Nya Civic Type-R 2015

Här lägger vi upp bilder & filmer, dock EJ eftersnack!
Kategoriregler
Bilder och filmer från träffar lägger du under eftersnackskategorin, ej här.
Användarvisningsbild
fonzeka
Inlägg: 3475
Blev medlem: 25 juli 2004, 04:17
Bil: S2000
Namn: Anders Westlund
Ort: Avesta
Has thanked: 7 times
Been thanked: 55 times

Det är inget farligt om motorn drar i sig lite vatten, finns ju tom de som sprutar in det medvetet :)
Användarvisningsbild
wahlsten
Inlägg: 482
Blev medlem: 16 maj 2006, 23:07
Bil: FK2
Namn: Kalle Wahlsten
Ort: Omnejd med Gävle

Ja men det är under kontrollerade former. Hydrolock är inte kul :)
kallewahlsten@hotmail.com
Tel: 070-6602343

Honda Civic Type R -15

Tidigare Bilar:

Mercedes-Benz C 63 AMG -09
Honda Accord Type S -08
Honda S2000 "Spoon" -01
Honda S2000 -00
Användarvisningsbild
fonzeka
Inlägg: 3475
Blev medlem: 25 juli 2004, 04:17
Bil: S2000
Namn: Anders Westlund
Ort: Avesta
Has thanked: 7 times
Been thanked: 55 times

Jo men risken att hydrolocka motorn från vanligt regn är nog i princip obefintlig.
Köp en sån där nu Wahlsten :P
Användarvisningsbild
wahlsten
Inlägg: 482
Blev medlem: 16 maj 2006, 23:07
Bil: FK2
Namn: Kalle Wahlsten
Ort: Omnejd med Gävle

Har beställt BMC filter

Men vi får se vad som erbjuds i framtiden :)
kallewahlsten@hotmail.com
Tel: 070-6602343

Honda Civic Type R -15

Tidigare Bilar:

Mercedes-Benz C 63 AMG -09
Honda Accord Type S -08
Honda S2000 "Spoon" -01
Honda S2000 -00
Användarvisningsbild
wahlsten
Inlägg: 482
Blev medlem: 16 maj 2006, 23:07
Bil: FK2
Namn: Kalle Wahlsten
Ort: Omnejd med Gävle



Detta kanske är nått
kallewahlsten@hotmail.com
Tel: 070-6602343

Honda Civic Type R -15

Tidigare Bilar:

Mercedes-Benz C 63 AMG -09
Honda Accord Type S -08
Honda S2000 "Spoon" -01
Honda S2000 -00
Användarvisningsbild
Johnnie Who
Inlägg: 98
Blev medlem: 16 december 2012, 13:32
Bil: CTR FK8
Namn: Jonny
Ort: Halmstad

SAUD skrev:
Korre skrev:Hade varit trevlig om priset gick ner till 270kkr, då skulle jag faktiskt kunna tänka mig( läs ha råd att köpa) att köpa en. Skulle faktiskt inte förvåna mig
http://m.blocket.se/kronoberg/Honda_Civ ... ?ca=11&w=3
Min gamla bil som jag hade i två dagar! Ni från HPC ni borde avstå denna bil!!!

MVH Saud
Missade helt vad det var för problem med bilen :( . Har förstått på de andras inlägg att det bl.a. handlade om nyansskillnad i lacken. Kan säga att jag själv har upplevt detta och kollar ni noga på andra bilmärken och modeller så förekommer det även på dessa en nyansskillnad mer eller mindre. Detta syns lättast på bilar med ljus lackering som vitt och silver (metallic). Anledningen - tror jag - är att bilarna idag består både av plåt- och plastdelar i karossen, vilket kanske ger lacken olika förutsättningar pga. värme/kyla i plåten/plasten. Kan upplevas irriterande det kan jag hålla med om, men efter att jag själv konstaterade att även andra bilmärken med bl.a. kofångare i plast uppvisar samma fenomen får man helt enkelt ta det som det är.

