Nya Civic Type-R 2015

Här lägger vi upp bilder & filmer, dock EJ eftersnack!
Kategoriregler
Bilder och filmer från träffar lägger du under eftersnackskategorin, ej här.
Användarvisningsbild
{BÅGEN}
Styrelsen Gold
Inlägg: 4329
Blev medlem: 17 april 2006, 10:38
Bil: Civic Ed / Civic Hybrid
Namn: Mattias Bågenholm
Ort: Göteborg
Has thanked: 7 times
Been thanked: 29 times

Vingen är ju något av de bästa på hela bilen.
Den är helt brutal hela bilen...
*Medlems ansvarig*
*Kassör*
Mattias Bågenholm
0707-300215

Bilar
Civic ED Turbo "Kanjo" -91
VW Multivan
VW ID3


Har ni några frågor ang ert medlemsskap i HPC så skicka ett PM till mig. :)
M.P
HPC Guld Medlem
Inlägg: 141
Blev medlem: 23 juni 2005, 19:23
Bil: Civic Type R FL5
Namn: Magnus Pettersson
Ort: Nässjö
Has thanked: 2 times
Been thanked: 17 times

Om produktionsbilen ser ut som konceptbilen är det ingen tvekan,då blir det en type r för mig.
Magnus Pettersson
Nässjö,mitt i stan 070-3386552

Civic type R FL5
Rallye Red

Tidigare Hondor:
Civic type r FK8
S2000 AP1
Civic Type R EP3
Korre
Inlägg: 506
Blev medlem: 15 juli 2009, 00:58
Bil: CR-V
Namn: Kourosh.E
Ort: Stockholm

va?!?! vill du få bort vingen?!? Vingen är bland det bästa på bilen!!
Kourosh Entezari
0707407391
kourosh89@hotmail.com
S2000 ap1 såld
Integra type-r dc2 såld
Civic type-r ep3 såld
DelSol vti såld
crx såld
Användarvisningsbild
Bullet---
Inlägg: 2540
Blev medlem: 23 augusti 2010, 09:22
Bil: Honda Civic EG K20
Namn: Andre´ Seppä Fritz
Ort: Malmö

Den vingen är fet, utan tvekan. Skulle se dumt ut utan vingen :?
*Regionsombud Syd*
Andre´ Seppä Fritz
Användarvisningsbild
Steffo
HPC Medlem
Inlägg: 2207
Blev medlem: 16 februari 2005, 10:03
Bil: Pilot EX-L 2016
Namn: Stefan Blixt
Ort: Stockholm
Has thanked: 26 times
Been thanked: 10 times

Även jag stämmer in i hyllningen av vingen och i princip hela konceptbilen!
Jag har börjat spara!
Stockholm
Honda Pilot EX-L AWD 2016
Användarvisningsbild
wahlsten
Inlägg: 482
Blev medlem: 16 maj 2006, 23:07
Bil: FK2
Namn: Kalle Wahlsten
Ort: Omnejd med Gävle

Vingen på den Svarta testbilen såg bra ut men på konceptbilen är det bara för mycket, för min smak....

Kommer det vara 20" org hjul också kan man undra?
kallewahlsten@hotmail.com
Tel: 070-6602343

Honda Civic Type R -15

Tidigare Bilar:

Mercedes-Benz C 63 AMG -09
Honda Accord Type S -08
Honda S2000 "Spoon" -01
Honda S2000 -00
Användarvisningsbild
Mr-CrX
Inlägg: 485
Blev medlem: 27 juli 2004, 00:21
Ort: stockholm

20" tror det är till val 18" hoppas jag
BaShaR aL-GaiLaNi

Vti-R B20 Turbo är klar 551whp/546 NM

CTR-05

0704487400
M Scotte
Inlägg: 7998
Blev medlem: 26 juli 2004, 12:30
Namn: Martin Scotte
Ort: Vellinge
Has thanked: 4 times
Been thanked: 36 times
Kontakt:

