Stort tack till Honda Sverige å Service Center i Falkenberg!

ENBART för motorrelaterade topics
SAUD
Inlägg: 305
Blev medlem: 13 augusti 2004, 19:45
Bil: CTR-2016
Namn: Saud Omerovic
Ort: Halmstad

Som sagt enormt besviken på Honda Sverige, trodde aldrig att Honda skulle behandla sina trogna kunder på det viset?! Man har läst många ggr om missnöjda kunder hos VW,Nissan osv men jag trodde aldrig att det skulle drabba mig själv...
För typ tre veckor sedan när jag hade tvättat min bil FN2 uttagen 09, upptäckte jag rost längs med hela listen ovanför bilrutan.
Då vände jag mig till närmaste Honda återfösäljare i Falkenberg annars bor man ju i Halmstad... Dem tog lite bilder oc så småningom skulle dem kontakta Honda Sverige. Det tog två veckor att få beskedet att garantin har gått ut för två månader sedan och att Honda är inte villiga att ta detta på sig! Blev otroligt besviken, trodde inte att det var sant, bilen har varit på service årligen och både min mekaniker på Honda och jag själv har missat att upptäcka detta tidigare eftersom det är inte ofta man kolla just där...
Det är otrolgt många som är drabbade vad jag har förstått efter att jag läste på civinfo...
Har kört Honda i 15år,första bilen köpte jag år 2000 en Integra Type R med 800mil på mätare och sen efter det har blivit 3st CTR,ATR,ATS,Legend,Jazz och CRZ,antingen har jag köpt mig ny bil eller med några hundra mil på mäteren utom Legenden. Min familj och mina vänner kör ju Honda tack vare mig, bara för en månad sedan övertalade jag bästa kompisen att köpa ny Honda CRV på Hedin bil i Göteborg och ett halv år sedan likaså två av mina kompisar köpte nya Accord och Civic. Själv kör man med CTR personlig skyllt vtec4me som är rullande reklam för Honda och CRZ, men men...

Fast det har varit en hel del fel på mina CTR med 2 ans synkring,lister,värmereglage,styrservo osv på EP3, 3 ans synkring,koppling,rost på dörrar osv på FN2 har alltid kört fram och tillbaka till Falkenberg. Det har kostat mig en hel del med tid och pengar jag har vägrat att köpa mig något annat än Honda.
Under dagen ringde jag och pratade med en återförsäljare som jag har redan kommit överens att beställa nya CTR att det blir ingen deal tyvärr,eftersom Honda behandlar sina trogna kunder på det här fina viset. Fick oxå prata med verkstadscheffen eftersom dem är mer innsatta en vanliga säljare och han sa till mig så här: Honda Sverige har blivit väldigt konstiga och det är svårt att samarbeta med dem,detta ska dem åtgärda utan tvekan fast det har garantin gått ut 2 månader detta är "dolt fel"!

Har lärt mig att man ska aldrig säga aldrig men just nu säger jag att jag aldrig kommer att köpa mig en Honda igen pga hur dem behandlar sina trogna kunder. Har ringt till Honda Sverige tre ggr men får inte tag på dem och tjejen som jobbar där har lämnat meddelandet till Peter L två ggr men han hittar ju ingen tid att ringa tillbaka! Bra jobbat Honda fortsätt bara så!
MVH Saud
Senast redigerad av SAUD den 22 maj 2015, 18:09, redigerad totalt 1 gånger.
Saud Omerovic
___________________
Civic Type R - 2016
Civic 1.6 - 2014
Användarvisningsbild
fonzeka
Inlägg: 3475
Blev medlem: 25 juli 2004, 04:17
Bil: S2000
Namn: Anders Westlund
Ort: Avesta
Has thanked: 7 times
Been thanked: 55 times

Jävligt dåligt och det låter ju verkligen som de har fått alla chanser att kunna lösa det.
Tycker det är bra att du skriver av dig här och med lite tur så kanske du får Honda Sverige på lite bättre tankar.
Du får köpa dig nya Focus RS istället så du i alla fall kan fortsätta att vara med på våra bankörningar :)
Kullen
Inlägg: 258
Blev medlem: 27 juli 2004, 23:37
Bil: Civic FN2
Namn: Martin Kullström
Ort: Vårsta

Trist!
Upptäckte detta på nyinköpta 08a också, som tur var så var den uttagen Juli 2009 så Honda tog det.
Hoppas dom tänker om, taket är ju typ det sista som ska börja rosta på en bil....
Brum Brum!
Användarvisningsbild
four
Inlägg: 1157
Blev medlem: 4 november 2004, 13:54
Bil: ek3
Namn: Ingemar Eriksson
Ort: Oxelösund
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time