Suget på en ny Type R fick sig en boost åter igen då man fick ett nytt utskick från Honda (Laholms Bilaffär) idag. De erbjuder tydligen mer för inbytet fram till 31 augusti plus man får en bensincheck på 5000:-. Samtidigt som man är jäkligt sugen på en ny Type R så vet man inte vad som väntar runt hörnet - läs nästa år. Tycker de verkar lite väl desperata med att få sålt ut de sista modellerna. Varför är man det om det inte kommer en ny modell nästa år? Många säger att en ny Type R inte kommer förrän mitten av 2018, men jag skulle inte bli förvånad om vi har en ny modell redan nästa sensommar/höst.
mvh/
Jonny
JimmyW92
Inlägg: 575
Blev medlem: 5 oktober 2014, 21:18
Bil: CTR Ep3
Namn: Jimmy Wännström
Ort: Kramfors

Johnnie Who skrev:
SAUD skrev:
Korre skrev:Hade varit trevlig om priset gick ner till 270kkr, då skulle jag faktiskt kunna tänka mig( läs ha råd att köpa) att köpa en. Skulle faktiskt inte förvåna mig
http://m.blocket.se/kronoberg/Honda_Civ ... ?ca=11&w=3
Min gamla bil som jag hade i två dagar! Ni från HPC ni borde avstå denna bil!!!

MVH Saud
Missade helt vad det var för problem med bilen :( . Har förstått på de andras inlägg att det bl.a. handlade om nyansskillnad i lacken. Kan säga att jag själv har upplevt detta och kollar ni noga på andra bilmärken och modeller så förekommer det även på dessa en nyansskillnad mer eller mindre. Detta syns lättast på bilar med ljus lackering som vitt och silver (metallic). Anledningen - tror jag - är att bilarna idag består både av plåt- och plastdelar i karossen, vilket kanske ger lacken olika förutsättningar pga. värme/kyla i plåten/plasten. Kan upplevas irriterande det kan jag hålla med om, men efter att jag själv konstaterade att även andra bilmärken med bl.a. kofångare i plast uppvisar samma fenomen får man helt enkelt ta det som det är.

Suget på en ny Type R fick sig en boost åter igen då man fick ett nytt utskick från Honda (Laholms Bilaffär) idag. De erbjuder tydligen mer för inbytet fram till 31 augusti plus man får en bensincheck på 5000:-. Samtidigt som man är jäkligt sugen på en ny Type R så vet man inte vad som väntar runt hörnet - läs nästa år. Tycker de verkar lite väl desperata med att få sålt ut de sista modellerna. Varför är man det om det inte kommer en ny modell nästa år? Många säger att en ny Type R inte kommer förrän mitten av 2018, men jag skulle inte bli förvånad om vi har en ny modell redan nästa sensommar/höst.
Det var inte om nyansskillnaderna :) Utan bilen hade blivit repad och förstörd i lacken när den fraktades och sen lackats om av praktikanten som glömde torka av bilen innan lack bland annat. Fraktskada händer men han var irriterad över att han inte får veta nånting om det utan blir "pålurad" bilen ändå så han upptäcker det senare tillfälle och lämnar in bilen.

Och tydligen så skulle det finnas ett antal bilar i hamnen men alla dessa hade tydligen defekter då ingen "dög". Vad det innebar framgick inte :) Hur som haver så försvann tålamodet och tillitet i hans ÅF så han sa tack men nej tack och gick.


Slut på recap.
Jag tycker det är märkligt att nya bilar kommer med defekter. Visst att det kan bli smågrejjer men när det står flera bilar i hamn alla med defekter börjar man fundera på hurfan dom fraktar bilarna? Alla som har en 100% bil vet ju att dom är kung ;) men kan det vara så att flera har fått vänta längre än tänkt för att bilarna har kommit till hamn och fått nerslag på besiktning pga repor och liknande?

Och samma att hjulinställning händer väll att det blir lite skevt i frakten. Men det verkar vara MÅNGA som har problem med det, mycket smågrejjer som jag iallafall tycker borde uppmärksammats innan man släpper iväg bilen.
Jimmy Wännström
Kramfors förort!
Honda CTR EP3 2002
Saab 1.8t 9-3
Användarvisningsbild
Mordiiax
Inlägg: 4014
Blev medlem: 5 augusti 2005, 11:28
Bil: Civic -15
Namn: Johan Mähler
Ort: Sundsvall
Has thanked: 4 times
Been thanked: 30 times
Kontakt:

