Köpråd CR-V 2013 2.0 Elegance 2wd manuell bensin

För Topics som ej är motorrelaterade
daneriksson
Inlägg: 2
Blev medlem: 23 mars 2017, 19:48
Namn: Dan Eriksson
Ort: Tyresö

Hej,

Skulle behöva er input. Tittar på en lågmilad crv 2wd från 2013 men är ny på Honda. Kört vw och toyota innan. Tittar på bensin då jag kör för lite och för kort för diesel. Jag är mycket sugen på en dyl Honda då den i stort verkar vara riktigt trevlig och familjevänlig för två långa vuxna men jag skulle behöva räta ut en del frågetecken!

- 155 hk som verkar lite trötta, står man ut med det eller är det jag som kör fel?
- Gnisslande bromsar, ska det vara så? (Sett i en del carfax på andra objekt att man bytt bromsar bak 1ggr/år vilket verkar obra)
- Högt oväsen när man backar, typ högljudd symaskin. (Min passat är knäpptyst)
- sett åsikter om att AC:n ska vara lite klen?
- rost anyone? (ja jag har läst vi bilägare)

Tacksam för åsikter och erfarenheter
Användarvisningsbild
pasen
Styrelsen
Inlägg: 5384
Blev medlem: 12 mars 2008, 20:37
Bil: Accord -09
Namn: Richard Lindström
Ort: Märsta
Has thanked: 67 times
Been thanked: 151 times

Jag har samma motor i min Accord. Den kan vara lite klen i 120 med 4 Pers och packning, men överlag är jag väldigt nöjd med den. Oväsen när man backar lär väl bara rakskurna drev? Låter inte som ett problem.
daneriksson
Inlägg: 2
Blev medlem: 23 mars 2017, 19:48
Namn: Dan Eriksson
Ort: Tyresö

Tack för svar,

Näe problem syftar jag inte på bara frågetecken och fakta. Då låter ju back-ljudet som att det är som det ska och att motorn är som förväntat och att jag inte gör/kör fel iaf
Användarvisningsbild
pasen
Styrelsen
Inlägg: 5384
Blev medlem: 12 mars 2008, 20:37
Bil: Accord -09
Namn: Richard Lindström
Ort: Märsta
Has thanked: 67 times
Been thanked: 151 times

Jag vet inte gällande AC i CR-Vn men jag har upplevt att min inte riktigt räcker till när det är fuktigt ute och man är fler än 2 personer i bilen. Det immar lätt igen... Med det sagt så är min bil en 2009 med 18k mil på mätaren, så den kanske bara är slut :) har dock inget problem med värme på sommaren.
sohe
Inlägg: 205
Blev medlem: 23 oktober 2013, 11:14
Bil: Jazz 2009
Namn: sören hedin
Ort: solna

Motorn kan nog upplevas som klen speciellt jämfört med turbo bilar. Men 155 hästar är 155 hästar men du kan behöva varva fram dem men det blir ju ingen raket vid omkörning. Det man vinner är en fantastisk gångkultur och det fungerar enligt mig men en turbo upplevs som starkare för normalbilisten. Man smörjer bromsarna varje år på service på en seriös verkstad men det är nog inget unikt Honda problem utan handlar mer om försiktigt körstil. Skulel tro att gnisslet försvinner då när man ändå är där.
Sören Hedin
Jazz 2009 blå
Type-R 2015 röd såld
Accord 2.4 EXE såld
S2000 -03 såld
Skriv svar