Honda CR-V, 2012 2,2 i-Dtec, automat, Executive Navi Advanced

Sälj din Bil här
EPHAS
Wannabe
Wannabe

10 februari 2020, 14:09

Tjenare,

Går i funderingar på att sälja CR-Vn...
Lägger bara ut den här just nu eftersom jag inte riktigt vet om jag vill sälja den riktigt än....
Jag gillar ju den...

Har kört CR-V i denna generation dagligen i 6år, detta är vår andra och vi har haft denna i snart 3 år, är toknöjd med den. Den lastar mer än många större bilar och är enligt mig bättre eller jämställd med efterträdaren som kom 2013 på många punkter. Vårt behov för "stor och lastvänlig bil" har dock minskat och då kommer inte denna till sin rätt riktigt längre.
Det finns inte många bilar på marknaden (även de som är väsentligt större) som ger samma utrymme i framsätet men två bakåtvända bilbarnstolar i baksätet.

Honda CR-V med regnr XLJ216, Svart/Svart
- Årsmodell 2012, 12.000mil
- 2,2 i-Dtec, Automat, (nyare 150hästars dieseln som även sitter i efterföljaren).
- Executive Navi Advance. "Advance" - Den har samma utrustning som alla andra "Executive Navi" (navi, panorama, elstolar, baslåda under passagerarstolen, xenon, tpms etc) men även en riktig adaptiv farthållare, riktiga kurvljus som följer rattutslagen osv. Dessa kommer typ aldrig ut till försäljning och jag flög upp till Stockholm dagen efter annonsen kom ut för några år sedan och köpte den från första brukaren.
Så himla skönt att låta bilen sköta avståndet till bilen framför, man blir bekväm med åren.
- Airbags utbytta på kampanj.
- Motorvärmare, dragkrok, Honda Original lastgaller.
- Servad enligt servicebok med extra oljebyte mellan servicear under min tid.
- Bra Continental sommar och vinterdäck, båda på 18" Honda orgfälg.
- Ny vindruta.
- Har levt hela sitt liv som familjebil med småbarn så visst finns där både stenskott och något tråkigt dörruppslag men är i allmänt väldigt fint skick.
- Hydraulisk servo. Inte unikt för min bil såklart men endast på dieslarna. Alla bensinare har el-servo som nästan alltid kärvar och har centrerings- och återgångssvårighter

I vanlig Honda-entusiast-anda är bilen lite uppgraderad:
- Slitsade EBC skivor och greenstuffbelägg runt om för ca 2.000 mil sedan.
- H&R fjädrar, lagom sänkt, fortfarande bra komfort.
- H&R 15mm bolt-on spacers fram, 20mm bolt-on spacers bak. Får originalhjulen att ge den där perfekta OEM+ looken.
- Justerbar camber fram med hjälp av excentrisk bult/bricka i spindeln
- Justerbar camber bak med hjälp av ett stag som är utbytt och numera justerbart. Äter inte upp bakdäcken som dessa CR-Vs brukar göra.
- I samband med sänkning lossades alla hjulupphängningsbultar som går igenom bussningar, och smordes upp, och spändes i bilens nya höjdläge så inga fastrostade bultar i bussningar eller sönderkörda bussningar här inte :-).
- Bluetooth-grunka kopplad till AUX så att man smidigt kan svara/lägga på/byta låt, etc

Pris 150.000.

150.000?
"Skojar du?" - Nope.
"You wish" - Yepp.
"Men det är dyrast på blocket" - Yepp.
"Men man får ju nästa generation för 150'" - Yepp, köp en sådan om du föredrar den.
Personligen tycker jag en '13 är mindre värd en än '12 med samma mil/utrustning men det är ju subjektivt så klart. '12orna har bl.a. mer utrymme/mer praktisk utformning och innan faceliften som kom 2016 (tror jag) är det typ samma drivlina.

Skämt osido... detta är inte bilen för den som söker "billigast billigast".
Snarare för den som värderar fabriksspecen och hur den är uppgraderad, kanske hade gjort det själv etc. Då är detta ett riktigt bra pris.

Byte? Kom med förslag, man vet aldrig :-).
Ska då givetvis vara mot något mindre, kan även vara mot S2000/Type-R modeller.

Väl mött!
Robert
M Scotte
Jag är en Honda :D
Jag är en Honda :D
Namn: Martin Scotte
Has thanked: 1 time
Been thanked: 9 times
Kontakt:

13 februari 2020, 13:16

Är man ute efter en pedantiskt och klockren bil är det denna man ska ha. Känner Robert och inget är lämnat åt slumpen.
Martin Scotte
Subaru Forester -20
S2000 -01
Jazz -07
Civic -92
Light travels faster than sound. That is why some people appear bright before you hear them speak
1.22.44 SuperStage(MScotte)
1.26.03 SuperStage(Gullabo)
Skriv svar