Bilarna har ju inte skeppats från Japan heller direkt utan det är ju från nästintill ett grannland.
Säg att ni kan köpa en CTR om ni får åka och hämta den på fabriken ;)
Honda Civic Tourer -15
Tidigare Honda: Civicar, CRX, CTR, CR-V, S2000 & Accorder.
HPC IRC CREW
Användarvisningsbild
nenilsson
Inlägg: 753
Blev medlem: 21 juli 2005, 14:55
Bil: Civic VT
Namn: Emil Nilsson
Ort: Södermalm

Fraktskador är tyvärr vanligare än man kan tro.
Emil Nilsson
Sthlm
Civic VT
M Scotte
Inlägg: 7998
Blev medlem: 26 juli 2004, 12:30
Namn: Martin Scotte
Ort: Vellinge
Has thanked: 4 times
Been thanked: 36 times
Kontakt:

Det är helt naturligt med fraktsksdor och oundvikligt.
Martin Scotte
Isuzu D-Max 2021
S2000 -01
Jazz -17
Civic -92
Light travels faster than sound. That is why some people appear bright before you hear them speak
1.22.44 SuperStage(MScotte)
1.26.03 SuperStage(Gullabo)
Användarvisningsbild
wahlsten
Inlägg: 482
Blev medlem: 16 maj 2006, 23:07
Bil: FK2
Namn: Kalle Wahlsten
Ort: Omnejd med Gävle

Självklart men bör dom säljas som nya bilar utan att meddela kund?
kallewahlsten@hotmail.com
Tel: 070-6602343

Honda Civic Type R -15

Tidigare Bilar:

Mercedes-Benz C 63 AMG -09
Honda Accord Type S -08
Honda S2000 "Spoon" -01
Honda S2000 -00
Användarvisningsbild
Arson
Inlägg: 265
Blev medlem: 25 juli 2004, 03:42
Bil: Civic FK2 2016
Namn: Mattias Aronsson
Ort: Vallentuna
Been thanked: 1 time
Kontakt:

M Scotte skrev:Det är helt naturligt med fraktsksdor och oundvikligt.
Men vänta nu.. Skulle normen vara att Honda levererar bilar med fraktskador till återförsäljare/slutkunder?

På tal om något helt annat. Någon som hört om hur det går för JRM:s steg1 trimmade Civic? Håller prylarna för den ökade effekten?
//Mattias Aronsson
M Scotte
Inlägg: 7998
Blev medlem: 26 juli 2004, 12:30
Namn: Martin Scotte
Ort: Vellinge
Has thanked: 4 times
Been thanked: 36 times
Kontakt:

Nej ingen får en skadad bil levererad om inte skadan sker under transporten i Sverige. Blir en bil skadad åtgärdas det omg i hamnen.
Slutkund ska aldrig få en bil med skador.
Martin Scotte
Isuzu D-Max 2021
S2000 -01
Jazz -17
Civic -92
Light travels faster than sound. That is why some people appear bright before you hear them speak
1.22.44 SuperStage(MScotte)
1.26.03 SuperStage(Gullabo)
Jontis
Inlägg: 623
Blev medlem: 23 april 2004, 09:03
Namn: JonasSundgren
Ort: Stockholm

Arson skrev: På tal om något helt annat. Någon som hört om hur det går för JRM:s steg1 trimmade Civic? Håller prylarna för den ökade effekten?
Jag vet inte hur mycket den rullar utanför banorna men 2 time attack helger har den överlevt med vinst nu senast på Kinnekulle.
#587
Div. Sthlm
Jazz Hybrid -12
www.autopunkten.se
SAUD
Inlägg: 305
Blev medlem: 13 augusti 2004, 19:45
Bil: CTR-2016
Namn: Saud Omerovic
Ort: Halmstad

M Scotte skrev:Nej ingen får en skadad bil levererad om inte skadan sker under transporten i Sverige. Blir en bil skadad åtgärdas det omg i hamnen.
Slutkund ska aldrig få en bil med skador.
Halloj Martin!
Hoppas att allt är riktigt bra med dig och familjen?!

