Eftersnack + bilder (?) Kinnekulle 2010

Här pratar vi efter träffarna, bilder och videos från träffar lägger du här!
Kategoriregler
Här skapar du eftersnackstrådar med bilder och filmer.
  • Börja alltid topic med "Eftersnack:" Detta för att det ska bli enkelt vid en sökning att se vilken tråd som är inför och efter en träff.
  • Ha alltid med träffdatum i topic.
Användarvisningsbild
Zahak
Användare
Användare
Bil: BMW E46 320Ci
Namn: Johannes Henrysson
Kontakt:

5 september 2010, 20:45

Tjo!

Vill passa på att tacka alla för en riktigt trevlig dag. Så gott som inga incidenter alls, förutom en subba som fick fläskläpp och en rovfågel som satte livet till.

Personligen tyckte jag att det var en väldigt rolig bana, även om jag fortfarande håller Sturup som favorit (låter ju rutinerat, men så var det bara 3:e banträffen för min del... :lol: ). Helt perfekt väder. Aningen kallt på morgonen, men sen blev det riktigt skönt i solen, vilket ledde till (ytterligare?) en svart flagg till en ford (aja baja, inte köra i bara t-shirt).
I övrigt skötte sig folk generellt mycket fint på banan, och det var verkligen riktigt roligt.

Jag har tagit lite småbilder med en sunkig iPhone, mest för att skicka upp på Facebook under dagens gång, så de är ju inte så mycket att heja för... De är dessutom mer på själva resan upp och ned. Sök på Johannes Henrysson och lägg till mig som vän om ni vill se något av dessa (jag vågar nog faktiskt inte påstå att de är helt sevärda).

Så jag har helt enkelt inga vettiga bilder själv, men det hoppas jag att det finns andra som har ordnat :P
Länkar till Peugeot, Subaru och Ford vore ju kanon här också när de väl lägger upp lite bilder (hittade inget nu iaf).

EDIT: Fick även höra den fina kommentaren på förarmötet:
"Alla hondaförare är väl proffs redan..."
(kommer inte exakt ihåg den, så om någon har bättre minne så rätta gärna)

EDIT2: ...och här kommer lite länkar:
http://www.peugeot-sport-club.com/forum ... hp?t=75258
http://www.impreza.nu/forum/showthread.php?p=598143
http://www.fordclubsweden.se/forum/show ... p?p=508622
Senast redigerad av 1 Zahak, redigerad totalt 6 gånger.
[url=http://johannes.leafstudios.se]Johannes Henrysson | Antingen är det åt det ena hållet, eller det andra.[/url]
Användarvisningsbild
luckan
Gillar Honda!
Gillar Honda!
Namn: Daniel Lukjanovic

5 september 2010, 21:26

Ja, det här var en kanondag, utan tvekan. Fick ju äntligen prova på r-pjux och jag skojar inte när ja säger att jag fick mersmak. Dags att återintroducera mina slipstreams som legat i garaget sen jag köpte bilen...

För enkelhetens skull (jag har j*vligt många att tacka, så listan skulle bli enorm, typ ;) ) tackar jag er alla för all hjälp och till någon som såg till att frakta mina däck... Härligt med stora bilar, eller hur Asse? ;)

Mvh,
Användarvisningsbild
Asse
Master
Master
Bil: Civic VTI EK4
Namn: Erik Lindgren
Been thanked: 1 time

5 september 2010, 21:45

Imponerande kört av CRX-ligan! :D
Själv skyller jag på noll fäste i däcken... :roll: Bilen funkade fint iaf.

Ska hälsa från Gabbi att du ser ut som 20 Benci :)

Bild
"Isn't it nice when things just work?"

Honda Civic VTI -00
Honda CR-V -13
Användarvisningsbild
luckan
Gillar Honda!
Gillar Honda!

5 september 2010, 21:48

Ps. Tack till den som skruvade loss min regplåt fram, whoever u are... Märkte det när jag tankade hemma i Hstad att min skylt låg på trekvart när jag gick mot bilen. Snällt menar jag ;).

