Olika sportluftsfilter?

Diskussioner om styling och stereo.
dutch
Inlägg: 33
Blev medlem: 5 december 2016, 00:02
Bil: Honda Civic
Namn: Dutch Dutch
Ort: Stockholm

Jag undrar vad för olika sportluftsfilter som funkar på respektive bilar, är det någon skillnad på om sportluftfiltret är "rund" eller kan en sportluftsfilter fungera lika bra och vara "rektangulär" som dem flesta luftfilter är ?

Jag kollade på priserna och det ser ut som att dem runda sportliftsfiltren är dyrare än dem rektangulära.

Har länk till olika luftfilter.

http://www.ebay.de/itm/K-N-Sportluftfil ... SwMVdYIa55

http://www.ebay.de/itm/K-N-57i-Performa ... SwnbZYCNzU

vad är det för skillnad på dessa och låter dem lika bra eller avger dem runda ett mer kraftigare ljud?
NIzmO
Inlägg: 121
Blev medlem: 10 augusti 2004, 04:28
Bil: Honda Civic Type-R FK2
Namn: Daniel Ollikkala
Ort: Söderköping
Been thanked: 1 time

Det rektangulära är ett insatsfilter som du bara byter standardfiltret mot i original luftburken medan det andra ersätter hela luftburken med diverse monteringsdetaljer och kostar därmed mer.

Det runda öppna filtret låter mer.

Vad som sen är bra eller dåligt mm. råder det alltid delade meningar om.
Daniel Ollikkala - Civic Type-R FK2

Time Attack
dutch
Inlägg: 33
Blev medlem: 5 december 2016, 00:02
Bil: Honda Civic
Namn: Dutch Dutch
Ort: Stockholm

NIzmO skrev:Det rektangulära är ett insatsfilter som du bara byter standardfiltret mot i original luftburken medan det andra ersätter hela luftburken med diverse monteringsdetaljer och kostar därmed mer.

Det runda öppna filtret låter mer.

Vad som sen är bra eller dåligt mm. råder det alltid delade meningar om.
Hur låter insatsfiltren tillskillnad från original ? Jag tänker om det är så lite effekt kanske det är mer värt att installera en runt med ett helt ny luftburk?
NIzmO
Inlägg: 121
Blev medlem: 10 augusti 2004, 04:28
Bil: Honda Civic Type-R FK2
Namn: Daniel Ollikkala
Ort: Söderköping
Been thanked: 1 time

Jag har faktiskt insatsfilter i min bil men ljudet ändrades ingenting, inte heller på frugans Toyota.

Effekt är tveksamt om nått av alternativen ger, finns som vanligt delade meningar om det och tester som visar både + och - .
Daniel Ollikkala - Civic Type-R FK2

Time Attack
Skriv svar