Det du säger är en sak verkligheten är en annan tyvärr! Bilen som jag fick var ju helt oacceptabelt, det är fan bortom all förstånd att man kan leverera bilen i sådant skick! Någonstans det brister i Honda rutiner tyvärr.
Bilen var omlackad, om det var i UK eller Sverige det vet jag ej, men motorhuven, taket, höger skärm, vänsterdörr, bakre diffusor, två A4 sidor med fel på lacken. Jag kan inte tänka mig att den lämnade fabriken i det skicket?!
Sen hur den kunde passera alla "kontroller" här hemma och hamna hos mig som kund det har jag ingen förklaring utan gissning att Honda borde se över sina rutiner eftersom de verkar inte vara vattentäta?
Sen gör jag ett ärligt försök och beställer ny bil med GT paket på nytt, får besked att det finns 9st i Malmö och att den kommer att prioriteras och skickas till mig snabbt som möjligt men efter att par dagar ringer ÅF och talar om för mig att ingen bil i hamnen är nog bra tyvärr. Någon vidare förklaring får jag ej.
Sen bilen lovades av säljaren att lackas om helt och hållet och sälas vidare men istället de skickar bilen till sin dotter bolag och lackas om bara motorhuven. Det där måste du hålla med om att det är inte ok för att kallas Honda ÅF...

MVH Saud
Saud Omerovic
___________________
Civic Type R - 2016
Civic 1.6 - 2014
Användarvisningsbild
pasen
Styrelsen
Inlägg: 5384
Blev medlem: 12 mars 2008, 20:37
Bil: Accord -09
Namn: Richard Lindström
Ort: Märsta
Has thanked: 67 times
Been thanked: 151 times

Svårt att säga något utan att ha sett bilen antar jag.
Användarvisningsbild
insigma
Inlägg: 748
Blev medlem: 26 april 2004, 21:21
Bil: FK2R 2016
Namn: FredrikLidmark
Ort: Sundbyberg

SAUD skrev:
M Scotte skrev:Nej ingen får en skadad bil levererad om inte skadan sker under transporten i Sverige. Blir en bil skadad åtgärdas det omg i hamnen.
Slutkund ska aldrig få en bil med skador.
Halloj Martin!
Hoppas att allt är riktigt bra med dig och familjen?!

Det du säger är en sak verkligheten är en annan tyvärr! Bilen som jag fick var ju helt oacceptabelt, det är fan bortom all förstånd att man kan leverera bilen i sådant skick! Någonstans det brister i Honda rutiner tyvärr.
Bilen var omlackad, om det var i UK eller Sverige det vet jag ej, men motorhuven, taket, höger skärm, vänsterdörr, bakre diffusor, två A4 sidor med fel på lacken. Jag kan inte tänka mig att den lämnade fabriken i det skicket?!
Sen hur den kunde passera alla "kontroller" här hemma och hamna hos mig som kund det har jag ingen förklaring utan gissning att Honda borde se över sina rutiner eftersom de verkar inte vara vattentäta?
Sen gör jag ett ärligt försök och beställer ny bil med GT paket på nytt, får besked att det finns 9st i Malmö och att den kommer att prioriteras och skickas till mig snabbt som möjligt men efter att par dagar ringer ÅF och talar om för mig att ingen bil i hamnen är nog bra tyvärr. Någon vidare förklaring får jag ej.
Sen bilen lovades av säljaren att lackas om helt och hållet och sälas vidare men istället de skickar bilen till sin dotter bolag och lackas om bara motorhuven. Det där måste du hålla med om att det är inte ok för att kallas Honda ÅF...

MVH Saud

Vilken färg gällde detta och när fick du din bil?
Civic FK2 Type-R -2016 #2616
Tidigare: ED9 -88, -89, EG2 -93, EU8 -03, FK2 -06
Korre
Inlägg: 506
Blev medlem: 15 juli 2009, 00:58
Bil: CR-V
Namn: Kourosh.E
Ort: Stockholm

Ok jag tror att jag har varit en av de största hatarna till bilen, detta eftersom jag inte tyckte att bilen såg bra ut alls på bild och även när jag fick se den live i vit. Meeeeeeeeeen idag när jag var i Borås och hälsade på päronen åkte jag en sväng till Honda och där fick jag se den i svart! Jag ääääääälskade den i svart, när alla fula detaljer döljs i den svarta färgen så var bilen helt underbar att se på. Gick runt den några gånger och imorn ska jag åka dit igen för att se om jag kan få provköra den också. Kan eventuellt bli ett köp faktiskt :D

