Sida 5 av 70

Re: Nya Civic Type-R

Postat: 16 augusti 2014, 12:32
av M Scotte
Den krävs för tiderna på ringen så den slipper ni inte.
Vad ni ser är mer eller mindre vad ni får

Re: Nya Civic Type-R

Postat: 16 augusti 2014, 12:38
av {BÅGEN}
Vingen är ju något av de bästa på hela bilen.
Den är helt brutal hela bilen...

Re: Nya Civic Type-R

Postat: 16 augusti 2014, 21:08
av M.P
Om produktionsbilen ser ut som konceptbilen är det ingen tvekan,då blir det en type r för mig.

Re: Civic Type-R

Postat: 17 augusti 2014, 01:26
av Korre
va?!?! vill du få bort vingen?!? Vingen är bland det bästa på bilen!!

Re: Nya Civic Type-R

Postat: 17 augusti 2014, 02:24
av Bullet---
Den vingen är fet, utan tvekan. Skulle se dumt ut utan vingen :?

Re: Nya Civic Type-R

Postat: 17 augusti 2014, 11:23
av Steffo
Även jag stämmer in i hyllningen av vingen och i princip hela konceptbilen!
Jag har börjat spara!

Re: Nya Civic Type-R

Postat: 18 augusti 2014, 11:16
av wahlsten
Vingen på den Svarta testbilen såg bra ut men på konceptbilen är det bara för mycket, för min smak....

Kommer det vara 20" org hjul också kan man undra?

Re: Nya Civic Type-R

Postat: 20 augusti 2014, 11:18
av Mr-CrX
20" tror det är till val 18" hoppas jag

Re: Nya Civic Type-R

Postat: 20 augusti 2014, 11:32
av M Scotte
19" std, 20" tillval

Re: Nya Civic Type-R

Postat: 20 augusti 2014, 11:38
av turbobulten
Folk rulla väl 15 rotas på den snart också... "slipa halva oket så funkar det perfekt"

Re: Nya Civic Type-R

Postat: 20 augusti 2014, 14:00
av M Scotte
Blir kanske lite svårt på 350mm-bromsar.

Re: Nya Civic Type-R

Postat: 20 augusti 2014, 15:15
av turbobulten
M Scotte skrev:Blir kanske lite svårt på 350mm-bromsar.
Låter som en tung bil..
Någon som har vikt?

Re: Nya Civic Type-R

Postat: 20 augusti 2014, 15:34
av MiWi
M Scotte skrev:Blir kanske lite svårt på 350mm-bromsar.
Riktiga pizzatallrikar!

Törs man gissa att vikten landar kring 1450 kg som minimum gällande den?

Re: Nya Civic Type-R

Postat: 20 augusti 2014, 15:56
av turbobulten
MiWi skrev:
M Scotte skrev:Blir kanske lite svårt på 350mm-bromsar.
Riktiga pizzatallrikar!

Törs man gissa att vikten landar kring 1450 kg som minimum gällande den?
Då har den lika mycket kg/hk som en eg k20swap.

Re: Nya Civic Type-R

Postat: 20 augusti 2014, 16:17
av Malkolm
turbobulten skrev:
MiWi skrev:
M Scotte skrev:Blir kanske lite svårt på 350mm-bromsar.
Riktiga pizzatallrikar!

Törs man gissa att vikten landar kring 1450 kg som minimum gällande den?
Då har den lika mycket kg/hk som en eg k20swap.

Som min? 1,56kg per hk? :mrgreen:

Re: Nya Civic Type-R

Postat: 20 augusti 2014, 16:33
av Welen
men vridkurvan lär blåsa 2 liters orginal NA bilar av stolen..

Jag diggar lysena både bak och fram på den röda konseptbilen. Lysena på den svarta var en besvikelse..

Jag gissar att den svarta är väldigt lik produktionsbilen om inte exakt.

Konseptet "flest utblås vinner" gillar jag inte heller..

Hoppas inte motorstyrningen, direktinsprutningen och att den bara släpps i europa innebär slutet för motortrimmningen bara..

Re: Nya Civic Type-R

Postat: 20 augusti 2014, 17:03
av Eisenhut
Den svarta har ingenting estetiskt med en Type R att göra. Det är en 1.8 sport mule där man av förklarliga skäl brukat den spårvidden och aerodynamiken man behöver. Själva designen på bilen kommer vara mer likt konceptet än mulen.

Re: Nya Civic Type-R

Postat: 20 augusti 2014, 22:49
av Welen
Kan ju hoppas..

