De kör Warzawa-Brussel på genomsnitt 4,0L/100km. Men större delen av resan är de nere på 3,9!!
3-4 män som kör nonstop genom 4länder. De är aldrig över 100kmh så det är ordentlig snålkörning men det är ju mindre än vad jag fått ner en VEi till när jag åkt själv!
Över 130mil på en tank, 4pers och de åker SUV! Tack Honda!
073-9034221
Medlemnr: 595
The "trixiewatch" - no of hondas owned: 80
The "malcolmbattle" - EF:16 EG:21 Delsol:9 EK:9 EP:7
1770kr
1781kr
Detta att jämföra med Civic Hybrid som varken har kombi eller dragkrok(=går inte lasta större grejer i) som kostar 360kr, sen är vi en riktigt bra familjekärra som är Accord med k24 som kostar 2626kr.
Gamla CRV med 2.2diesel -08 kostar 4335kr.
Steffo skrev:Min frus lätt trimmade moppe drar ungefär 0,35
Hur många Polacker får plats på den?
Inte fler än fyra!
Jag brukar ta moppen och storhandla. Med packboxen och bagaget under sadeln, samt korgen under styret fylld, och en kasse på vänster handtag så får jag med mig 3-4 plastkassar matvaror.
Lite svårt att få med familjen på fiskesemester dock...
Jag är inte förvånad, då dieselmotorn borde vara nära besläktad med 1.6:an som sitter i Civicen. Civic tourer vann MPG maratonet 2014 över samtliga bilar, och det över småbilar som Ford Fiesta. 0,29 liter milen hamnade förbrukningen på:
Och då det är en liknande motor i Cr-v:n förstår jag att den är snål. Vad jag inte förstår är att den motorn finns med fyrhjulsdrift. 140 hästar diesel borde räcka gott och väl?
Vill man ha 4-hjulsdrift får man välja 160hk-versionen av 1.6 Diesel.
Martin Scotte
Subaru Outback -19
Jazz -07
Civic -92
Light travels faster than sound. That is why some people appear bright before you hear them speak
1.22.44 SuperStage(MScotte)
1.26.03 SuperStage(Gullabo)
Jag har permanent monterat ur förarsätet i min CR-V 1.6 och hur jag än gör går det inte att klättra över 0.6 i förbrukning.
Martin Scotte
Subaru Outback -19
Jazz -07
Civic -92
Light travels faster than sound. That is why some people appear bright before you hear them speak
1.22.44 SuperStage(MScotte)
1.26.03 SuperStage(Gullabo)