Jag hatar fortfarande på bilen av den enkla anledningen att bilen inte blev lik konceptbilen, sen är jag besviken på att det blev turbo mm detta kommer inte att förändras.
Kourosh Entezari
0707407391
kourosh89@hotmail.com
S2000 ap1 såld
Integra type-r dc2 såld
Civic type-r ep3 såld
DelSol vti såld
crx såld
M Scotte
Inlägg: 7998
Blev medlem: 26 juli 2004, 12:30
Namn: Martin Scotte
Ort: Vellinge
Has thanked: 4 times
Been thanked: 36 times
Kontakt:

insigma skrev:
SAUD skrev:
M Scotte skrev:Nej ingen får en skadad bil levererad om inte skadan sker under transporten i Sverige. Blir en bil skadad åtgärdas det omg i hamnen.
Slutkund ska aldrig få en bil med skador.
Halloj Martin!
Hoppas att allt är riktigt bra med dig och familjen?!

Det du säger är en sak verkligheten är en annan tyvärr! Bilen som jag fick var ju helt oacceptabelt, det är fan bortom all förstånd att man kan leverera bilen i sådant skick! Någonstans det brister i Honda rutiner tyvärr.
Bilen var omlackad, om det var i UK eller Sverige det vet jag ej, men motorhuven, taket, höger skärm, vänsterdörr, bakre diffusor, två A4 sidor med fel på lacken. Jag kan inte tänka mig att den lämnade fabriken i det skicket?!
Sen hur den kunde passera alla "kontroller" här hemma och hamna hos mig som kund det har jag ingen förklaring utan gissning att Honda borde se över sina rutiner eftersom de verkar inte vara vattentäta?
Sen gör jag ett ärligt försök och beställer ny bil med GT paket på nytt, får besked att det finns 9st i Malmö och att den kommer att prioriteras och skickas till mig snabbt som möjligt men efter att par dagar ringer ÅF och talar om för mig att ingen bil i hamnen är nog bra tyvärr. Någon vidare förklaring får jag ej.
Sen bilen lovades av säljaren att lackas om helt och hållet och sälas vidare men istället de skickar bilen till sin dotter bolag och lackas om bara motorhuven. Det där måste du hålla med om att det är inte ok för att kallas Honda ÅF...

MVH Saud

Vilken färg gällde detta och när fick du din bil?
Hej Saud.
Har ingen insikt eller möjlighet att påverka detta sedan i våras. Men det ska inte ske. Varför det har skett är tyvärr omöjligt för mig att svara på
Martin Scotte
Isuzu D-Max 2021
S2000 -01
Jazz -17
Civic -92
Light travels faster than sound. That is why some people appear bright before you hear them speak
1.22.44 SuperStage(MScotte)
1.26.03 SuperStage(Gullabo)
Eisenhut
Inlägg: 1861
Blev medlem: 12 april 2005, 00:52
Bil: Honda Integra
Namn: Marcus Eisenhut
Ort: Malmö
Been thanked: 3 times

Korre skrev:
Jag hatar fortfarande på bilen av den enkla anledningen att bilen inte blev lik konceptbilen, sen är jag besviken på att det blev turbo mm detta kommer inte att förändras.
Helt oundvikligt att bygga turbo när Euro 6 kraven nu gäller och marknaden kräver 300hk i en hot hatch...
Mvh/Marcus Eisenhut

Kör:
Honda Jazz -03
Honda Integra Si JRSC -94
Honda CR-V -17

Kört:
Mercedes-Benz C220d -17
Mercedes-Benz C220d -16
Civic Tourer 1.8 Lifestyle -14
Civic 1.8 sport ADAS -15
Civic Tourer 1.6d -15
Civic 1.8 sport -06
Delsol VTi -93
Clabbe
Inlägg: 819
Blev medlem: 25 juli 2004, 12:56
Bil: RD9
Namn: Клабе Бюрстром
Ort: България
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time

Vad ligger priset på en GT version i Sverige i dag?
Jag är lite sugen på en men vette fasiken om priset på en GT modell jämnfört en "vanlig" är försvarbart..
Här nere rockar GT modellen loss på 351 papp och vanliga på ca 327 papp
Благодаря мутра!
Användarvisningsbild
insigma
Inlägg: 748
Blev medlem: 26 april 2004, 21:21
Bil: FK2R 2016
Namn: FredrikLidmark
Ort: Sundbyberg

