Lite bilder från Nurburgring

Här lägger vi upp bilder & filmer, dock EJ eftersnack!
Kategoriregler
Bilder och filmer från träffar lägger du under eftersnackskategorin, ej här.
SAUD
Gillar Honda!
Gillar Honda!
Bil: CTR-2016
Namn: Saud Omerovic

10 oktober 2012, 17:50

Här kommer några bilder från Nurburgring...
Bilagor
IMG_1243.jpg
IMG_0277.jpg
IMG_1226.jpg
Saud Omerovic
Gillar Honda!
Gillar Honda!

10 oktober 2012, 17:52

.
Bilagor
IMG_1504.jpg
IMG_1244.jpg
Picture-299.jpg
Saud Omerovic
Gillar Honda!
Gillar Honda!

10 oktober 2012, 17:53

.
Bilagor
IMG_1461.jpg
IMG_1460.jpg
Picture-598.jpg
Saud Omerovic
Gillar Honda!
Gillar Honda!

10 oktober 2012, 17:56

.
Bilagor
IMG_1459.jpg
IMG1480.jpg
DSC01943.jpg
Saud Omerovic
Blitzwing
HPC Guld Medlem
HPC Guld Medlem
Bil: DC2K & GD1
Namn: Robin Persson
Has thanked: 15 times
Been thanked: 2 times

10 oktober 2012, 19:39

Förbannat trevliga bilder!
Robin Persson | K som i Kent-Ove
Användarvisningsbild
Mordiiax
HPC Medlem
HPC Medlem
Bil: Civic 1300 -81
Namn: Johan Mähler
Has thanked: 3 times
Been thanked: 4 times
Kontakt:

10 oktober 2012, 20:30

Absolut! Blir mer och mer inspirerad till en sportigare brukis så man skulle kunna ta sig ner dit för att köra :)
*Regionsombud Norr* Johan Mähler 070 358 06 13
Honda Civic Tourer -15 & Honda Civic 1300 -81
Tidigare Honda: Civic "Spoon", Civic diesel, Civic VEi, CRX, CTR, CR-V, S2000 & Accorder.
HPC IRC CREW
Användarvisningsbild
four
Lärd
Lärd
Bil: ek3
Namn: Ingemar Eriksson
Been thanked: 1 time

10 oktober 2012, 20:44

Fina bilder, nån dag måste man ta sig dit
Ingemar Eriksson 073-959 06 46

Kör:
Civic MB9 -98 Accord tourer 2,0 -03
Civic Ek3 -96
green_civic
Gillar Honda!
Gillar Honda!
Bil: Integra K24-R
Namn: Stefan Abelson

10 oktober 2012, 21:46

Ojoj verkar haft det riktigt roligt! Jag å Nihad planerar att åka nästa år om han hittar en bil tills dess.
Stefan Abelsson

DCK24-R
Användarvisningsbild
Renshi
Kunnig
Kunnig
Bil: civic
Namn: Olof Dahlstedt

10 oktober 2012, 22:17

coolt

funderar på rökförgad film på mina dimljus :)
SAUD
Gillar Honda!
Gillar Honda!

10 oktober 2012, 22:42

Tack grabbar :wink: !

Jag vet att allra flesta här på HPC gillar att rasta sina bilar och köra bana,att köra på Ringen det är något utöver det vanliga för oss banälskare där man sätter bilen och sig själv på enorma prov om man vågar så klart?! Där märker man hur bra eller dålig man är på att ratta bil?

Jag skulle råda er alla som har möjligheter att ta er ner och uppleva allt runt omkring. Jag vet att i dessa hårda tider ekonomin sätter stop för ett sådant resa,och jag kan säga att en hel del pengar går om man vill köra och njuta av tiden där nere.
Jag och kompisen brukar stanna en vecka att få ut av resan så mycket som möjligt,köra på Ringen,åka runt och besöka andra ställe osv. Jag själv mår riktigt bra av det och där laddar man batterier ordentligt men framför allt man kör på Ringen,utvecklas som förare,får sådant adrenalin kick att ta visa kurvor med en standard bil i sjuka hastigheter det för mig att må bra.
På kvällen man är helt sjukt trött både fysiskt och psykiskt att man somnar på 5 sekunder :) .
Saud Omerovic
Gillar Honda!
Gillar Honda!