Mvh,
maniac
HPC Medlem
HPC Medlem

5 september 2010, 22:25

tackar för en kanondag med nästan för fint väder!
Peter Åstrand
gråmetallic crx -92 dohc jrsc
Användarvisningsbild
Jalle
Påläst
Påläst
Bil: Acura TL 2004
Namn: Jari Saren

5 september 2010, 23:37

Verkligen en kanon dag och mycket bilar med trvligt folk :o Äntligen har jag skaffat tidtagning till bilen, nokia med med racechrono och 5ghz antenn, har läst att det skall funka bra. Första passet tredje varvet 1.01,6 shit vad jag har blivit snabb, kom ikapp trafik så jag svängde in i depån. Snackade med andra hondagrabbar och dom föreslog att jag skulle testa med racelogic, sagt och gjort,nästa pass körde jag med båda utrustningarna. Resultatet efter ca 10 varv: 0.59,3 med racechrono och 1.04,0 med racelogic :lol: Så nu blir det nog till o handla en racelogic, shit jag som trodde jag blivit riktigt snabb :lol:

Imponerande att crx:erna, benci, fixxe, rickard(som även drog mej på rakan), gör så bra ifrån sej på kullen, jag hängde inte med idag, kan det vara avsaknaden av diffbroms då kullen består av många långa svängar och man får inte med sej bilen riktigt och däcken blir bara halare och halare:? Har inte dom problemen på tex mantorp som mer verkar vara en bana för riktiga bilar :mrgreen:

Ja ja trevligt var det i alla fall och satte ändå PB med ca 1,5 sek :D :D
______
Banbil: Del sol -92 H22
Vardagsbil: Acura TL 2004
Användarvisningsbild
Jimmy
Proffs
Proffs
Bil: Civic EG
Namn: Jimmy Eriksson
Kontakt:

6 september 2010, 01:15

Trevlig dag ida, Okyo kan du hooka upp mig med bilderna på nått sätt?

skicka PM
www.JJizzle.com = Styggaste bloggen
www.garaget.org/jimmy_JDM
www.RubNScrape.com

Mordiiax - "ingen vits att försöka leka rik med orignalsaker när man ändå avslöjat att man är fattig genom att åka honda"
Användarvisningsbild
luckan
Gillar Honda!
Gillar Honda!

6 september 2010, 07:02

Jalle skrev:Imponerande att crx:erna, benci, fixxe, rickard(som även drog mej på rakan), gör så bra ifrån sej på kullen, jag hängde inte med idag, kan det vara avsaknaden av diffbroms då kullen består av många långa svängar och man får inte med sej bilen riktigt och däcken blir bara halare och halare:?
Då har vi båda något att drömma om (och kanske jobba med?) i vinter..? Jag känner verkligen igen mig i ditt resonemang.

Mvh,
Okyu
HPC Medlem
HPC Medlem
Namn: Kangwook Yu

6 september 2010, 07:39

Tack till alla för en suverän dag, speciellt tack till Anders för tips om spår.

mvh okyu
Civic EK4 -98
When you turn your car on...does it return the favor?
Fyller AC system i bilar, PM för mer info.
Nytt nr 0721482884
Användarvisningsbild
fodden
Användare
Användare
Bil: S2000
Namn: Carl-Johan Bergh

6 september 2010, 09:27

Helt okej dag, hittade inte riktigt rätt däcktryck i de nya däcken och fick inte in något flyt förrns på eftermiddagen. Så när man är laddad för Time Attackooo så bryter de körningen 30min tidigare utan att säga till :evil:

bästa tid blev 1.01.3 men fanns lätt 1.00.5 att köra :) 235or FTW

upp med bilder nu
GT4
Polo WRC
Användarvisningsbild
Zahak
Användare
Användare
Kontakt:

6 september 2010, 09:27

luckan skrev:
Jalle skrev:Imponerande att crx:erna, benci, fixxe, rickard(som även drog mej på rakan), gör så bra ifrån sej på kullen, jag hängde inte med idag, kan det vara avsaknaden av diffbroms då kullen består av många långa svängar och man får inte med sej bilen riktigt och däcken blir bara halare och halare:?
Då har vi båda något att drömma om (och kanske jobba med?) i vinter..? Jag känner verkligen igen mig i ditt resonemang.

