Eftersnack: Orust runt 2104-05-01

Här pratar vi efter träffarna, bilder och videos från träffar lägger du här!
Kategoriregler
Här skapar du eftersnackstrådar med bilder och filmer.
  • Börja alltid topic med "Eftersnack:" Detta för att det ska bli enkelt vid en sökning att se vilken tråd som är inför och efter en träff.
  • Ha alltid med träffdatum i topic.
Användarvisningsbild
Karlhakan
Styrelsen
Styrelsen
Bil: S2000 AP1 2008
Namn: Håkan Nilsson
Has thanked: 1 time

1 maj 2014, 16:16

Hej

Idag var det upplaggt för en fantastik tur runt Orust. Vackert väder och glada människor. Ulrika ock Mikael haade bullat upp med nybakad sockerkaka, kaffe samt sedvanlig klurig frågetävling.

Allt var alltså upplagt för en fantastik tur. Men för mig gick det inte så bra. Jag gjorde en oljecheck och toppning innan jag for och fick uppenbarligen inte på oljelocket ordentligt. När jag kom till mötesplatsen hade det ramlat av och gick inte att finna. :shock: Vi åkte bort till Macken i Svanesund och försökte fixa en provisorisk lösning för dagen. Ett universal bensinlock fick vi dit och det satt bra. Efter 10 km tog vi ett stopp och då upptäckte jag att loket inte höll måttet utan värmen gjorde att det föll i bitar så nu har jag plastfragment i motorn. #"/%#$*#!@{*## också. Hur dum får man va? Hur dum får man va? :oops:

Så min Orustrunda slutade så här:
IMG_1546_W.jpg

Nu står bilen hos Honda, Olskrokens Bilverkstad och imorgon bitti får jag domen. Så tyvärr ingen Hondaåkning på Mantorp för mig men förhoppningsvis klarar jag resan till Euromeet i Italien 14/5.

Vi ses på Mantorp
Hälsningar från en något nedstämd och skamsen
Håkan

Ps. om jag skå åka Orustrundn 2015? Självklart :D
Håkan Nilsson, Hisingen Göteborg 0709-749475
Honda S2000 AP1 -08 för skoj skull
Honda S800 Cabriolet 1967 under renovering
Honda S800 Kupé 1967 ska renoveras när den andra är klar
Honda Jazz Si brukis (en hjälte)
Drive4fun
Wannabe
Wannabe
Namn: Ulrika Johansen

1 maj 2014, 16:56

Vi tackar er som kom, det var trevligt att få träffas. Bortsett från det tråkiga med Håkans bil, hade vi riktigt trevligt. Denna gång var det Claes som vann frågetävlingen, och fick kamma hem priset: 1 påse Bilar & 1 nyckelring med Hondalogga. Planera in detta event redan nu, så kanske vi blir några fler.....

Tack för idag!

Mvh Ulrika & Mikael
Bilagor
2014-05-01 10.32.37 (800x450).jpg
Snillen spekulerar igen...
Maximal_boost
Wannabe
Wannabe
Bil: Honda CRX Vtec
Namn: Mattias Bräckestam

1 maj 2014, 17:52

Tack för idag, mycket trevligt (minus det som hände Håkans bil)!

Ha de gött! =)
Mattias Bräckestam
0722 18 10 82
Användarvisningsbild
tummen
Användare
Användare
Bil: CRX-84 "Gubbracern"
Namn: Tomas Jansson

1 maj 2014, 19:13

Tackar också för en trevlig dag på Orust. Allt gick som det brukar,bra men blåsigt väder, trevligt folk, lurig frågetävling,go fika och sedvanligt haveri på någon bil. Denna gången så kan det ju tyvärr bli lite mer allvarligt än förra året då det räckte med att skruva åt pluspolen.
Känner mig lite medskyldig i locket ,Håkan och lider med dig :oops:
TJ
Bensinberoende återfallsracer , nu med racerbil.
Användarvisningsbild
Karlhakan
Styrelsen
Styrelsen
Bil: S2000 AP1 2008
Namn: Håkan Nilsson
Has thanked: 1 time

5 maj 2014, 14:49

Hej

Jo, så här är det. Ni vet ju alla vilket klantarsle jag varit och med vilken undermålig material jag försökt bygga ett provisoriskt oljelock av.