10 oktober 2012, 22:51

green_civic skrev:Ojoj verkar haft det riktigt roligt! Jag å Nihad planerar att åka nästa år om han hittar en bil tills dess.

Jag tror inte att Nicke vill köra ner med sin bil i fall om han har köpt något? Åker han så åker han troligtvis med, mig men det hade varit trevligare för honom att köra själv så klart!

Jag och kompisen kommer att boka boende nästa år någon gång i mars så fort de släpper tider för september och vi kommer att åka ner samma vecka som i år eftersom på vardagar det ät inte mycket trafik.
Du får gärna åka med oss oavsett om Nicke åker med eller inte,bokar boende åt dig samtidigt så klart.Fler vi är desto roligare det är och naturligtvis det blir lättare för dig när det gäller allt från körningen till vad man ska äta till middag :wink: .
Med din lilla raket man kan köra riktigt fort där nere,men det kan man inte begära av dig eftersom det tar väldigt lång tid innan man hittar runt.

Hejs
Saud Omerovic
Gillar Honda!
Gillar Honda!

10 oktober 2012, 22:53

Renshi skrev:coolt

funderar på rökförgad film på mina dimljus :)
Jag beställde från UK och det är plexiglas,riktigt snyggt tycker jag. Köp något du gillar själv,skit i vad andra tycker :wink: ...
Saud Omerovic
Karlhakan
Påläst
Påläst
Bil: S2000 AP1 2008
Namn: Håkan Nilsson
Has thanked: 1 time

11 oktober 2012, 10:33

Jag vil jag vil jag vill jag vill jag vill jag vill :lol:
Håkan Nilsson, Hisingen Göteborg 0709-749475
Honda S2000 AP1 -08 för skoj skull
Honda S800 Cabriolet 1967 under renovering
Honda S800 Kupé 1967 ska renoveras när den andra är klar
Honda Jazz Si brukis (en hjälte)
Användarvisningsbild
Regge
Lärd
Lärd
Bil: Honda S2000
Namn: Erik Regnell

11 oktober 2012, 11:29

SAUD skrev:Tack grabbar :wink: !

Jag vet att allra flesta här på HPC gillar att rasta sina bilar och köra bana,att köra på Ringen det är något utöver det vanliga för oss banälskare där man sätter bilen och sig själv på enorma prov om man vågar så klart?! Där märker man hur bra eller dålig man är på att ratta bil?

Jag skulle råda er alla som har möjligheter att ta er ner och uppleva allt runt omkring. Jag vet att i dessa hårda tider ekonomin sätter stop för ett sådant resa,och jag kan säga att en hel del pengar går om man vill köra och njuta av tiden där nere.
Jag och kompisen brukar stanna en vecka att få ut av resan så mycket som möjligt,köra på Ringen,åka runt och besöka andra ställe osv. Jag själv mår riktigt bra av det och där laddar man batterier ordentligt men framför allt man kör på Ringen,utvecklas som förare,får sådant adrenalin kick att ta visa kurvor med en standard bil i sjuka hastigheter det för mig att må bra.
På kvällen man är helt sjukt trött både fysiskt och psykiskt att man somnar på 5 sekunder :) .
Det är precis denna känslan jag fick när jag var där nere och "tittade".

Bästa stället på denna planet, inget snack! Drömmen är att sticka dit sommaren 2013 med min S2000!

Helt fantastiskt!
KÖR:
-Honda Jazz -09
-Honda S2000 -05
-Honda CRX VT -90
-Skoda Octavia RS -16

KÖRT innan:
BMW M3 E30 -87
Civic VT-R -91
Civic VT-R -91
CRX VT-R -90
Accord 2,2 -94
SAUD
Gillar Honda!
Gillar Honda!

11 oktober 2012, 20:15

Regge skrev:

Bästa stället på denna planet, inget snack! Drömmen är att sticka dit sommaren 2013 med min S2000!