Mvh,
Diffbroms är oerhört skönt :P
[url=http://johannes.leafstudios.se]Johannes Henrysson | Antingen är det åt det ena hållet, eller det andra.[/url]
Användarvisningsbild
Fixxe
Tackade nej till jobb på Spoon
Bil: Civic/Jazz/Subaru
Namn: Fredrik Heijel
Has thanked: 13 times
Been thanked: 11 times

6 september 2010, 09:35

sjukt kul dag, mycket körning. mina framdäck gick från att vara någon mm mönster till att bli blanka..

Fort gick det oxå, ett par gånger för fort.. tror nog richard såg min offroadkörning i kvarnen...
och tjejen i jdmITR (du får återkomma med namn.) såg mitt lilla fyrhjulställ över mohlinsknäppen...

hur som, blev mycket köra, hade jag varit piggare i slutet på dan hade jag oxå velat köra det sista passet... grrrrrrr förstår frustrationen fodden och benci måste haft när ni rulla ner och blev bortvinkade..

tjejen åkte med 3 varv och fick en kläm på vad det är jag gör, hon va lite skakis efteråt, för jag laddade på rätt bra med henne i oxå.
Hon hade kameran i högsta hugg ett pass efter lunch så jag ska kolla kameran när jag kommer hem
Jimmy måste oxå ha en del bilder att sprida :)
Fredrik Heijel | 0702 - 986 355 | Fixxe Engineering AB

Civic -00 #racekor
Jazz -13 #röktafittan
Subaru Outback Summit 2,0D -17
Speaking without thinking, is like shooting without aiming

www.streetperformance.se
Användarvisningsbild
Zahak
Användare
Användare
Kontakt:

6 september 2010, 09:36

Användarvisningsbild
Hammerin
HPC Medlem
HPC Medlem
Bil: Integra Type-r -98
Namn: Richard Hammerin
Been thanked: 2 times

6 september 2010, 10:17

Wow.....

Vilken dag, tack till alla inblandade... riktigt skön stämning och bra åka fråna alla HPCáre. Känns nästan som det GOOD OLD DAYS :D
Börjar med en Ursäkt till alla HPCáre, det var inte mycket till orginisation från Klubbens sida, pga manfall och brist på engagerade medlemmar inför träffen, men det löste sig bra trots allt pga HPC andan!

Solen sken och bilen, var i princip klar förutom chassie inställningarna. (Tack benci, för värdena av dina inställningar till benen), samt att jag var totalt ovetandes om hjulvinklar :lol: Kan ju bara säga att det var som att köra en helt ny (vild) bil. :lol: :lol: Jag var livrädd nästan hela dagen när jag körde under bron! Vid de högsta farterna så höll jag 180+ (mätare) innan jag panikbromsade :lol: vilken resulterade i väldigt låga farter under bron.
Crx pöjkarna var oförskämt snabba denna dagen, Grattis Fixxe som var snabbast sedan Benci och sist jag (så klart)! Jag vet att det fotades en del samt filmades, så jag väntar i härdigt. Jag skall även försöka komma med lite film framöver.

Jag såg din Jordfräs Fixxe :lol: Friskt laddat hälften vunnet.... Det skönaste händelsen måste ändå vara Oskar piruett på banan med flickvännen i stolen brevid, det var första turen på Banan för hennes del (vilken start) :lol:

Glömde jag säga att jag klämde till med en 1.02.4 JAG ÄR SÅÅÅÅÅÅ NÖJD!
*Regionsansvarig Stockholm*
Richard Hammerin
0708-711 779

Integra Type R -98

Rip
CRX Turbo 240hk
Kinnekulle 1.02,4
G-Ring 1.36,3
Mantorp 1.34,1
Gelleråsen 1.18,0
Användarvisningsbild
Fixxe

6 september 2010, 10:53

Grattis Benci till snabbaste CRXtiden runt kullen igår ;)

(Men jag vet ju i alla fall att jag va snabbast.. jag o benci kom överrens om att min tid inte är helt officiell.. haha shit va benci kommer koka nu... )

Civic -00 #racekor
Jazz -13 #röktafittan

www.streetperformance.se
Användarvisningsbild
Asse
Master
Master
Bil: Civic VTI EK4
Namn: Erik Lindgren
Been thanked: 1 time

6 september 2010, 11:24

Slutade ni på 1.02.0 båda två eller?
Imponerande! :)
"Isn't it nice when things just work?"