Riktigt tråkigt att läsa, hallå Honda Sverige vad hände med goodwill?
Ingemar Eriksson 073-959 06 46

Kör:
Civic MB9 -98 Accord tourer 2,0 -03
Civic Ek3 -96
Användarvisningsbild
Regge
Inlägg: 1030
Blev medlem: 13 juni 2004, 17:00
Bil: Honda S2000
Namn: Erik Regnell
Ort: Staffanstorp

four skrev:Riktigt tråkigt att läsa, hallå Honda Sverige vad hände med goodwill?
Missade du Eisenhuts inlägg?

Verkstäderna ska kolla detta medans bilen är på verkstaden. Ingen en konsument ska hålla reda på.
KÖR:
Honda EP3 -05
Volvo V60 -20


KÖRT innan:
-Mazda Miata NB -98
-Golf GTi Clubsport-S -17
-Honda Jazz -09
-Honda S2000 -05
-Honda CRX VT -90
-Skoda Octavia RS -16
-BMW M3 E30 -87
-Civic VT-R -91
-Civic VT-R -91
-CRX VT-R -90
-Accord 2,2 -94
Användarvisningsbild
{BÅGEN}
Styrelsen Gold
Inlägg: 4329
Blev medlem: 17 april 2006, 10:38
Bil: Civic Ed / Civic Hybrid
Namn: Mattias Bågenholm
Ort: Göteborg
Has thanked: 7 times
Been thanked: 30 times

Verkstadens fel helt enkelt inte honda Sverige.
*Medlems ansvarig*
*Kassör*
Mattias Bågenholm
0707-300215

Bilar
Civic ED Turbo "Kanjo" -91
VW Multivan
VW ID3


Har ni några frågor ang ert medlemsskap i HPC så skicka ett PM till mig. :)
Användarvisningsbild
four
Inlägg: 1157
Blev medlem: 4 november 2004, 13:54
Bil: ek3
Namn: Ingemar Eriksson
Ort: Oxelösund
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time

Regge skrev:
four skrev:Riktigt tråkigt att läsa, hallå Honda Sverige vad hände med goodwill?
Missade du Eisenhuts inlägg?

Verkstäderna ska kolla detta medans bilen är på verkstaden. Ingen en konsument ska hålla reda på.
Såg det efteråt, vi skrev typ samtidigt.
Ingemar Eriksson 073-959 06 46

Kör:
Civic MB9 -98 Accord tourer 2,0 -03
Civic Ek3 -96
SAUD
Inlägg: 305
Blev medlem: 13 augusti 2004, 19:45
Bil: CTR-2016
Namn: Saud Omerovic
Ort: Halmstad

Vems fel det är det har jag ingen aning?! Men både Honda och verkstad borde ha tagit hand om detta på ett bättre sätt tycker man ju! det drabbar ju mig som konsument och varken Honda eller min verkstad bryr sig inte så namnvärt att få behålla mig som en trogen kund och Honda fantast!

Mina barn som är 19 och 17 har ju växt upp med Honda och lika stor kärlek för Honda som mig. Min äldsta son körde sina första varv på Nurburging i en Honda det är ju minnen som lever ju med en livet ut men men...
Honda kommer inte bara att förlora mig som en kund,dem kommer ju att förlora mina barn,resten av familjen och så småningon mina vänner och alla andra potenciella köpare som jag hade varmt talat om om Honda...
Man får återgå tillbaks till Lexus som jag körde innan jag började köra Honda dem åtminstone vet ju hur man behandlar sina kunder!
Saud Omerovic
___________________
Civic Type R - 2016
Civic 1.6 - 2014
Användarvisningsbild
pasen
Styrelsen
Inlägg: 5384
Blev medlem: 12 mars 2008, 20:37
Bil: Accord -09
Namn: Richard Lindström
Ort: Märsta
Has thanked: 67 times
Been thanked: 151 times

Skickas det inte ut brev till kunder när det finns såna fel? Jag har fått det flera gånger (på samma fel) på min Accord. Lyckligtvis har jag klarat mig undan det, och det gällde inte rost.

