Eftersnack Mantorp 14/5

Här diskuterar vi kommande träffar och event, även bankörningar.
Ter
Bil: S2000
Namn: Tobias Ericson

Ja som topicen lyder tycker det är dags för en eftersnackstråd, vilka var där (vilken bil osv)? Ja fyll på med vad ni vill :)

Jag åkte i alla fall med min silvriga S2000 med Le-Mans fälgar, första gången på bana med den och den kändes ruggigt bra. Eftersom jag kommer från Evo-träsket så fick man ju omvärdera sin körteknik rätt grovt men bilen kändes extremt bra måste jag säga.

Mvh

Tobbe
Användarvisningsbild
Mordiiax
Bil: Civic -15
Namn: Johan Mähler
Has thanked: 4 times
Been thanked: 30 times
Kontakt:

Tog du någon tid? Minns att du var rätt aggressiv bakom ratten på Evon :)
Honda Civic Tourer -15
Tidigare Honda: Civicar, CRX, CTR, CR-V, S2000 & Accorder.
HPC IRC CREW
Ter

Hejsan nej ingen tid denna gång, men kändes som jag höll på ett bra tempo för att åka helt original med bara r-däck och fjädrar, kände inte att någon annan i samma klass åkte speciellt mycket snabbare. Var ju som sagt första gången med Hondan på bana så tyckte mer det var underbart att slippa mecka och bara åka åka åka åka :)
Ter

Lite mera info om den gula S2000 med jättevingen och hardtop vore kul :)
Användarvisningsbild
Cess
Bil: rollerblades:(
Namn: Ceasar Göksu

Ter skrev:Lite mera info om den gula S2000 med jättevingen och hardtop vore kul :)
ash skrev:Lol. Äntligen är rätt ordval...

Klistrat från en gammal tråd, uppdaterat så det stämmer nog rätt ok nu, kan ha glömt något.
Renoverat block och ny topp, de gamla pajade när ett clips gick in i motorn efter slarv vid mappningen 2007.
Mappad i England 2010, ca 270hk på v-power och 290hk på racesoppa, lite besviken att den inte gick över 300, men men...

Spoon krängningshämmare fram/bak
Spoon fjäderbensstag fram (får ej plats)
Spoon cross beam bar fram/bak
Spoon anti bump steer
Proflex pro circuit racing dampers
SSR type-c 17"
Bridgestone re540 225/45/17, 255/40/17

Spoon mono-block calipers
Spoon bromsskivor fram/bak
Spoon bromsbelägg fram/bak Carbotech XP10 fram/XP8 bak
Spoon bromsslangar

Spoon lättviktsbatteri (slut, dåligt livslängd på dem)
Spoon kablage
Spoon motorfästen
Spoon catch tank
Spoon ventilkåpa (onödigaste köpet jag gjort)
Spoon kopplingsslang
Toda 2.2l stroker kit
Toda kamdrev
Toda högkompskolvar 13:1 Custom 12.8:1
Toda ventilfjädrar
Toda spec-c kammar
Toda grenrör
Custom Ventiler
Mugen avgas
Jenvay itbs
Gems em36 ems
Exedy hyper carbon OS Giken Racing multi-plate
BTCC anpassat oljetråg
Bygge och portad topp av Mike Billett http://www.racing-green.com
Kolla mer på sista sidan av show me your engine bay..
Honda S2000 Expert
iTralla
Namn: Tobias Elfström

Tack för en trevligt träff!

Bongo eller någon annan crew/styrelse/whatever: Var ute idag och såg att ni hade glömt en banderoll så jag tog om hand om den, så nu ligger den i mitt garage i mantorp. Kan överlämnas efter överenskommelse eller vid nästa gemensamma träff.

mvh Tobias, Ford Club Sweden.
Ter

Oj då ja det var ju inte så lite gjort, inte för o vara sån men hade han/du några problem under dagen jag inte hade några som helst problem att hänga med med en oringalare?!

Btw vart kan man köpa samma typ av scoop/ventiler för huven dom var ju sjukligt snygga, alla tips mottages :)

Mvh
Användarvisningsbild
Blitzwing
Styrelsen
Bil: FK7 1,5T Sport plus
Namn: Robin Persson
Has thanked: 67 times
Been thanked: 53 times

Hur blev det med Krafts försök att slå banrekordet?
Robin Persson |
ash
Namn: Christoffer Mattsson

Har ingen koll på hur fort det gick, bilen har inte varit igång sen 2007 och första gången på Mantorp för min del så tog det rätt lugnt.
Inga problem iaf, allt kändes bra mekaniskt.