19" std, 20" tillval
Martin Scotte
Isuzu D-Max 2021
S2000 -01
Jazz -17
Civic -92
Light travels faster than sound. That is why some people appear bright before you hear them speak
1.22.44 SuperStage(MScotte)
1.26.03 SuperStage(Gullabo)
Användarvisningsbild
turbobulten
Inlägg: 1348
Blev medlem: 19 juni 2011, 19:24
Bil: EP3
Namn: Sebastian "Basse" Forssman
Ort: Stockholm
Has thanked: 3 times

Folk rulla väl 15 rotas på den snart också... "slipa halva oket så funkar det perfekt"
Civic Type R Rotrex - 04
CR-V Lifestyle - 15
Accord Tourer Type S - 08 Såld
Eg LSi 93 - Såld
----
http://www.garaget.org/?car=320962" onclick="window.open(this.href);return false; <- Garaget
viewtopic.php?f=29&t=69677" onclick="window.open(this.href);return false; <- Hondaklubben projekttråd
M Scotte
Inlägg: 7998
Blev medlem: 26 juli 2004, 12:30
Namn: Martin Scotte
Ort: Vellinge
Has thanked: 4 times
Been thanked: 36 times
Kontakt:

Blir kanske lite svårt på 350mm-bromsar.
Martin Scotte
Isuzu D-Max 2021
S2000 -01
Jazz -17
Civic -92
Light travels faster than sound. That is why some people appear bright before you hear them speak
1.22.44 SuperStage(MScotte)
1.26.03 SuperStage(Gullabo)
Användarvisningsbild
turbobulten
Inlägg: 1348
Blev medlem: 19 juni 2011, 19:24
Bil: EP3
Namn: Sebastian "Basse" Forssman
Ort: Stockholm
Has thanked: 3 times

M Scotte skrev:Blir kanske lite svårt på 350mm-bromsar.
Låter som en tung bil..
Någon som har vikt?
Civic Type R Rotrex - 04
CR-V Lifestyle - 15
Accord Tourer Type S - 08 Såld
Eg LSi 93 - Såld
----
http://www.garaget.org/?car=320962" onclick="window.open(this.href);return false; <- Garaget
viewtopic.php?f=29&t=69677" onclick="window.open(this.href);return false; <- Hondaklubben projekttråd
Användarvisningsbild
MiWi
Inlägg: 393
Blev medlem: 15 september 2013, 12:54
Bil: CTR EP3 -03
Namn: Michél Lundbeck
Ort: Sundbyberg

M Scotte skrev:Blir kanske lite svårt på 350mm-bromsar.
Riktiga pizzatallrikar!

Törs man gissa att vikten landar kring 1450 kg som minimum gällande den?
Michél Lundbeck
EP3 CTR Rotrex -03 - Projekttråd
Work hard, play harder!
Användarvisningsbild
turbobulten
Inlägg: 1348
Blev medlem: 19 juni 2011, 19:24
Bil: EP3
Namn: Sebastian "Basse" Forssman
Ort: Stockholm
Has thanked: 3 times

MiWi skrev:
M Scotte skrev:Blir kanske lite svårt på 350mm-bromsar.
Riktiga pizzatallrikar!

Törs man gissa att vikten landar kring 1450 kg som minimum gällande den?
Då har den lika mycket kg/hk som en eg k20swap.
Civic Type R Rotrex - 04
CR-V Lifestyle - 15
Accord Tourer Type S - 08 Såld
Eg LSi 93 - Såld
----
http://www.garaget.org/?car=320962" onclick="window.open(this.href);return false; <- Garaget
viewtopic.php?f=29&t=69677" onclick="window.open(this.href);return false; <- Hondaklubben projekttråd
Malkolm
Inlägg: 5303
Blev medlem: 28 juli 2004, 15:49
Bil: TEN second car!
Namn: Malkolm Roth
Ort: Västerås
Has thanked: 31 times
Been thanked: 23 times

turbobulten skrev:
MiWi skrev:
M Scotte skrev:Blir kanske lite svårt på 350mm-bromsar.
Riktiga pizzatallrikar!