Re: Nya Civic Type-R

Postat: 21 augusti 2014, 08:34
av Fixxe
Welen, Eisenhut jobbar på Honda nordic tillsammans med Martin och jungklo bl.a..
Så vi kan lita på infon de ger oss.

Re: Nya Civic Type-R

Postat: 21 augusti 2014, 09:30
av Steffo
Welen XLR8 Performance skrev:
Hoppas inte motorstyrningen, direktinsprutningen och att den bara släpps i europa innebär slutet för motortrimmningen bara..
Det är det enda jag är orolig för också...

Re: Nya Civic Type-R

Postat: 22 augusti 2014, 19:34
av Blue Machine
Bilen kommer ju se ut som konceptet , kanske med mindre ändringar. Ser sjukt bra ut!

Tror att det kommer bli en grym bil.

Det som jag är orolig för är att hjulupphängningen bak kommer att vara lika dålig som på FN2:an.
Det var otäckt att köra 80-90 i kurvor med den på original fjädrar.

Någon som vet vilken hjulupphängning det blir?

Re: Nya Civic Type-R

Postat: 22 augusti 2014, 20:12
av SAUD
Hur kan man komma på att vara orolig att hjulupphängnigen skulle vara dålig?! Om man är snabbaste fwd bil runt Nurburgring som är världens mest krävande och farligaste bana det måste innebära att bilen är inget annat än lysande.
Fn2 dålig hjulupphängnig?! Fattar inte var folk får sådana påståenden? Har kört med min Fn2 runt ringen 8.52min tagit visa kurvor i 180km och där det går vansinnigt snabbt oavsett i vilken del av banan man är och har alltid känt mig trygg med bilen. Har kört bilen både original och med Eibach sänkning.

Re: Nya Civic Type-R

Postat: 22 augusti 2014, 20:13
av turbobulten
Blue Machine skrev:Bilen kommer ju se ut som konceptet , kanske med mindre ändringar. Ser sjukt bra ut!

Tror att det kommer bli en grym bil.

Det som jag är orolig för är att hjulupphängningen bak kommer att vara lika dålig som på FN2:an.
Det var otäckt att köra 80-90 i kurvor med den på original fjädrar.

Någon som vet vilken hjulupphängning det blir?
Stel axel som fn2an, enligt det som skrivits.
Skulle vara billigare än att designa en ny multilänk upphängningspunkt.

Re: Nya Civic Type-R

Postat: 22 augusti 2014, 20:14
av anno
Blue Machine skrev:Bilen kommer ju se ut som konceptet , kanske med mindre ändringar. Ser sjukt bra ut!

Tror att det kommer bli en grym bil.

Det som jag är orolig för är att hjulupphängningen bak kommer att vara lika dålig som på FN2:an.
Det var otäckt att köra 80-90 i kurvor med den på original fjädrar.

Någon som vet vilken hjulupphängning det blir?
FN2 OEM är helt ok. Men bytt bussningar, montera coilovers, schimsa camber och ut med baksätet så får du en helt annan väghållning. Räcker att kasta ut baksätet så blir bilen klart tryggare i bakvagnen. Min FN2 har blivit riktigt trevlig bil att piska bana med ( se projekt tråd )!

Så om Honda nu väljer att köra med torson - bakaxel och det funkar fint, så kör i vind! Bilen verkar få bra tider på ringen.

Re: Nya Civic Type-R

Postat: 23 augusti 2014, 11:21
av SAUD
Läste nyss, Engelsmän påstår att nya Type R kommer att ha 308bhp och kommer att kosta 30k pund, om det stämmer då kommer den att kosta rejält här hemma?!

Re: Nya Civic Type-R

Postat: 23 augusti 2014, 12:20
av Blue Machine
SAUD skrev:Hur kan man komma på att vara orolig att hjulupphängnigen skulle vara dålig?! Om man är snabbaste fwd bil runt Nurburgring som är världens mest krävande och farligaste bana det måste innebära att bilen är inget annat än lysande.
Fn2 dålig hjulupphängnig?! Fattar inte var folk får sådana påståenden? Har kört med min Fn2 runt ringen 8.52min tagit visa kurvor i 180km och där det går vansinnigt snabbt oavsett i vilken del av banan man är och har alltid känt mig trygg med bilen. Har kört bilen både original och med Eibach sänkning.
Jag tycker det eftersom jag har kört många olika honda modeller och pressat dom i kurvor.
bla CRX VT, CRX , Accord CU2, Integra DC2 osv.