Helt fantastiskt!
Regge om du ska åka ner och försöka få ut det mesta med din bankörningen då ska du absolut INTE åka mitt i sommar! Då är det fruktansvärt mycket bilar på banan med massa avåkningar och banavstängningar och för det mesta kommer du att vara i vägen få snabbare bilar som vill bara förbi isf då kommer du inte kunna koncentrera dig på din körning och då lär du bli frustrerad? Suzuki swift kommer att köra förbi dig och då kommer du att undra om dem hade 300hk eller bara 136hk vad de har i vanliga fall :wink:
Men vill du bara åka ner att uppleva allt som händer runt omkring och inte bryr dig så mycket om din körning då är sommar rätt tid speciellt om du kan pricka in någon VLN race.
Vi hade tur denna gången så vi kollade på GP slingan GT1 series med Valentino Rossi och alla andra storheter, fy helsike vad de lät(som F1) vi satt i Mercedes kurvan :D det gjorde ont i bröstet när de passerade...
Nästa höst vi kommer att vara ett antal personer så häng med om du har lust och råd?

Åka dit är som att åka "hem" den känsla har jag,och Tyskarna är super trevligt folk som är väldigt glada i oss som kommer från Sverige,man kan bara höra positiv om oss från Norden...
Jag ska åka dit två ggr nästa år :D ...
Saud Omerovic
Regge
Lärd
Lärd
Bil: Honda S2000
Namn: Erik Regnell

11 oktober 2012, 21:43

SAUD skrev:
Regge skrev:

Helt fantastiskt!
Regge om du ska åka ner och försöka få ut det mesta med din bankörningen då ska du absolut INTE åka mitt i sommar! Då är det fruktansvärt mycket bilar på banan med massa avåkningar och banavstängningar och för det mesta kommer du att vara i vägen få snabbare bilar som vill bara förbi isf då kommer du inte kunna koncentrera dig på din körning och då lär du bli frustrerad? Suzuki swift kommer att köra förbi dig och då kommer du att undra om dem hade 300hk eller bara 136hk vad de har i vanliga fall :wink:
Men vill du bara åka ner att uppleva allt som händer runt omkring och inte bryr dig så mycket om din körning då är sommar rätt tid speciellt om du kan pricka in någon VLN race.
Vi hade tur denna gången så vi kollade på GP slingan GT1 series med Valentino Rossi och alla andra storheter, fy helsike vad de lät(som F1) vi satt i Mercedes kurvan :D det gjorde ont i bröstet när de passerade...
Nästa höst vi kommer att vara ett antal personer så häng med om du har lust och råd?

Åka dit är som att åka "hem" den känsla har jag,och Tyskarna är super trevligt folk som är väldigt glada i oss som kommer från Sverige,man kan bara höra positiv om oss från Norden...
Jag ska åka dit två ggr nästa år :D ...
Ja helt klart rätt som du skriver, tyvärr är det väll då jag kommer ha tid från jobbet :? Man vill gärna ha något lugnt pass och lära känna bilen och banan bättre.

Att bara åka med som turist på banan är helt underbart, lutningarna, höjd skillnaderna!, naturen... ja allt är magiskt.
Tyskarna som du skriver är ju helt fantastiska, och god öl har dom massor av. Hela byn, restaurangerna, allt är ju verkligen toppen!

Vi var där nere nu jag och min Farbror och tittade på Oldtimer GP. En helt oförglömlig resa.. Man längtar bara att få åka dit igen! :mrgreen:
KÖR:
-Honda Jazz -09
-Honda S2000 -05
-Honda CRX VT -90
-Skoda Octavia RS -16

KÖRT innan:
BMW M3 E30 -87
Civic VT-R -91
Civic VT-R -91
CRX VT-R -90
Accord 2,2 -94
tobbe83
Gillar Honda!
Gillar Honda!
Namn: Tobias Eriksson

9 november 2012, 16:09

Är helt klart riktigt sugen på att åka ner om jag har möjlighet att skaffa en ok bil och hinner köra lite mer bana och få upp lite mer vana.
Tobias Eriksson

Civic aerodeck 1.5 *såld*
Skriv svar