Säljes: Enkei RPF1 16x8 ET38, Supra 16x8 ET50, Kumho V70A

Bildelar samt övrigt
Kategoriregler
  1. Honda Performance Clubs Köp & Sälj är i första hand till för privatpersoner och vi tillåter inte företag att annonsera.
  2. Säljer du något ska ett rimligt pris finnas med. Det ska tydligt framgå vad som gäller fraktkostnad, moms m.m. Finns det inget pris med i annonsen kommer denna tas bort.
  3. "Bud" får gärna finnas med, men endast i kombination med ett pris.
    Ex: För min motor begär jag 4 500 kr eller bud.
  4. Det måste vara en riktig annons inte bara en länk till en annons sida (dessa tas bort omedelbart och utan varning eller notifiering).
  5. Vill ni "uppa" annonsen så gör det max 1 gg/vecka, skapandet av annonsen räknas som en uppning. Masspostning för att annonsen skall ligga längst upp leder till varning.

MVH Styrelsen/Ledningen HPC
EPHAS
Wannabe
Wannabe

25 februari 2020, 00:53

Tjatja,

Har 4st Nya Enkei RPF1.
Köptes in till en kund men passade inte bilen. Har aldrig haft däck monterade.
Två lösa fälgar har skruvats fast för-hand på en bil.
Och ja just det, jag garanterar ingen passform på någon bil, det får ni undersöka själv :roll: .

16x8 ET38
5x114,3
Silver

Ja, förmodar att jag inte behöver beskriva fälgmodellen särskilt mycket mer på detta forum :D .
Skriv gärna och ställ frågor om sådana finnes.

Pris för fälgar: 8.000:- (nypris ca 15.000)
och de blir faktiskt inte en enda krona billigare då de inte tappar i värde där de ligger och de tar bara upp 0,8m2 av de 225m2 jag har :-).

------------------

Har även 4st Toyota Supra Originalfälgar, utan centrumkåpor.
16x8 ET50
5x114,3
Silver, typ, någon gång för länge sedan.

Asså, de är inte snygga, varken ursprungsdesignen eller skicket, men en rätt ovanlig spec.
De är inte skräp, långa vägar, men vad man kan förvänta sig från en rätt gammal beg fälg.
Lite småärgningar och småkantstötningar men fälgarna har en väldigt tacksam kant som lätt kan svarvas. Inget stort/allvarligt.
Detaljerade bilder kan såklart skickas.
Jag har dessutom haft dem hos en fälgverkstad som svarvat normal kona och pressat i stålhylsor så nu kan man använda normal muttrar/bultar. Toyota har annars typ ett "T"-säte och inte en kona.
Navhålet är också uppsvarvat till 67,1.

På dessa sitter en uppsättning
Kumho V70A 225/45 16 K22 som är extraskurna för regn.
Bara gått några varv i vätan, fullt mönster.
Funkar även för den som är nybörjare på torrt men har man mer speed än så blir det nog såsigt rätt snabbt i torrt.

Suprafälgar+Kumhodäck säljes för 10.000:-
Däcken kan säljas löst eller ihop med Enkeifälgarna som alternativ.

------------------

Byten kan vara intressant mot andra kvalitetsfälgar (Rota eller XXR etc är inte av intresse...).
Det enda som är av intresse är.
16x7-7,5 ET35-55 5x114,3
17x7,5-9,5 ET45-55 5x114,3
Stor och stabil pelarborrmaskin.

Väl mött!
Robert