Törs man gissa att vikten landar kring 1450 kg som minimum gällande den?
Då har den lika mycket kg/hk som en eg k20swap.

Som min? 1,56kg per hk? :mrgreen:
Eisenhut
Inlägg: 1861
Blev medlem: 12 april 2005, 00:52
Bil: Honda Integra
Namn: Marcus Eisenhut
Ort: Malmö
Been thanked: 3 times

Den svarta har ingenting estetiskt med en Type R att göra. Det är en 1.8 sport mule där man av förklarliga skäl brukat den spårvidden och aerodynamiken man behöver. Själva designen på bilen kommer vara mer likt konceptet än mulen.
Mvh/Marcus Eisenhut

Kör:
Honda Jazz -03
Honda Integra Si JRSC -94
Honda CR-V -17

Kört:
Mercedes-Benz C220d -17
Mercedes-Benz C220d -16
Civic Tourer 1.8 Lifestyle -14
Civic 1.8 sport ADAS -15
Civic Tourer 1.6d -15
Civic 1.8 sport -06
Delsol VTi -93
Användarvisningsbild
Fixxe
Moderator Gold
Inlägg: 5576
Blev medlem: 27 juli 2004, 19:17
Bil: Civic/Subaru
Namn: Fredrik Heijel
Ort: Halmstad
Has thanked: 60 times
Been thanked: 84 times

Welen, Eisenhut jobbar på Honda nordic tillsammans med Martin och jungklo bl.a..
Så vi kan lita på infon de ger oss.
Fredrik Heijel | 0702 - 986 355 | Fixxe Engineering AB

Civic FK8 -19 #tjänstebilen
Subaru Outback Summit 2,0D -17
Speaking without thinking, is like shooting without aiming
Användarvisningsbild
Steffo
HPC Medlem
Inlägg: 2207
Blev medlem: 16 februari 2005, 10:03
Bil: Pilot EX-L 2016
Namn: Stefan Blixt
Ort: Stockholm
Has thanked: 26 times
Been thanked: 10 times

Welen XLR8 Performance skrev:
Hoppas inte motorstyrningen, direktinsprutningen och att den bara släpps i europa innebär slutet för motortrimmningen bara..
Det är det enda jag är orolig för också...
Stockholm
Honda Pilot EX-L AWD 2016
Användarvisningsbild
Blue Machine
Inlägg: 483
Blev medlem: 23 september 2006, 19:46
Bil: Subaru BRZ
Namn: David Furubrink
Ort: Vetlanda
Been thanked: 1 time

Bilen kommer ju se ut som konceptet , kanske med mindre ändringar. Ser sjukt bra ut!

Tror att det kommer bli en grym bil.

Det som jag är orolig för är att hjulupphängningen bak kommer att vara lika dålig som på FN2:an.
Det var otäckt att köra 80-90 i kurvor med den på original fjädrar.

Någon som vet vilken hjulupphängning det blir?
Kör:

Subaru BRZ

Projektbil:

CRX VT Mid Type R
SAUD
Inlägg: 305
Blev medlem: 13 augusti 2004, 19:45
Bil: CTR-2016
Namn: Saud Omerovic
Ort: Halmstad

Hur kan man komma på att vara orolig att hjulupphängnigen skulle vara dålig?! Om man är snabbaste fwd bil runt Nurburgring som är världens mest krävande och farligaste bana det måste innebära att bilen är inget annat än lysande.
Fn2 dålig hjulupphängnig?! Fattar inte var folk får sådana påståenden? Har kört med min Fn2 runt ringen 8.52min tagit visa kurvor i 180km och där det går vansinnigt snabbt oavsett i vilken del av banan man är och har alltid känt mig trygg med bilen. Har kört bilen både original och med Eibach sänkning.
Saud Omerovic
___________________
Civic Type R - 2016
Civic 1.6 - 2014
Användarvisningsbild
turbobulten
Inlägg: 1348
Blev medlem: 19 juni 2011, 19:24
Bil: EP3
Namn: Sebastian "Basse" Forssman
Ort: Stockholm
Has thanked: 3 times

Blue Machine skrev:Bilen kommer ju se ut som konceptet , kanske med mindre ändringar. Ser sjukt bra ut!