Honda Civic VTI -00
Honda CR-V -13
Peggen
Användare
Användare
Bil: Honda Accord Type-R
Namn: Henrik Holmgren

6 september 2010, 13:19

Tack för att ni fick mig att förlora oskulden det var sjukt skoj..kan inte ha begärt mer än det klockrena vädret,körandet som bjöds på, vad jag trivdes i atr:en..roligaste jag utan tvekan gjort blev hel "del" körning kan man säga!ville åka tillbaka efter hemkomst och köra mer.

härligt folk som var sjyssta och härliga bilar också.
[font=Bradley Hand ITC]Peggen[/font]
team_hink_racing
Wannabe
Wannabe
Namn: Henrik Inhammar

6 september 2010, 15:08

Film på några utav er här. eventuellt här oxå . I första filmen hade jag svårt att ta in nått på Asse och släppte den svarta Crx:en för att kanske hitta nått flyt i körningen ev nått bra spår. Körde på gamla slicks i fram då sambon pajjade ett R888 i fram på första körningen, så nått flyt i körningen kände jag inte, dags bästa på 1.03.3. Roligt att det finns snabba hondor så man har nått att försöka hålla jämnt med.

Senast redigerad av 2 team_hink_racing, redigerad totalt 6 gång.
Användarvisningsbild
Zahak
Användare
Användare
Kontakt:

6 september 2010, 15:18

Mmm, verkar inte riktigt fungera med filmen? Eller det är kanske bara min dator som bestämt sig för att bråka lite så här på eftermiddagen?
Användarvisningsbild
Fixxe

6 september 2010, 15:30

hink_racing: Det va jag i den svarta crxen :)
din bil går riktigt bra nu, och du kör fint! Har följt ditt bygge på rejsa i smyg.
Såg väldigt odramatiskt ut när jag låg bakom, det va knappast så att jag kunde ligga o fisköra kan jag lova.
Visst körde du 1,02 med den när du va där med TPC häromveckan?

youtube.com/watch?v=QkHRtZ8avdY

youtube.com/watch?v=5ELcl_RXljI

där är den manuella länken.. får inte heller till riktiga länkar... klipp o klista, och lägg till www.

Civic -00 #racekor
Jazz -13 #röktafittan

www.streetperformance.se
team_hink_racing
Wannabe
Wannabe
Namn: Henrik Inhammar

6 september 2010, 16:42

Fixxe skrev:hink_racing: Det va jag i den svarta crxen :)
din bil går riktigt bra nu, och du kör fint! Har följt ditt bygge på rejsa i smyg.
Såg väldigt odramatiskt ut när jag låg bakom, det va knappast så att jag kunde ligga o fisköra kan jag lova.
Visst körde du 1,02 med den när du va där med TPC häromveckan?

youtube.com/watch?v=QkHRtZ8avdY

youtube.com/watch?v=5ELcl_RXljI

där är den manuella länken.. får inte heller till riktiga länkar... klipp o klista, och lägg till www.
Körde med Alfa klubben, 1,01,27 enl min laptimer. Dock fanns inte en susning för att närma sig den tiden igår, inget kändes bra typ. Troligen nerverna när det kommer snabba Hondor omkring en :wink:
Stod på postering 2 - 4 under bron och tittade på hur ni kunde hantera Crx:erna över mohlinknäppen, Benchi hade ett välidgt annorlunda spårval där, det hade aldrig gått att köra 206:an så där över. Lite halvsugen på att köpa en Honda och få fina grund-chassi-förutsättningar :D
JennyS
Wannabe
Wannabe
Bil: Integra Type R
Namn: Jenny Schoneman

6 september 2010, 16:43

Fixxe skrev:sjukt kul dag, mycket körning. mina framdäck gick från att vara någon mm mönster till att bli blanka..