Har inget sådant brev gått ut om detta?
Användarvisningsbild
GroundX
Inlägg: 789
Blev medlem: 28 januari 2008, 01:22
Bil: EG6
Namn: Anders Olsson
Ort: Bollnäs
Has thanked: 22 times
Been thanked: 14 times
Kontakt:

Har en kollega med en Passat som blivit behandlad på ganska exakt samma sätt.
Känns för djävligt att bli behandlad på det sättet. Dock brukar företag försöka lösa misstag, så vi får hoppas på att det även sker för dig.
Civic EG6 B18 VTi - 92
Jazz GP1 - 13
Användarvisningsbild
Brox
Inlägg: 1085
Blev medlem: 21 februari 2008, 19:34
Bil: Civic VT-Turbo
Namn: Krille Brozinic
Ort: Halmstad

Tråkigt att man som kund ska råka ut för sådant här... känns som att den verkstaden borde göra en egen reparation på good will om de nu vill ha kvar dig som kund... där finns inget annat att skylla på när de inte ens följer Hondas Service bullentiner!
Honda Power :unkown
Bmw E30 192HP+
Civic VT
Civic FK2
Civic Hybrid
teoemi
Inlägg: 35
Blev medlem: 1 januari 2015, 19:08
Bil: Honda CR-V 2WD Elegance - 19
Namn: Tomislav Mutavcic
Ort: Halmstad

Har servat min Honda på servicecenter i Falkenberg, slut med det nu. Får prova bilpartner i Ängelholm i fortsättningen.
Accord23isr
Inlägg: 211
Blev medlem: 17 oktober 2012, 10:49
Bil: EP3 Type R
Namn: Janne
Ort: Finland

SAUD skrev:Vems fel det är det har jag ingen aning?! Men både Honda och verkstad borde ha tagit hand om detta på ett bättre sätt tycker man ju! det drabbar ju mig som konsument och varken Honda eller min verkstad bryr sig inte så namnvärt att få behålla mig som en trogen kund och Honda fantast!

Mina barn som är 19 och 17 har ju växt upp med Honda och lika stor kärlek för Honda som mig. Min äldsta son körde sina första varv på Nurburging i en Honda det är ju minnen som lever ju med en livet ut men men...
Honda kommer inte bara att förlora mig som en kund,dem kommer ju att förlora mina barn,resten av familjen och så småningon mina vänner och alla andra potenciella köpare som jag hade varmt talat om om Honda...
Man får återgå tillbaks till Lexus som jag körde innan jag började köra Honda dem åtminstone vet ju hur man behandlar sina kunder!
Som Eisenhut säger att det funnits en servicebulletin på detta till verkstäderna så är det ju verkstaden du haft den på som skall ha kollat detta. Inget att skylla på Honda enligt mig. Helt enkelt att gå in till verkstaden och ta upp att det funnits servicebulletin om detta och att dom inte har brytt sig om att kolla upp det. Dom får ju stå för det.
Användarvisningsbild
fonzeka
Inlägg: 3475
Blev medlem: 25 juli 2004, 04:17
Bil: S2000
Namn: Anders Westlund
Ort: Avesta
Has thanked: 7 times
Been thanked: 55 times

Det kanske är så att verkstäderna behöver mer utbildning och tydligare information från Honda också.
Hursomhelst så bör det ju inte vara den enskilde ägaren som ska drabbas.
SAUD
Inlägg: 305
Blev medlem: 13 augusti 2004, 19:45
Bil: CTR-2016
Namn: Saud Omerovic
Ort: Halmstad

Halloj allesammans!

Igår hade jag kontakt med min verkstad och samtidigt mailde jag Honda Sverige (Peter L). Verkstads delägare(verkstadschef) sa att dem kan tänka sig att stå för hälften av kostnaderna men inte hela summan själva.
Så idag blev jag uppringd av Honda Sverige(Peter L) och fick förklarat en del saker hur det ligger till och att dem hade bestämmt sig att hjälpa till med 5000 kronor eftersom jag är gammal kund och är engagerad i Honda.Efter samtalet kännde jag bara att Honda hade gjort rätt för sig definitivt ,mest var jag glad över själva kännslan att dem bryr sig om mig som kund än just dem pengarna dem hade bidragit med. Ska inte få glömma att nämna att Peter L var väldigt lugn och trevlig att få prata med!
Imorgon ska jag prata med min verkstad och kolla om dem håller det vad dem hade lovat med att dem skulle hjälpa till med hälften. Peter L hade pratat med dem i tisdags och hela reparationen skulle gå på drygt 9000 kronor enligt verkstad... Har varit där kund i 15år och Christer som är delägare och mekaniker och servar alltid mina bilar är utan tvekan absolut en av dem bästa mekanikerna i Sverige garanterat och dessutom väldigt trevlig person. Så något annat än att dem ska ta på sig att fixa deras del jag har svårt att tänka mig...
Själv var jag aldrig ute att hänga ut Honda eller min verkstad, ville ju bara att de skulle ta ansvar för det som har hänt eftersom som konsument jag var helt oskyldig det som har hänt. Bilen är servad varje år mellan mars-maj och garantin gick ju ut i februari. När den servades sist förra året verkstad upptäckte inte rostskada men tyvär det hade dykt upp i år och det har det gjort med besked. Så jag kom ju i klämm där någonstans olyckligt.
Just nu är jag mest glad och lättad att Honda gjorde rätt för sig eftersom jag vill INTE köra något annat än just Honda och förhoppningsvis gör verkstad rätt för sig imorgon med...