Tror att det kommer bli en grym bil.

Det som jag är orolig för är att hjulupphängningen bak kommer att vara lika dålig som på FN2:an.
Det var otäckt att köra 80-90 i kurvor med den på original fjädrar.

Någon som vet vilken hjulupphängning det blir?
Stel axel som fn2an, enligt det som skrivits.
Skulle vara billigare än att designa en ny multilänk upphängningspunkt.
Senast redigerad av turbobulten den 22 augusti 2014, 20:16, redigerad totalt 1 gånger.
Civic Type R Rotrex - 04
CR-V Lifestyle - 15
Accord Tourer Type S - 08 Såld
Eg LSi 93 - Såld
----
http://www.garaget.org/?car=320962" onclick="window.open(this.href);return false; <- Garaget
viewtopic.php?f=29&t=69677" onclick="window.open(this.href);return false; <- Hondaklubben projekttråd
anno
HPC Guld Medlem
Inlägg: 4041
Blev medlem: 28 juni 2009, 13:41
Namn: Andreas Norberg
Ort: Malmö
Has thanked: 10 times
Been thanked: 10 times

Blue Machine skrev:Bilen kommer ju se ut som konceptet , kanske med mindre ändringar. Ser sjukt bra ut!

Tror att det kommer bli en grym bil.

Det som jag är orolig för är att hjulupphängningen bak kommer att vara lika dålig som på FN2:an.
Det var otäckt att köra 80-90 i kurvor med den på original fjädrar.

Någon som vet vilken hjulupphängning det blir?
FN2 OEM är helt ok. Men bytt bussningar, montera coilovers, schimsa camber och ut med baksätet så får du en helt annan väghållning. Räcker att kasta ut baksätet så blir bilen klart tryggare i bakvagnen. Min FN2 har blivit riktigt trevlig bil att piska bana med ( se projekt tråd )!

Så om Honda nu väljer att köra med torson - bakaxel och det funkar fint, så kör i vind! Bilen verkar få bra tider på ringen.
Honda Insight ZE1 K20A2 2000
Honda Civic Tourer FK3 N16A1 2015
Honda Accord CB7 F22A3 1991
Mini Cooper SE F56 2024
SAUD
Inlägg: 305
Blev medlem: 13 augusti 2004, 19:45
Bil: CTR-2016
Namn: Saud Omerovic
Ort: Halmstad

Läste nyss, Engelsmän påstår att nya Type R kommer att ha 308bhp och kommer att kosta 30k pund, om det stämmer då kommer den att kosta rejält här hemma?!
Saud Omerovic
___________________
Civic Type R - 2016
Civic 1.6 - 2014
Användarvisningsbild
Blue Machine
Inlägg: 483
Blev medlem: 23 september 2006, 19:46
Bil: Subaru BRZ
Namn: David Furubrink
Ort: Vetlanda
Been thanked: 1 time

SAUD skrev:Hur kan man komma på att vara orolig att hjulupphängnigen skulle vara dålig?! Om man är snabbaste fwd bil runt Nurburgring som är världens mest krävande och farligaste bana det måste innebära att bilen är inget annat än lysande.
Fn2 dålig hjulupphängnig?! Fattar inte var folk får sådana påståenden? Har kört med min Fn2 runt ringen 8.52min tagit visa kurvor i 180km och där det går vansinnigt snabbt oavsett i vilken del av banan man är och har alltid känt mig trygg med bilen. Har kört bilen både original och med Eibach sänkning.
Jag tycker det eftersom jag har kört många olika honda modeller och pressat dom i kurvor.
bla CRX VT, CRX , Accord CU2, Integra DC2 osv.