Fort gick det oxå, ett par gånger för fort.. tror nog richard såg min offroadkörning i kvarnen...
och tjejen i jdmITR (du får återkomma med namn.) såg mitt lilla fyrhjulställ över mohlinsknäppen...

hur som, blev mycket köra, hade jag varit piggare i slutet på dan hade jag oxå velat köra det sista passet... grrrrrrr förstår frustrationen fodden och benci måste haft när ni rulla ner och blev bortvinkade..

tjejen åkte med 3 varv och fick en kläm på vad det är jag gör, hon va lite skakis efteråt, för jag laddade på rätt bra med henne i oxå.
Hon hade kameran i högsta hugg ett pass efter lunch så jag ska kolla kameran när jag kommer hem
Jimmy måste oxå ha en del bilder att sprida :)

Det var jag som stod och såg ditt ställ med skräckblandad förtjusning på mitt flaggpass :D du fixade det ju bra.
Hela dagen var förbannat bra i övrigt, och alla bilar verkar ju ha klarat sig någorlunda oskadda, vilket alltid är ett plus! och vädret gick ju inte heller att klaga på direkt :)
cru
Användare
Användare
Bil: EG6 Vanilla!
Namn: Andreas Selahn

6 september 2010, 18:04

Det var kul så länge det varade. Premiär för både mig och bilen på bana. Gick helt ok med tanke på att man är rookie. Bilen sladdrar som in i bomben och bromsarna är klippt värdelösa för bana.

Blev glad över att larsP som åkt bana en del innan tyckte att man skötte spåret rätt ok.

Va jag den enda som fick svartflagg för deras db mätare? Hade över 100 db och fick åka in :(
För övrigt så hade man kul och detta gav mersmak. Ses på flera träffar ;)

Tack för dagen! =)
Lars P
Lärd
Lärd
Bil: EK4 K20
Namn: Lars Palmgren
Kontakt:

6 september 2010, 18:41

Riktigt trevlig dag!

Banan är riktigt kul men skickmässigt måste det vara en av de sämsta vi kör på?
076-1174430
Lars@allbilskroten.se

Tesla Model S -19 Vit
NSX -91 Vit Vit
Accord -93 Ombyggd till biltransport
CR-X 1,5 -84 Röd
Accord 1,6 -80 Blå
Civic tourer -15 Vit
Användarvisningsbild
Tarning
HPC Medlem
HPC Medlem
Bil: S2000
Namn: Christer Tärning
Been thanked: 10 times
Kontakt:

6 september 2010, 22:46

Sådär, nu har jag hunnit lägga ut några bilder från kullen ..
(svart ED9, vit CB3, grön CB8, blå RA1, grå FK276, orange FK278, röd FK3, svart RD8) röd NC1, röd AP1, CW FK279 CTR, grå RE5
(röd CRF450, röd CB600F, gul CB1000SF, silver CBF600SA) röd CRF250R, röd CRF250X, grå CB1000R
Användarvisningsbild
luckan
Gillar Honda!
Gillar Honda!

6 september 2010, 23:11

Tarning skrev:Sådär, nu har jag hunnit lägga ut några bilder från kullen ..
Det var inte så att du tog den här: Bild precis när jag kom lite för nära curbsen o sladda runt lite? ;).

Tack för bilderna, har du fler på min får du mer än gärna skicka dessa till mig.

Mvh,
Användarvisningsbild
Jimmy
Proffs
Proffs
Kontakt:

6 september 2010, 23:20

Här kommer bilderna från mig å Okyo(jag låna hans kamera när han körde)

här är resten
http://www.flickr.com/photos/48102223@N ... 770116471/

Bild
www.RubNScrape.com

Mordiiax - "ingen vits att försöka leka rik med orignalsaker när man ändå avslöjat att man är fattig genom att åka honda"
Användarvisningsbild
luckan
Gillar Honda!
Gillar Honda!

6 september 2010, 23:40

Du e kunglig på bildredigering! Tack för bilderna =)

Mvh,
Användarvisningsbild
Jimmy
Proffs
Proffs
Kontakt:

7 september 2010, 03:30

Spanks, själv tycker ja jaghar tappa allt sen ja sålde min kamera :( lär fan skaffa ny

här är en liten film som nåra av er är med i

www.RubNScrape.com

Användarvisningsbild
luckan
Gillar Honda!
Gillar Honda!

7 september 2010, 06:50

"Detta videoklipp visar innehåll från Sony Music Entertainment, som har blockerat det i ditt land av upphovsrättsliga skäl." - Ok?

Mvh,
Skriv svar