Film från Jap vs euro i tierp 2011 är upp lagt
Kategoriregler
Bilder och filmer från träffar lägger du under eftersnackskategorin, ej här.
Bilder och filmer från träffar lägger du under eftersnackskategorin, ej här.
- {BÅGEN}
- Inlägg: 4329
- Blev medlem: 17 april 2006, 10:38
- Bil: Civic Ed / Civic Hybrid
- Namn: Mattias Bågenholm
- Ort: Göteborg
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 30 times
Ha ha ha helt sjukt...
Tänk att möta på den djupt inne i skogarna..
Tänk att möta på den djupt inne i skogarna..
*Medlems ansvarig*
*Kassör*
Mattias Bågenholm
0707-300215
Bilar
Civic ED Turbo "Kanjo" -91
VW Multivan
VW ID3
Har ni några frågor ang ert medlemsskap i HPC så skicka ett PM till mig.
*Kassör*
Mattias Bågenholm
0707-300215
Bilar
Civic ED Turbo "Kanjo" -91
VW Multivan
VW ID3
Har ni några frågor ang ert medlemsskap i HPC så skicka ett PM till mig.
- {BÅGEN}
- Inlägg: 4329
- Blev medlem: 17 april 2006, 10:38
- Bil: Civic Ed / Civic Hybrid
- Namn: Mattias Bågenholm
- Ort: Göteborg
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 30 times
Ja de kommer jag gör samtidigt som jag dreglar ner min t- shirt.
*Medlems ansvarig*
*Kassör*
Mattias Bågenholm
0707-300215
Bilar
Civic ED Turbo "Kanjo" -91
VW Multivan
VW ID3
Har ni några frågor ang ert medlemsskap i HPC så skicka ett PM till mig.
*Kassör*
Mattias Bågenholm
0707-300215
Bilar
Civic ED Turbo "Kanjo" -91
VW Multivan
VW ID3
Har ni några frågor ang ert medlemsskap i HPC så skicka ett PM till mig.
- David Lundin
- Inlägg: 1676
- Blev medlem: 21 juli 2008, 21:24
- Namn: David Lundin
- Ort: Värnamo
Jävlar i havet, över 700! Grymt jobbat... upp med klipp och grafer och sen bums ut och sätt en 9a
- Xchai
- Inlägg: 1633
- Blev medlem: 25 juli 2004, 10:02
- Bil: Crx vt 32psi
- Namn: Wanchai Kampha Gustafsson
- Ort: Borlänge/Vallentuna/Västerås
Tack allihopa.det va en lyckad dag.Fast det va inte mkt jag höjde varven,,från 8370 till 8897rpm
ingen ide att varva mer då det ger inte mer effekt ändå.Det känns som jag har nått mitt mål faktis,,välldit skönt..Tack Xlr8performance
och alla andra som har hjälp mej. Och sist stort tack till PPF också.Varsågod en film.och grafen
Det blev 701whp 666nm @ 2.3bar rätt elak vrid
Jag just det ja,,hos PPF är man över 700whp så får man en klister märke PPF high output
ingen ide att varva mer då det ger inte mer effekt ändå.Det känns som jag har nått mitt mål faktis,,välldit skönt..Tack Xlr8performance
och alla andra som har hjälp mej. Och sist stort tack till PPF också.Varsågod en film.och grafen
Det blev 701whp 666nm @ 2.3bar rätt elak vrid
Jag just det ja,,hos PPF är man över 700whp så får man en klister märke PPF high output
Tack till
XLR8Performance
Jane @ Queen of tools
PPF
Tunnis aka Glad
Simon,mm
XLR8Performance
Jane @ Queen of tools
PPF
Tunnis aka Glad
Simon,mm
- Xchai
- Inlägg: 1633
- Blev medlem: 25 juli 2004, 10:02
- Bil: Crx vt 32psi
- Namn: Wanchai Kampha Gustafsson
- Ort: Borlänge/Vallentuna/Västerås
Full-race specade denna snurra till 650whp.Och Den andra med T4 skulle nog kunna gå lite mer än denna.Det va faktis lysande att man kunde pressa den för mer.
Men jag har ändå satt varvstop på 9200rpm vid rejs.så man kan dra lite till.Jag tror det borde ge 220-230km/h i slutfart.Få se nästa helg.
Lyckas fått en bra recept ändå,den går ju fint på gatan,samt stripp,jag tror att den går bra på bana med säkert.,med lite bättre bromsar samt oljekylning.
Jo 2.3bar under 6000rpm tycker jag att det bör vara rättbra.Men hur som helt,sjuk nöjd..Med lite tur så sitter den magiska 10..om inte drivlina jävlas igen,denna låda är lite trög att få i backen,men dem andra växlarna gå i fint.Inte lika som i S4c men ganska nära,,vi få se.
Men jag har ändå satt varvstop på 9200rpm vid rejs.så man kan dra lite till.Jag tror det borde ge 220-230km/h i slutfart.Få se nästa helg.