Och fn2 var klart sämst i bakvagn av alla dessa bilar. Att det går att byta saker så den känns bättre är en annan sak.

DC2:an upplevde jag som överläget bäst.

När en stor familjebil som Accord har en bättre och mer avancerad hjulupphängning än en Type R bil börjar man ju
undra.

Och vänj dig vid att människor har olika uppfattning och åsikter.

Re: Nya Civic Type-R

Postat: 23 augusti 2014, 12:41
av xzbatt
Blue Machine skrev:
SAUD skrev:Hur kan man komma på att vara orolig att hjulupphängnigen skulle vara dålig?! Om man är snabbaste fwd bil runt Nurburgring som är världens mest krävande och farligaste bana det måste innebära att bilen är inget annat än lysande.
Fn2 dålig hjulupphängnig?! Fattar inte var folk får sådana påståenden? Har kört med min Fn2 runt ringen 8.52min tagit visa kurvor i 180km och där det går vansinnigt snabbt oavsett i vilken del av banan man är och har alltid känt mig trygg med bilen. Har kört bilen både original och med Eibach sänkning.
Jag tycker det eftersom jag har kört många olika honda modeller och pressat dom i kurvor.
bla CRX VT, CRX , Accord CU2, Integra DC2 osv.

Och fn2 var klart sämst i bakvagn av alla dessa bilar. Att det går att byta saker så den känns bättre är en annan sak.

DC2:an upplevde jag som överläget bäst.

När en stor familjebil som Accord har en bättre och mer avancerad hjulupphängning än en Type R bil börjar man ju
undra.

Och vänj dig vid att människor har olika uppfattning och åsikter.

Om Honda nu lyckas sätta bästa tiden för FWD på Ringen så är ju uppenbarligen bakvagnen riktigt bra/snabb.
Att då säga att den är känns dålig handlar ju enbart om sina egna körkunskaper.

Re: Nya Civic Type-R

Postat: 23 augusti 2014, 12:49
av SAUD
Blue Machine skrev:
SAUD skrev:Hur kan man komma på att vara orolig att hjulupphängnigen skulle vara dålig?! Om man är snabbaste fwd bil runt Nurburgring som är världens mest krävande och farligaste bana det måste innebära att bilen är inget annat än lysande.
Fn2 dålig hjulupphängnig?! Fattar inte var folk får sådana påståenden? Har kört med min Fn2 runt ringen 8.52min tagit visa kurvor i 180km och där det går vansinnigt snabbt oavsett i vilken del av banan man är och har alltid känt mig trygg med bilen. Har kört bilen både original och med Eibach sänkning.
Jag tycker det eftersom jag har kört många olika honda modeller och pressat dom i kurvor.
bla CRX VT, CRX , Accord CU2, Integra DC2 osv.

Och fn2 var klart sämst i bakvagn av alla dessa bilar. Att det går att byta saker så den känns bättre är en annan sak.

DC2:an upplevde jag som överläget bäst.

När en stor familjebil som Accord har en bättre och mer avancerad hjulupphängning än en Type R bil börjar man ju
undra.

Och vänj dig vid att människor har olika uppfattning och åsikter.
Easy grabben easy ;-)..
Har inga som helst problem att människor har olika åsikter och uppfattningar var inte alls meningen att jag skulle vara tuff mot dig!
Bara reagerar att du sågar Fn2 som att det är sämsta bilen som har funnits på marknaden som är nästan totallt okörbar.

Har haft massor med type r modeller, har haft dc2 för 15år sedan när det fanns bara 5st i Sverige, har haft ATS som var absollut en av de bästa i Sverige och körde väldigt många mil på bana.
Vad hjälper mig att ATS har bättre hjulupphängning när den är stor, tung, svarkörd och vtec kommer igång på tok försent.
Har lagt många mil på bana med fn2 och kan bara säga att det är en underbar bil.
sköt om dig grabben inget illa menat ;-)!

Re: Nya Civic Type-R

Postat: 23 augusti 2014, 12:55
av Mordiiax
Tycker också känslan med en stel bakaxel är lite som att hänga på en husvagn på bilen. Ska väl gå att få till det bra men det blir lite mer kompromisslöst då såklart. Men nu när man har åkt en hel del Civic och Jazz med den kompakta ytterformatet, interiöra bussformatet och ändå roliga köregenskaper så tycker jag dom lyckats bra med den stela bakvagnen :)

Re: Nya Civic Type-R

Postat: 23 augusti 2014, 13:56
av anno
Reds. anm. är inte stel utan torso.