Honda Crx Vtec Säljes / bytes mot Civic VTI sedan eg9

Sälj din Bil här
Sjöberg
Inlägg: 55
Blev medlem: 30 mars 2014, 00:35
Bil: Honda CRX
Namn: Natanael Sjöberg
Ort: Göteborg

Då har det blivit dags för mig att avyttra finbilen då jag är sugen på något lite större.
Det känns tråkigt men jag kan inte ha flera bilar när man är student.. Så nu hoppas jag att bilen får gå vidare till nya händer som kommer fortsätta ta väl hand om den.


Det är alltså en Honda Crx med största motorn, vtec på 150 hk original.
Årsmodell -91.
Eltaklucka, läcker inte.
Elhissar
Elspeglar
Sätesvärmare
Bilen har gått ca 26xxx mil och går riktigt fint. Motor, låda, koppling, bromsar, allt funkar fint.
Som så ofta med lådan kan det skrapa lite om man växlar snabbt i höga varv från 2:an till 3:an, det är inget att oroa sig för men bra att veta.
Den har varit sommarkörd de senaste 6 åren och troligtvis innan det också för rosten är svår att hitta! Den är i ett fantastiskt skick på den fronten även om man visst kan hitta lite små fläckar.
Under vintern nu har jag haft den ståendes i varmgarage.
OEM Stänkskydd runtom, ovanligt.

Bilen är uppgraderad med:
Sportluftfilter
Performance Extraktorgrenrör
Sportsystem hela vägen i väldigt fint skick
Sportdämpare, bilen är duktigt stum :) Ligger verkligen som en Go-cart på vägen.
Uppgraderad i min ägo med Tegiwa alu helklyl tillsammans med slimfläkt från samma företag.
Bilen står på 16” SvF Performance fälgar i läcker grafitgrå metallic lack.
Dessa står på 195/45 profil Federal super steel 595 med bra mönster.

Momo imitation mocca ratt monterad, original ratt medföljer men något clips får lagas på den om man vill montera den igen.
Tidigare ägare hade bemödat sig om att modifiera fronten smått, ett seriöst jobb är gjort med insvetsade och lackade ögonlock som går ihop med huven.
Främre och bakre kofångare är också smått modifierade för ett mer stilrent intryck.
Jag har lackat nedre kanten på kofångaren i antracitgrå enligt original spec.
Bakrutor seriöst tonade i mörkt svart.

Bilen är servad med Valvoline Max life och nytt filter givetvis.
Bytt till begagnat ok höger fram.
Nya bromsbelägg fram.
ISO kablar till stereon. Jag tar med mig stereon men rätt kablar och högtalare sitter i så det är bara att plugga i sin egen stereo.

Interiören är i kalasskick. Förra ägaren har förberett för att montera 6x9 högtalare i hatthyllan, jag har inte satt i någonting. Det får nästa ägare göra om så önskas.
Jag har monterat 4 högtalare på originalställena då inga var monterade när jag köpte bilen.

Besiktigad fram till juni. En drivknut behövs bytas innan dess så priset är inte hugget i sten för den rätte köparen.

Pris 26.000 kr
Jag säljer men byter gärna mot en civic sedan vti eg9, pengar emellan åt något håll beroende på skick.

Bilen finns i Göteborg.

Du når mig lättast på 0704967917.
Mvh! Natanael Sjöberg
Bilagor
Interiör.gif
4.gif
bild 1 kopia.gif
Sjöberg
Inlägg: 55
Blev medlem: 30 mars 2014, 00:35
Bil: Honda CRX
Namn: Natanael Sjöberg
Ort: Göteborg

Önska fler eller mer högupplösta bilder kan jag maila!
Bilagor
Motorrum.gif
Taklucka.gif
Sjöberg
Inlägg: 55
Blev medlem: 30 mars 2014, 00:35
Bil: Honda CRX
Namn: Natanael Sjöberg
Ort: Göteborg

Droppar priset till 24.000. Jag vill gärna ha bort den snart så jag är villig att diskutera priset, inga uppenbara skambud dock.
Sjöberg
Inlägg: 55
Blev medlem: 30 mars 2014, 00:35
Bil: Honda CRX
Namn: Natanael Sjöberg
Ort: Göteborg

Såld! Tråd kan låsas
Skriv svar