Trevligt träff i övrigt, dock betydligt färre bilar än jag trodde det skulle vara.
Användarvisningsbild
Patte
HPC Medlem
Bil: Honda NSX
Namn: Patrik Skold
Has thanked: 21 times
Been thanked: 9 times

Det var en trevlig banträff som vanligt. Jättekul att det kom tre NSX-er dit och körde. Tackar för ett jättebra arrangerat banmöte HPC kamrater.
Patrik Sköld
Kimzz
Bil: Integra Type-R DC5
Namn: Kim Huseby
Been thanked: 1 time

Detta var min andra bankörning och det blir bara roligare och roligare. Riktigt bra arrangerat och trevliga HPCare. Tackar för allt.
Bilar i min ägo:
Honda CR-V 2,2 CTDi Executive -07
Honda Integra Type-R CW DC5 -02
Honda Accord 2,0 -94

www.tsdtuning.se
Användarvisningsbild
Fixxe
Moderator Gold
Bil: Suzuki/Toyota
Namn: Fredrik Heijel
Has thanked: 64 times
Been thanked: 93 times

Va lite rörigt först på morgonen, men det redde vi ju ut ändå.
Stort tack alla som hjälpte till!

För egen del tror jag det blev 8varv runt baran, 1 i crvn och 7 i min brukis när jag körde flaggvakter :P

Har lite problem med nacken sedan långt tillbaka, kan få sjukt ont i huvudet, speciellt om jag inte sover rätt...
och på motellet, så sov jag UNDER kudden på natten, detta för att ens få en liten chans att sova med en Richard som snarkar värre än någon ens kan tänka sig.. Jappatack hörde honom, trots att han sov i rummet bredvid..

så tyvärr hoppade jag över att åka med någon eller låna någon bil trots flera erbjudanden. Tack så mycket.
Kul att träffa alla.

p.s Cess... jag har ont i min hand efter lite bankande på dina fälgar.. missade ju två slag och träffade handen, så nu har jag två goa bulor som är ömma som faaaaeeen!
Fredrik Heijel | 0702 - 986 355 | Fixxe Engineering AB

Toyota RAV4 Gazoo Racing -24
Suzuki Swift Sport -14
Speaking without thinking, is like shooting without aiming
Användarvisningsbild
Cess
Bil: rollerblades:(
Namn: Ceasar Göksu

Fixxe skrev:Va lite rörigt först på morgonen, men det redde vi ju ut ändå.

För egen del tror jag det blev 8varv runt baran, 1 i crvn och 7 i min brukis när jag körde flaggvakter :P

Har lite problem med nacken sedan långt tillbaka, kan få sjukt ont i huvudet, speciellt om jag inte sover rätt...
och på motellet, så sov jag UNDER kudden på natten, detta för att ens få en liten chans att sova med en Richard som snarkar värre än någon ens kan tänka sig.. Jappatack hörde honom, trots att han sov i rummet bredvid..

så tyvärr hoppade jag över att åka med någon eller låna någon bil trots flera erbjudanden. Tack så mycket.
Kul att träffa alla.

p.s Cess... jag har ont i min hand efter lite bankande på dina fälgar.. missade ju två slag och träffade handen, så nu har jag två goa bulor som är ömma som faaaaeeen!
Tack själv fixxe för allt:D du borde ha gett han en armbåge eller något..haha.
Själv så somnade jag på sekunden..som om ja hade en OFF knapp..haha..mina rumskamrater o ja va i en konstigt debatt o ja somnade typ mellan mina egna meningar..fyfan va trött jag var :(

HAHAHAHA fixxe de går över ska du se :D
Honda S2000 Expert
anno
Namn: Andreas Norberg
Has thanked: 10 times
Been thanked: 10 times

Det var rikigt kul att få träffa "likasinnade"! Att få köra på bana var bland det roligaste jag gjort! Vill tacka alla som gör detta möjligt!

Kommer nästa år med R-däck, rätta inställningar på fram- och bakvagn och lite mer pulver under huven.
Honda Insight ZE1 K20A2 2000
Honda Civic Tourer FK3 N16A1 2015
Honda Accord CB7 F22A3 1991
Mini Cooper SE F56 2024
Användarvisningsbild
Chrille79
Bil: CH1
Namn: Christian Roskjaer
Has thanked: 10 times
Been thanked: 20 times

Ja tack för en trevlig fredags kväll. Lördagen var jag allmänt bakis å seg. Körde hem relativt tidigt då jag inte körde eller är så jätte intresserad av det.