Och fn2 var klart sämst i bakvagn av alla dessa bilar. Att det går att byta saker så den känns bättre är en annan sak.

DC2:an upplevde jag som överläget bäst.

När en stor familjebil som Accord har en bättre och mer avancerad hjulupphängning än en Type R bil börjar man ju
undra.

Och vänj dig vid att människor har olika uppfattning och åsikter.
Kör:

Subaru BRZ

Projektbil:

CRX VT Mid Type R
Användarvisningsbild
xzbatt
Inlägg: 686
Blev medlem: 28 juli 2004, 21:54
Ort: Västerås

Blue Machine skrev:
SAUD skrev:Hur kan man komma på att vara orolig att hjulupphängnigen skulle vara dålig?! Om man är snabbaste fwd bil runt Nurburgring som är världens mest krävande och farligaste bana det måste innebära att bilen är inget annat än lysande.
Fn2 dålig hjulupphängnig?! Fattar inte var folk får sådana påståenden? Har kört med min Fn2 runt ringen 8.52min tagit visa kurvor i 180km och där det går vansinnigt snabbt oavsett i vilken del av banan man är och har alltid känt mig trygg med bilen. Har kört bilen både original och med Eibach sänkning.
Jag tycker det eftersom jag har kört många olika honda modeller och pressat dom i kurvor.
bla CRX VT, CRX , Accord CU2, Integra DC2 osv.

Och fn2 var klart sämst i bakvagn av alla dessa bilar. Att det går att byta saker så den känns bättre är en annan sak.

DC2:an upplevde jag som överläget bäst.

När en stor familjebil som Accord har en bättre och mer avancerad hjulupphängning än en Type R bil börjar man ju
undra.

Och vänj dig vid att människor har olika uppfattning och åsikter.

Om Honda nu lyckas sätta bästa tiden för FWD på Ringen så är ju uppenbarligen bakvagnen riktigt bra/snabb.
Att då säga att den är känns dålig handlar ju enbart om sina egna körkunskaper.
Kan en bil någonsin bli perfekt?
SAUD
Inlägg: 305
Blev medlem: 13 augusti 2004, 19:45
Bil: CTR-2016
Namn: Saud Omerovic
Ort: Halmstad

Blue Machine skrev:
SAUD skrev:Hur kan man komma på att vara orolig att hjulupphängnigen skulle vara dålig?! Om man är snabbaste fwd bil runt Nurburgring som är världens mest krävande och farligaste bana det måste innebära att bilen är inget annat än lysande.
Fn2 dålig hjulupphängnig?! Fattar inte var folk får sådana påståenden? Har kört med min Fn2 runt ringen 8.52min tagit visa kurvor i 180km och där det går vansinnigt snabbt oavsett i vilken del av banan man är och har alltid känt mig trygg med bilen. Har kört bilen både original och med Eibach sänkning.
Jag tycker det eftersom jag har kört många olika honda modeller och pressat dom i kurvor.
bla CRX VT, CRX , Accord CU2, Integra DC2 osv.

Och fn2 var klart sämst i bakvagn av alla dessa bilar. Att det går att byta saker så den känns bättre är en annan sak.

DC2:an upplevde jag som överläget bäst.

När en stor familjebil som Accord har en bättre och mer avancerad hjulupphängning än en Type R bil börjar man ju
undra.

Och vänj dig vid att människor har olika uppfattning och åsikter.
Easy grabben easy ;-)..
Har inga som helst problem att människor har olika åsikter och uppfattningar var inte alls meningen att jag skulle vara tuff mot dig!
Bara reagerar att du sågar Fn2 som att det är sämsta bilen som har funnits på marknaden som är nästan totallt okörbar.