Till sist och inte minst jag får inte glömma att nämna kungen från Tjockholm Christer Rozenholtz får all hjälp sista dagarna :-)!
MVH Saud
Saud Omerovic
___________________
Civic Type R - 2016
Civic 1.6 - 2014
SAUD
Inlägg: 305
Blev medlem: 13 augusti 2004, 19:45
Bil: CTR-2016
Namn: Saud Omerovic
Ort: Halmstad

teoemi skrev:Har servat min Honda på servicecenter i Falkenberg, slut med det nu. Får prova bilpartner i Ängelholm i fortsättningen.
Tycker inte att du ska byta verkstad, Christer är absolut en av dem bästa mekanikerna i Sverige utan tvekan! Det blev bara olyckligt det som hände med mig...
Saud Omerovic
___________________
Civic Type R - 2016
Civic 1.6 - 2014
Användarvisningsbild
pasen
Styrelsen
Inlägg: 5384
Blev medlem: 12 mars 2008, 20:37
Bil: Accord -09
Namn: Richard Lindström
Ort: Märsta
Has thanked: 67 times
Been thanked: 151 times

Klart att det löste sig!
SAUD
Inlägg: 305
Blev medlem: 13 augusti 2004, 19:45
Bil: CTR-2016
Namn: Saud Omerovic
Ort: Halmstad

Jag får inte glömma att säga att i varje sådant här fall är individuell bedömning. I mitt fall kunde visa personer yrka på mitt lojalitet och det är darför jag fick inte avslag. Hade bilen varit servad på icke-aukt verkstad hade det blivit avslag direkt eller om jag hade inte varit trogen Honda så länge.
Saud Omerovic
___________________
Civic Type R - 2016
Civic 1.6 - 2014
devildancer
Inlägg: 145
Blev medlem: 4 juni 2006, 12:21
Bil: typ en R
Namn: pelle sewerin
Ort: västerås

skönt att det löste sig. Man reagerar ju när sådant sker, kan ju drabba vem som helst o man är ju inte jämt så insatt i allting.

Christer är en evig pärla när det gäller att få hjälp med hondor. Riktig livräddare när min beslöt sig för att säga tack o godnatt för en tid o en stor anledning till att gå vidare med en ctr och hålla sig kvar till Honda=).
pererik sewerin
SAUD
Inlägg: 305
Blev medlem: 13 augusti 2004, 19:45
Bil: CTR-2016
Namn: Saud Omerovic
Ort: Halmstad

Vill ju bara säga att allt har löst sig Honda Sverige står för 5000 kr som jag nämnde förr och min verkstad för resterande. Pratade imorse med min verkstad (Service center i Falkenberg) med ägaren Krister P som är dessutom min mekaniker och är absolut en av dem bästa i landet. Vi hade en bra disskusion om hela situationen som har uppstått,han är så himla bra att prata med lugn,sansad och metodisk och han påtalade ett antal ggr att rosten hade kunnat hinna komma upp på ett år sen bilen servades sist, mars 2014(bilen servades varje år mellan mars-maj och garantin gick ut i februari).
Jag litar på honom fullständigt och köper det han säger. Om han hade flyttat sin verkstad 15mil från Halmstad utan tvekan jag hade varit beredd att köra dit så bra är han att göra med och jag kan verkligen varmt rekomendera dem till alla andra som bor i dessa trakter,han är sjukt kompetent!
Allt som har hänt är verkligen olyckligt för alla tre parter Honda Sverige, Service center och mig själv naturligtvis men till slut det löste sig allt och det visar ju bara hur bra är Honda Sverige och Service center att ta hand om sina trogna kunder. Vill ju passa på att säga STORT TACK både till Honda Sverige och Krister P på Service center i Falkenberg att detta har löst sig!
MVH Saud
Saud Omerovic
___________________
Civic Type R - 2016
Civic 1.6 - 2014
Användarvisningsbild
four
Inlägg: 1157
Blev medlem: 4 november 2004, 13:54
Bil: ek3
Namn: Ingemar Eriksson
Ort: Oxelösund
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time