Lyckas fått en bra recept ändå,den går ju fint på gatan,samt stripp,jag tror att den går bra på bana med säkert.,med lite bättre bromsar samt oljekylning.
Jo 2.3bar under 6000rpm tycker jag att det bör vara rättbra.Men hur som helt,sjuk nöjd..Med lite tur så sitter den magiska 10..om inte drivlina jävlas igen,denna låda är lite trög att få i backen,men dem andra växlarna gå i fint.Inte lika som i S4c men ganska nära,,vi få se.
Tack till
XLR8Performance
Jane @ Queen of tools
PPF
Tunnis aka Glad
Simon,mm
XLR8Performance
Jane @ Queen of tools
PPF
Tunnis aka Glad
Simon,mm
- Xchai
- Inlägg: 1633
- Blev medlem: 25 juli 2004, 10:02
- Bil: Crx vt 32psi
- Namn: Wanchai Kampha Gustafsson
- Ort: Borlänge/Vallentuna/Västerås
Simon: Det är bara sätta lite fart du fixar du det,,1000+ får du äran att ta först,jag har inte råd
Tack till
XLR8Performance
Jane @ Queen of tools
PPF
Tunnis aka Glad
Simon,mm
XLR8Performance
Jane @ Queen of tools
PPF
Tunnis aka Glad
Simon,mm
- Fixxe
- Inlägg: 5576
- Blev medlem: 27 juli 2004, 19:17
- Bil: Civic/Subaru
- Namn: Fredrik Heijel
- Ort: Halmstad
- Has thanked: 60 times
- Been thanked: 84 times
sjukt.
och vilken fin kurva!!
Grattis!!!!
och vilken fin kurva!!
Grattis!!!!
Fredrik Heijel | 0702 - 986 355 | Fixxe Engineering AB
Civic FK8 -19 #tjänstebilen
Subaru Outback Summit 2,0D -17
Speaking without thinking, is like shooting without aiming
Civic FK8 -19 #tjänstebilen
Subaru Outback Summit 2,0D -17
Speaking without thinking, is like shooting without aiming
- Xchai
- Inlägg: 1633
- Blev medlem: 25 juli 2004, 10:02
- Bil: Crx vt 32psi
- Namn: Wanchai Kampha Gustafsson
- Ort: Borlänge/Vallentuna/Västerås
Joda körbarheten är välldit bra på denna motor.Fast den är välldit törstig med E85.Jag har inte riktig koll hur mkt/mil men jag tippar på runt 1.5-2.0 L säkert Men man ska väll inte förvänta sej en 700+ skall vara soppa snål antar jag.
Jag vet inte varför min FX600 är så trög trampad,,medans Competition clutch twin disc har hälften så trög trampad,det va mkt skönare känsla med CC kopplingen än på CM.
Jag lär nästan få testa din tilton Welen...
Jag vet inte varför min FX600 är så trög trampad,,medans Competition clutch twin disc har hälften så trög trampad,det va mkt skönare känsla med CC kopplingen än på CM.
Jag lär nästan få testa din tilton Welen...
Tack till
XLR8Performance
Jane @ Queen of tools
PPF
Tunnis aka Glad
Simon,mm
XLR8Performance
Jane @ Queen of tools
PPF
Tunnis aka Glad
Simon,mm
- Xchai
- Inlägg: 1633
- Blev medlem: 25 juli 2004, 10:02
- Bil: Crx vt 32psi
- Namn: Wanchai Kampha Gustafsson
- Ort: Borlänge/Vallentuna/Västerås
Ali: Jag ska köra 22-24juli i borlänge,om allt går bra ska jag köra i action meet,,sen kjula
Tack till
XLR8Performance
Jane @ Queen of tools
PPF
Tunnis aka Glad
Simon,mm
XLR8Performance
Jane @ Queen of tools
PPF
Tunnis aka Glad
Simon,mm
- Thomas
- Inlägg: 322
- Blev medlem: 26 juli 2004, 10:05
- Bil: Civic VT
- Namn: Thomas Pettersson
- Ort: Sollentuna
- Been thanked: 1 time
Det skulle vara grymt att filma hastighets mätaren på motorvägen typ från den farten då den inte spinner och uppåt om det nu går få fäste med den maskinen.
Och flera andra videos mmm vill se!!!!!
Tack i förhand, för jag kan tyvärr inte komma ut o titta på strippen körningen.
Och bra jävla jobbat av alla inblandande!
Och flera andra videos mmm vill se!!!!!
Tack i förhand, för jag kan tyvärr inte komma ut o titta på strippen körningen.
Och bra jävla jobbat av alla inblandande!
Civic VT championship white (såld)
Nu: HR-V
Nu: HR-V
- Xchai
- Inlägg: 1633
- Blev medlem: 25 juli 2004, 10:02
- Bil: Crx vt 32psi
- Namn: Wanchai Kampha Gustafsson
- Ort: Borlänge/Vallentuna/Västerås
Tack Sam,Thomas.