Har haft massor med type r modeller, har haft dc2 för 15år sedan när det fanns bara 5st i Sverige, har haft ATS som var absollut en av de bästa i Sverige och körde väldigt många mil på bana.
Vad hjälper mig att ATS har bättre hjulupphängning när den är stor, tung, svarkörd och vtec kommer igång på tok försent.
Har lagt många mil på bana med fn2 och kan bara säga att det är en underbar bil.
sköt om dig grabben inget illa menat ;-)!
Saud Omerovic
___________________
Civic Type R - 2016
Civic 1.6 - 2014
Användarvisningsbild
Mordiiax
Inlägg: 4014
Blev medlem: 5 augusti 2005, 11:28
Bil: Civic -15
Namn: Johan Mähler
Ort: Sundsvall
Has thanked: 4 times
Been thanked: 30 times
Kontakt:

Tycker också känslan med en stel bakaxel är lite som att hänga på en husvagn på bilen. Ska väl gå att få till det bra men det blir lite mer kompromisslöst då såklart. Men nu när man har åkt en hel del Civic och Jazz med den kompakta ytterformatet, interiöra bussformatet och ändå roliga köregenskaper så tycker jag dom lyckats bra med den stela bakvagnen :)
Honda Civic Tourer -15
Tidigare Honda: Civicar, CRX, CTR, CR-V, S2000 & Accorder.
HPC IRC CREW
anno
HPC Guld Medlem
Inlägg: 4041
Blev medlem: 28 juni 2009, 13:41
Namn: Andreas Norberg
Ort: Malmö
Has thanked: 10 times
Been thanked: 10 times

Reds. anm. är inte stel utan torso.
Honda Insight ZE1 K20A2 2000
Honda Civic Tourer FK3 N16A1 2015
Honda Accord CB7 F22A3 1991
Mini Cooper SE F56 2024
Användarvisningsbild
Mordiiax
Inlägg: 4014
Blev medlem: 5 augusti 2005, 11:28
Bil: Civic -15
Namn: Johan Mähler
Ort: Sundsvall
Has thanked: 4 times
Been thanked: 30 times
Kontakt:

Sant, icke individuell då :P
Honda Civic Tourer -15
Tidigare Honda: Civicar, CRX, CTR, CR-V, S2000 & Accorder.
HPC IRC CREW
Användarvisningsbild
{BÅGEN}
Styrelsen Gold
Inlägg: 4329
Blev medlem: 17 april 2006, 10:38
Bil: Civic Ed / Civic Hybrid
Namn: Mattias Bågenholm
Ort: Göteborg
Has thanked: 7 times
Been thanked: 29 times

Om dom nu sätter rekord tider på ringen med torso bakaxel så tänk vad dom hade kunnat göra med en "bra" hjulupphägning. :)
*Medlems ansvarig*
*Kassör*
Mattias Bågenholm
0707-300215

Bilar
Civic ED Turbo "Kanjo" -91
VW Multivan
VW ID3


Har ni några frågor ang ert medlemsskap i HPC så skicka ett PM till mig. :)
Användarvisningsbild
turbobulten
Inlägg: 1348
Blev medlem: 19 juni 2011, 19:24
Bil: EP3
Namn: Sebastian "Basse" Forssman
Ort: Stockholm
Has thanked: 3 times

{BÅGEN} skrev:Om dom nu sätter rekord tider på ringen med torso bakaxel så tänk vad dom hade kunnat göra med en "bra" hjulupphägning. :)
+1
Civic Type R Rotrex - 04
CR-V Lifestyle - 15
Accord Tourer Type S - 08 Såld
Eg LSi 93 - Såld
----
http://www.garaget.org/?car=320962" onclick="window.open(this.href);return false; <- Garaget
viewtopic.php?f=29&t=69677" onclick="window.open(this.href);return false; <- Hondaklubben projekttråd
Skriv svar