Skönt att höra.
Ingemar Eriksson 073-959 06 46

Kör:
Civic MB9 -98 Accord tourer 2,0 -03
Civic Ek3 -96
Användarvisningsbild
fonzeka
Inlägg: 3475
Blev medlem: 25 juli 2004, 04:17
Bil: S2000
Namn: Anders Westlund
Ort: Avesta
Has thanked: 7 times
Been thanked: 55 times

Bra att det löste sig Saud, du kanske skulle redigerat rubriken lite nu också :)
SAUD
Inlägg: 305
Blev medlem: 13 augusti 2004, 19:45
Bil: CTR-2016
Namn: Saud Omerovic
Ort: Halmstad

fonzeka skrev:Bra att det löste sig Saud, du kanske skulle redigerat rubriken lite nu också :)
Det är fixat Fonzeka :wink: ! Det är bra att du håller koll på mig man börjar bli gammal :wink: :D !
Saud Omerovic
___________________
Civic Type R - 2016
Civic 1.6 - 2014
Användarvisningsbild
Mordiiax
Inlägg: 4014
Blev medlem: 5 augusti 2005, 11:28
Bil: Civic -15
Namn: Johan Mähler
Ort: Sundsvall
Has thanked: 4 times
Been thanked: 30 times
Kontakt:

Ska bli kul att se om Honda kommer ändra sina rekommendationer när det gäller att göra en rostskyddsbehandling av bilarna eller om dom fortsätter tjura på och säga att det inte alls rostar, någonsin. Lite för många bilar nu som visat på motsatsen.
Honda Civic Tourer -15
Tidigare Honda: Civicar, CRX, CTR, CR-V, S2000 & Accorder.
HPC IRC CREW
Användarvisningsbild
Brox
Inlägg: 1085
Blev medlem: 21 februari 2008, 19:34
Bil: Civic VT-Turbo
Namn: Krille Brozinic
Ort: Halmstad

Japansk plåt rostar aldrig ... said nobody ever :mrgreen:
Honda Power :unkown
Bmw E30 192HP+
Civic VT
Civic FK2
Civic Hybrid
Användarvisningsbild
EMP
Inlägg: 1000
Blev medlem: 21 juni 2011, 18:27
Bil: Honda
Namn: Gustav eBay Karlsson
Ort: Ulricehamn

Brox skrev:Japansk plåt rostar aldrig ... said nobody ever :mrgreen:
Då ska vi inte ens tala om dagens tyska plåt! :lol:
Nu.
¤S2000! -04
¤Accord Executive K24 -04

Då.
#Civic VTI EG9 Turbo -92
#Civic VTI MC2 Brukkuk -98
#Civic VTI MB6 B20VTEC 2 b! -98
#Civic Type R EP3 -05
0706855663
GSXswe
Inlägg: 155
Blev medlem: 7 april 2014, 09:13
Bil: Ingen Honda kvar... :-/
Namn: Janne Horn
Ort: Norrköping

Hur lång är rostskyddsgarantin?? Har precis hittat rost på samma ställe på min -08:a... :-(
Kullen
Inlägg: 258
Blev medlem: 27 juli 2004, 23:37
Bil: Civic FN2
Namn: Martin Kullström
Ort: Vårsta

6år på den delen av taket.
Brum Brum!
GSXswe
Inlägg: 155
Blev medlem: 7 april 2014, 09:13
Bil: Ingen Honda kvar... :-/
Namn: Janne Horn
Ort: Norrköping

Kullen skrev:6år på den delen av taket.
Jäklar... Då ligger jag utanför garantin. :( :( :( Tack för svaret i alla fall.
Elvis_EG2
Inlägg: 679
Blev medlem: 21 juli 2005, 02:14
Namn: Elvis

Skönt det löste sig Saud :)
Elvis

Honda Civic 1.4lsi -Såld-
Honda Delsol VTi B18 -Såld-
Honda Civic Type R Fn2 K20 - Såld -
Honda S2000 F20C - Såld -
Honda Civic 1.5 VTEC -Såld-
Honda Accord 2,4 CL9 -Såld-

Driving :Honda civic type R CW FN2
Skriv svar