I fredags fick jag reda på av verkstan att det inte såg så illa ut. De plastbitar som kommit in under ventilkåpan hade inte gjort någon mekanisk skada, ej heller klibbat fast likt en Schweizisk ostfondy. Efter rådgivning med Martin Scotte igår och Styrbjörn på verkstan idag beslöts även att sumpen skulle plockas av för inspektion. Det visade sig att det mesta av plasten om inte allt stannat vid silen som finns uppe i toppen. Inga spår fanns i sumpen eller i silen som sitter där men det innebär inte att det inte gått vidare in i filtret. Att något skulle kunna ha passerat filtret anser alla som jag pratar med vara högst osannolikt.

I skrivande stund har motorn sköljts och rengjorts. Sumpen är limmad på plats igen och när det härdat så ska nytt filter monteras och ny fräsch olja fyllas på.

Jag har även haft ett samtal med mitt försäkringsbolag. Jag har berättat allt utan omsvep och hur klantig jag varit. Det visade sig att min verkstad även var en av mitt försäkringsbolags speciellt anförstrodda. Skaderegleraren Krister är i kontakt med verkmästaren flera gånger i veckan. Efter ett tag ringed de tillbaka och meddelade att min vagnskadegaranti tar hand om detta och att hela bärgningskostnaden även ingår. Så man skulle kunna säga att det hela slutar som ett ovanligt dyrt oljefilter och oljebyte vilket ändå var inplanerat, men inte mer än så.

Slutsats och lärdommar som jag dragit.

1. Jag ska inte göra några provisoriska lösningar om jag inte är helt säker på följderna. Det är ju skillnad på att hänga upp ett avgassystem med lite ståltråd och det som jag lyckades göra, eller hur.

2. Om någon undrar så kan jag intyga värdet av att vända sig till en riktig verkstad som vet vad de håller på med och där man känner att det finns en förnuftiga och resoneranda människor.

Jag känner mig som ni förstår mycket lättad och nu väntar ytterligare äventyr med ” 小さな白い”. Närmast blir det Honda S2000 Euro Meet i Italien.

Tack alla.
/Håkan
Håkan Nilsson, Hisingen Göteborg 0709-749475
Honda S2000 AP1 -08 för skoj skull
Honda S800 Cabriolet 1967 under renovering
Honda S800 Kupé 1967 ska renoveras när den andra är klar
Honda Jazz Si brukis (en hjälte)
Användarvisningsbild
tummen
Användare
Användare
Bil: CRX-84 "Gubbracern"
Namn: Tomas Jansson

5 maj 2014, 18:29

Riktigt härligt att det löste sig på ett bra sätt,Håkan.
Ha ett bra Euromeet nu :D :D
TJ
Bensinberoende återfallsracer , nu med racerbil.
Användarvisningsbild
four
HPC Medlem
HPC Medlem
Bil: ek3
Namn: Ingemar Eriksson
Been thanked: 1 time

5 maj 2014, 19:41

Glöm ej att ta bilder på träffen.
Ingemar Eriksson 073-959 06 46

Kör:
Civic MB9 -98 Accord tourer 2,0 -03
Civic Ek3 -96
liamo
Påläst
Påläst
Bil: Golf TSI 2016
Namn: A Regestam

5 maj 2014, 21:47

Karlhakan skrev:
2. Om någon undrar så kan jag intyga värdet av att vända sig till en riktig verkstad som vet vad de håller på med och där man känner att det finns en förnuftiga och resoneranda människor

/Håkan
Som god vän och granne med Styrbjörn så känns det bra när någon på klubben känner att han är nöjd med sitt bemötande av vederbörande.

Har tjatat om att han ska bli medlem, så upp till dig Håkan att lägga in ett extra gott ord om klubben :D hälsa det från Adam.
A. Regestam
0703636373
Användarvisningsbild
Axzza
Lärd
Lärd
Bil: Honda Del Sol
Namn: Lasse Wilhelmsson

5 maj 2014, 21:52

Härligt att höra att det löste sig så bra! Hade lite svårt att tro att ett tanklock skulle smälta sådär, De flesta som hade stått med bilen en bit hemifrån hade säkerligen löst det på samma sätt!
Lasse Wilhelmsson
Ängelholm
Skriv svar