en hel del gatkörning så skulle jag
Ställa på 2.6 grader camber fram. Är den understyrd
Så 1.5 grader camber i bak. Lite toe in i bak och 0 toe fram.
Per Axblom / Lotus Type 116 K24 powered.
Användarvisningsbild
Steffo
HPC Medlem
Inlägg: 2207
Blev medlem: 16 februari 2005, 10:03
Bil: Pilot EX-L 2016
Namn: Stefan Blixt
Ort: Stockholm
Has thanked: 26 times
Been thanked: 10 times

Finns inte så mycket man kan göra med camber original. Bak, ingenting att justera alls, och fram är det max negativ camber som gäller, men det blir inte mycket ändå (typ -0,5 grad). 0 toe fram och aning toe in bak.
Man kan köpa camberbultar fram och camberstag bak som ger lite mer justermån, och det är att föredra. Men även då kommer man sällan upp i mer än -1,5 grad fram.
Stockholm
Honda Pilot EX-L AWD 2016
lowpass
HPC Medlem
Inlägg: 2430
Blev medlem: 5 februari 2012, 18:06
Bil: EP3
Namn: Agge Alonzo
Has thanked: 32 times
Been thanked: 50 times

Jag trivs väldigt bra med 3 grader camber runtom.
Vissa verkar föredra mindre dock.
Tegiwas excentriska bultar fram gav mig strax över 2 grader fram vad jag minns. Och de resterande har justerats in på mina coilovers. Bak har jag fått tre grader endast pga sänkningen. Inget camberstag alls.
Kör med lite mer toe in bak och nära 0 fram.
Skriv svar