Synd att dom flesta medlemmarna fortfarande lyser med sin frånvaro på vår största träff.
Gammal räv...
Användarvisningsbild
Hammerin
Bil: Integra Type-r -98
Namn: Richard Hammerin
Has thanked: 5 times
Been thanked: 12 times

Fixxe skrev:Va lite rörigt först på morgonen, men det redde vi ju ut ändå.

Kul att träffa alla.

Hemskt ledsen över mitt snarkande... :roll: Blir oftast mycket värre då jag sovit dåligt, sov som sagt ca1,15h mellan torsdagen och fredagen :evil:
Det var en väldigt trevlig grillkväll, lite internationell blev den ju med Finnarna och tyskarna :lol:

Trodde gubben skulle slå ihjäl er med en saurkraut :mrgreen: som ni bankade på hans trappa!

Är övertygad om att det kommer betydligt fler till Nästa Mantorp, för dem som inte kom, var det bara deras förlust. Jag hade gladeligen åkt ner enbart för grillkvällen.

P.S vad gillade ni Mantorp dekalen som Bongo fixade fram, tycker den var asgrym. Nu kommer det att synas vilka år ni deltog eller inte :wink:
*Regionsansvarig Stockholm*
Richard Hammerin
0708-711 779

Integra Type R -98
Turbo 340hk TrackBeater

Rip
CRX Turbo 240hk
Forshem
Namn: Patrick Häll

Kan nog tala för oss alla tre (i den mattsvarta crx´en med mekonomen dekaler ibak) när jag säger att
efter att nu ha tagit banåkar oskulden för både bil sen ombyggnad o förare så gav det enorm mersmak :)
Kändes som vi va hyfsat rappa i kurvorna men tappade enormt på rakorna.
Men men för att vara en 1.6 utan varken v-tec eller turbo med bara coils o r-däck utan vettig hjulinställning så
är vi nöjda med dagen. Nu beställs de ett par roliga kartonger från staterna o filas lite inför nästan banträff
Användarvisningsbild
luckan
Namn: Daniel Lukjanovic

Grabbar, ett stort tack ska ni ha, det var riktigt riktigt trevligt.

Det roligaste var ändå Cess 14" bankande... Men all in all en kanonhelg. Jobbigt värre att det inte riktigt lirade för mig på fredagkvällen - så jag fick lägga lite avkall på den där grillen. Men nog fick man mat i sig till slut ;)

Vad gäller dekalen lär jag behålla den på, en riktigt cool touch! Bongo snackade något om en mindre variant framöver, kan ju vara bra om man ska få plats med fler =)

Mvh,
Nerma
Bil: Honda Accord Type-s cl9
Namn: Nermin Ljutika

Grymt trevlig fredag kväll och lördag på mantorp park. Grymt kul att träffa alla och kolla på era bilar och snacka lite skit. Blir duktigt sugen på och bygga en riktig banbil så man kan köra lite bana:P speciellt när man såg luckan och anno pressa varandra hela tiden grymt bra kört grabbar och tack för åkturen Daniel!
Användarvisningsbild
NitraM
Bil: Cr-v Gen 1 / CRX gen 1 / EE9
Namn: Martin Augustsson
Has thanked: 134 times
Been thanked: 86 times

det var en helt underbar dag. men en trevlig grillning kvällen innan.

hoppas jag inte var ivägen allt för mycket på banan med min söta lilla vita civic och dess brutala 90hk till motor.

Ang bongo's mantorp dekal diggar jag den.

borde va en sådan dekal på alla banträffar. kul att se alla banor man kört på under åren.
Martin Augustsson
Privat: 0735-325213
Inköpsansvarig på Nya Allbilskroten
Bil: B18C Civic Coupe
Namn: Niels Classens

Also want to leave a short message;

I came from Jonkoping to Mantorp with my girlfriend to take a look at the Swedish Honda Scene!
I was driving the (dirty, sorry!) black 1997 Civic Coupe with the Dutch lincense-plates!

It was nice meeting some people, seeing the cars, and enjoying the sound of VTEC! ;)
Next time I hope I can join the track with my car as well!
Would be curious to see how "fast" I would be around the track....

Hammerin and others I talked to, thank you very much for you hospitality and to take a little time to talk!
I enjoyed it and looking forward to join the next meetings as well!