Jag fick köra 1 1/2 repa idag.det har regnat hela dan,när det väl "torka upp" fick vi köra.
Thomas,min mätare visar fel,,jag kommer i mål på ca 190km/h på mätarn,men i verkligheten så ligger jag mellan 225-229km/h
Det misstände av nån konstig anledning mellan 2-3an växel.skall felsöka imon,Det kan vara att för fuktig i eletroniken?,men 11.27@229.10km/h blev det. Kval 2a ligger jag nu i min klass.Få se hur det blir på söndag i elimineringen.
Jag fick köra 1 1/2 repa idag.det har regnat hela dan,när det väl "torka upp" fick vi köra.
Thomas,min mätare visar fel,,jag kommer i mål på ca 190km/h på mätarn,men i verkligheten så ligger jag mellan 225-229km/h
Det misstände av nån konstig anledning mellan 2-3an växel.skall felsöka imon,Det kan vara att för fuktig i eletroniken?,men 11.27@229.10km/h blev det. Kval 2a ligger jag nu i min klass.Få se hur det blir på söndag i elimineringen.
Tack till
XLR8Performance
Jane @ Queen of tools
PPF
Tunnis aka Glad
Simon,mm
XLR8Performance
Jane @ Queen of tools
PPF
Tunnis aka Glad
Simon,mm
- Xchai
- Inlägg: 1633
- Blev medlem: 25 juli 2004, 10:02
- Bil: Crx vt 32psi
- Namn: Wanchai Kampha Gustafsson
- Ort: Borlänge/Vallentuna/Västerås
Tack jalle.
Lite tiden från dagens rejs. som bäst 11.26@228km/h 60fot 2.0 jag har problem med fäste.testade att värma däcker på 3an det hjälpte lite
samt bytte map till 622whp mappen iställe.
just nu ligger jag kval 4-5 tror jag.
imon blir det eliminering..
Lite tiden från dagens rejs. som bäst 11.26@228km/h 60fot 2.0 jag har problem med fäste.testade att värma däcker på 3an det hjälpte lite
samt bytte map till 622whp mappen iställe.
just nu ligger jag kval 4-5 tror jag.
imon blir det eliminering..
Tack till
XLR8Performance
Jane @ Queen of tools
PPF
Tunnis aka Glad
Simon,mm
XLR8Performance
Jane @ Queen of tools
PPF
Tunnis aka Glad
Simon,mm
- Xchai
- Inlägg: 1633
- Blev medlem: 25 juli 2004, 10:02
- Bil: Crx vt 32psi
- Namn: Wanchai Kampha Gustafsson
- Ort: Borlänge/Vallentuna/Västerås
Hamed,,va fan är du? ..
jag skulle behöva lite tip här.... ,jag har ej laddtryck/växel så det är full ladd på alla växlarna.
Lufttryck i däcket är 0.5bar.
Har försökt smiga iväg,samma sak där,det går en bit,sen spinner det hejvilt. launch ligger på 0.4-0.5bar vid starten.
Har provat det mesta,men det vill ej ner till 10an. Jag vet att denna flygraka är inte känd för att ha bra grepp,men det borde gå på till en 10a på denna flygraka.
Om du läser denna lite tips skulle jag behöva,Det går bra om Sam hoppas in med.
jag skulle behöva lite tip här.... ,jag har ej laddtryck/växel så det är full ladd på alla växlarna.
Lufttryck i däcket är 0.5bar.
Har försökt smiga iväg,samma sak där,det går en bit,sen spinner det hejvilt. launch ligger på 0.4-0.5bar vid starten.
Har provat det mesta,men det vill ej ner till 10an. Jag vet att denna flygraka är inte känd för att ha bra grepp,men det borde gå på till en 10a på denna flygraka.
Om du läser denna lite tips skulle jag behöva,Det går bra om Sam hoppas in med.
Tack till
XLR8Performance
Jane @ Queen of tools
PPF
Tunnis aka Glad
Simon,mm
XLR8Performance
Jane @ Queen of tools
PPF
Tunnis aka Glad
Simon,mm
- Hammerin
- Inlägg: 2431
- Blev medlem: 25 juli 2004, 23:09
- Bil: Integra Type-r -98
- Namn: Richard Hammerin
- Ort: Stockholm
- Has thanked: 5 times
- Been thanked: 12 times
Hur svårt är det att skaffa laddtrycksstyrningen då ??? Är det något speciellt du behöver ??
Annars sänk laddet så att du har drygt 400hk så kanske du får till din 10 :a Hamed körde en 10:a med ca 320hk
Annars sänk laddet så att du har drygt 400hk så kanske du får till din 10 :a Hamed körde en 10:a med ca 320hk
*Regionsansvarig Stockholm*
Richard Hammerin
0708-711 779
Integra Type R -98
Turbo 340hk TrackBeater
Rip
CRX Turbo 240hk
Richard Hammerin
0708-711 779
Integra Type R -98
Turbo 340hk TrackBeater
Rip
CRX Turbo 240hk