Behöver hjälp med nya fälgar Ep3

Diskussioner om styling och stereo.
RobinE94
Inlägg: 7
Blev medlem: 24 november 2017, 00:31
Bil: honda civic type r ep3
Namn: Robin Eriksson
Ort: Helsingborg

Hejsan, det är så att jag tänkt inskaffa ett par 9 tums breda fälgar jag har lite camber bak men ingen camber fram har sett vissa på garaget med 9 tums fälgar och det sitter sjukt bra dock vet jag ju inte om dem har mer camber än vad jag har, ni som har ep3 vad kör ni för bred på fälgarna samt ET? Och om det nu skulle går bra med 9 tums breda fälgar går det då igenom besiktningen utan att dem gnäller att det kanske sticker ut lite däck/fälg? :D
lowpass
HPC Medlem
Inlägg: 2430
Blev medlem: 5 februari 2012, 18:06
Bil: EP3
Namn: Agge Alonzo
Has thanked: 32 times
Been thanked: 50 times

Folk kör med 9". Så det fungerar. Du får dock fixa camber runt om.
Jag kör själv 8" ET35 med 3 grader typ runt om. Då får jag typ ett finger mellan hjul och skärm bak med 215/45-17. På insidan får jag nog också in ett finger exakt (vad jag minns) mellan fälg och bärarm/länkarm.
Skärmarna är valsade.

Så det går, man får dock trixa lite möjligtvis och beställa ett par med rätt ET.
Användarvisningsbild
Steffo
HPC Medlem
Inlägg: 2207
Blev medlem: 16 februari 2005, 10:03
Bil: Pilot EX-L 2016
Namn: Stefan Blixt
Ort: Stockholm
Has thanked: 26 times
Been thanked: 10 times

RobinE94 skrev:Hejsan, det är så att jag tänkt inskaffa ett par 9 tums breda fälgar jag har lite camber bak men ingen camber fram har sett vissa på garaget med 9 tums fälgar och det sitter sjukt bra dock vet jag ju inte om dem har mer camber än vad jag har, ni som har ep3 vad kör ni för bred på fälgarna samt ET? Och om det nu skulle går bra med 9 tums breda fälgar går det då igenom besiktningen utan att dem gnäller att det kanske sticker ut lite däck/fälg? :D
Jag kör med 7,5" ET38 och 2 grader camber bak. Det är preciiiiiis att det går. Kanske ett par millimeter till godo mellan döcksidorna och skärmkanten, och innerskärmens ludd har jag fått försöka trycka in så mycket det går för att det annars skrapade i. Detta med 225 breda däck. Men kör du med smala däck så går det ju att ha breda fälgar. Men det har jag aldrig förstått vitsen med.
Stockholm
Honda Pilot EX-L AWD 2016
RobinE94
Inlägg: 7
Blev medlem: 24 november 2017, 00:31
Bil: honda civic type r ep3
Namn: Robin Eriksson
Ort: Helsingborg

Tack så jätte mycket för era tips :D
Skriv svar