Thanks!
Användarvisningsbild
luckan

Nerma skrev:Grymt trevlig fredag kväll och lördag på mantorp park. Grymt kul att träffa alla och kolla på era bilar och snacka lite skit. Blir duktigt sugen på och bygga en riktig banbil så man kan köra lite bana:P speciellt när man såg luckan och anno pressa varandra hela tiden grymt bra kört grabbar och tack för åkturen Daniel!
Det var trevligt att du ville åka med. Alltid kul o ha nån o tjöta med. Men visst var det coolt när anno vid ett flertal tillfällen lyfte på höger bakhjul? =)

Mvh,
Frode85
Bil: Prelude BA4 1990
Namn: Frode Altink
Has thanked: 1 time

Måste tacka för en kanonlördag! Kul att se en massa bilar man bara sett bilder på och läst om tidigare och jäkligt kul att snacka med alla möjliga trevliga människor! Man blir ju alltid sugen på bankörning av att titta på, men min Shuttle "Owe" är lite för tjock och den ska få hålla sig på gatan.

Jag tror dock att jag lyckades med min plan, att lura i min polare som var med att skaffa en Honda! Han vill ha en 88-91 HB. Han ska troligtvis köpa min CRX och plocka motor osv. Så någon som råkar ha en bil/kaross ni vill bli av med, till en billig peng, hör av er!
MatsR
Bil: Civic typ R
Namn: Mats Rieger

Hej

Första banträffen med HPC, stort tack till er alla som som ställer upp och arrangerar. Utan ert engagemang och jobb så blev det ju inget av det här.

Jag hade verkligen kul och insåg att det krävs mer övning för att köra S2000 riktigt snabbt på bana. Bra diciplin och ren körning från nästan alla gör att man vågar rejsa ganska tätt.

STORT TACK.

ps. jag får väl ta att bli kallad "äldre herre i grön/svart S2000" :lol: :lol: 8)
Användarvisningsbild
Kraft
HPC Medlem
Namn: John Kraft

Blitzwing skrev:Hur blev det med Krafts försök att slå banrekordet?

Det gick åt helvete, jag tangerade min bästa tid från förra året, men ingen förbättring.

1.29,4 men det satt långt inne, jag kände mig ruggit ringrostig måste jag säga. Jag har hunnit glömma bort hur jävla mycket man måste ta i för att köra fort när man inte bryr sig om spårval :D
Jag ska ner på 1.28 tider i år, det bara är så.
S2000
NSX
Accord

www.tojabygg.se
Användarvisningsbild
Blitzwing
Styrelsen
Bil: FK7 1,5T Sport plus
Namn: Robin Persson
Has thanked: 67 times
Been thanked: 53 times

Ok! Det såg ut att gå fruktansvärt fort iaf! Var kul när Bongo ylade i komradion inför sista passet "att nu jävlar kan det hända vad som helst, Kraft ska försöka slå banrekordet!" :)
Robin Persson |
Användarvisningsbild
luckan

@Kraft

Vi var ute samma pass en gång, trodde du väntade in mig för o bjuda på match (hur mkt match det nu hade blivit då du hade tappat mig från din backspegel efter tredje kurvan), dock åkte du in i depån... Gissa om jag blev snopen ;)

Mvh,
Nerma
Bil: Honda Accord Type-s cl9
Namn: Nermin Ljutika

luckan skrev:
Nerma skrev:Grymt trevlig fredag kväll och lördag på mantorp park. Grymt kul att träffa alla och kolla på era bilar och snacka lite skit. Blir duktigt sugen på och bygga en riktig banbil så man kan köra lite bana:P speciellt när man såg luckan och anno pressa varandra hela tiden grymt bra kört grabbar och tack för åkturen Daniel!
Det var trevligt att du ville åka med. Alltid kul o ha nån o tjöta med. Men visst var det coolt när anno vid ett flertal tillfällen lyfte på höger bakhjul? =)

Mvh,
hehehe jo det var grymt man skulle ha haft kamera då:P
VMT
Bil: Jazz, FR-V, EG9
Namn: Trung Vu
Has thanked: 6 times
Kontakt:

Nerma skrev:
luckan skrev:

Mvh,
hehehe jo det var grymt man skulle ha haft kamera då:P
Det gick inte att fota när man satt bredvid de. De pressade bilarna till max så det får man hålla sig kvar på stolen.
Civic EG9 K24@inside
FRV 06
Jazz 06

EP3 05, EG6 92, EJ9 97, EK3 96, MB3 97, MB2 97, EG2 92, EG5 94, EG4 92, Audi A4 1.8 96, Toyota Corolla 90.
Användarvisningsbild
luckan

Ska man köra e de lika bra o köra ordentligt ;)

Mvh,
Skriv svar