Clabbe skrev:Vad ligger priset på en GT version i Sverige i dag?
Jag är lite sugen på en men vette fasiken om priset på en GT modell jämnfört en "vanlig" är försvarbart..
Här nere rockar GT modellen loss på 351 papp och vanliga på ca 327 papp
Finns en del demobilar du kan köpa för runt 320. Jag köpte dock inte en DEMO och då ligger GT på 364 000 cirka. Utrsutningslistan för GT är ju bra mycket fetare.. och ska du sälja i framtiden så kan det nog bli svårare om du inte har en GT.
Civic FK2 Type-R -2016 #2616
Tidigare: ED9 -88, -89, EG2 -93, EU8 -03, FK2 -06
Användarvisningsbild
insigma
Inlägg: 748
Blev medlem: 26 april 2004, 21:21
Bil: FK2R 2016
Namn: FredrikLidmark
Ort: Sundbyberg

Detta ska tydligen vara Type-R SE som ska säljas i 150 ex som vit och svart.

Bild

Bild

Jag vet inte ja om det röda :)
Civic FK2 Type-R -2016 #2616
Tidigare: ED9 -88, -89, EG2 -93, EU8 -03, FK2 -06
Användarvisningsbild
pasen
Styrelsen
Inlägg: 5384
Blev medlem: 12 mars 2008, 20:37
Bil: Accord -09
Namn: Richard Lindström
Ort: Märsta
Has thanked: 67 times
Been thanked: 151 times

Usch. Den svarta var väl ok ändå, det röda på den är nog lätt att foliera
sohe
Inlägg: 205
Blev medlem: 23 oktober 2013, 11:14
Bil: Jazz 2009
Namn: sören hedin
Ort: solna

Vart det verkligen bättre?
Sören Hedin
Jazz 2009 blå
Type-R 2015 röd såld
Accord 2.4 EXE såld
S2000 -03 såld
Användarvisningsbild
Johnnie Who
Inlägg: 98
Blev medlem: 16 december 2012, 13:32
Bil: CTR FK8
Namn: Jonny
Ort: Halmstad

Har aldrig gillat de röda tillbehören (backspeglar, vinge), förstår inte vilken designer som tycker det är snyggt. Tycker dessutom att den röda nyansen ser blek ut. Den vita modellen ser helt förskräcklig ut med för mycket vitt, den svarta - som nån nämnde - klarar sig bättre eftersom mycket försvinner i svart.
mvh/
Jonny
Användarvisningsbild
Arson
Inlägg: 265
Blev medlem: 25 juli 2004, 03:42
Bil: Civic FK2 2016
Namn: Mattias Aronsson
Ort: Vallentuna
Been thanked: 1 time
Kontakt:

Type R på bondgård :)

Bild
//Mattias Aronsson
Användarvisningsbild
JDM-Junior
Inlägg: 925
Blev medlem: 23 januari 2009, 16:25
Bil: CW EP3
Namn: Aldin Kuric
Ort: Ängelholm

Fantastisk bild!
JDM - all day, every day
Användarvisningsbild
Blue Machine
Inlägg: 483
Blev medlem: 23 september 2006, 19:46
Bil: Subaru BRZ
Namn: David Furubrink
Ort: Vetlanda
Been thanked: 1 time

Riktigt fin bil och bild! Gör sig riktigt bra i blå!
Kör:

Subaru BRZ

Projektbil:

CRX VT Mid Type R
Användarvisningsbild
Arson
Inlägg: 265
Blev medlem: 25 juli 2004, 03:42
Bil: Civic FK2 2016
Namn: Mattias Aronsson
Ort: Vallentuna
Been thanked: 1 time
Kontakt:

Tack! :)

Något jag reagerat på efter att ha kört bilen lite längre i sommar och framförallt upp till Västernorrland (bilden) en sväng. Tror inte jag skulle orka leva med den hårda fjädringen om jag brukat bilen dagligen på dessa vägar.

I Stockholm är det inga problem, där brukar jag köra med +R läget nästan hela tiden.


Hur långt har era Type R's rullat? :) Min ligger på 650 mil nu.
//Mattias Aronsson
Skriv svar