Elmia 2008?

Här diskuterar vi kommande träffar och event, även bankörningar.
Masaru
Bil: Integra DC5R
Namn: Alessandro Kuric

Hooi!

Blir det någon monter eller nått för Hondaklubben på Elmia eller?

MVH
Masaru
Clabbe
Bil: RD9
Namn: Клабе Бюрстром
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time

Nej...
Благодаря мутра!
Masaru

:(
Användarvisningsbild
Regge
Bil: Honda S2000
Namn: Erik Regnell

Finns inte tillräckligt angagerade medlemar för sådant tyvärr, ingen som tar tag i det.
KÖR:
Honda EP3 -05
Volvo V60 -20

KÖRT innan:
-Mazda Miata NB -98
-Golf GTi Clubsport-S -17
-Honda Jazz -09
-Honda S2000 -05
-Honda CRX VT -90
-Skoda Octavia RS -16
-BMW M3 E30 -87
-Civic VT-R -91
-Civic VT-R -91
-CRX VT-R -90
-Accord 2,2 -94
Gladen

Tycker att man lätt skulla kunna dra ihop ett gäng sjystsa bilar och kunna ha en monter nåt år. Jag är då sjukt på iaf, dock inte i år men 2009 och frammåt.
Så himla dyrt kan det väl ändå inte vara?
076 799 25 11
ALIVE.SE
Bahnwaffe
Clabbe

Det är dyrare än vad man tror.
Det e en fruktansvärt massa jobb också.
Vi hade monter 2002 och 2006
Благодаря мутра!
Masaru

Jag hade lätt ställt upp iaf, finns säkert fler också. Elmia är ju ändå årets största och första utkik. Tycker ledningen borde visa framfötterna och efter de ska ju givetvis medlemmarna hänga på och stödja. Har det gått bra de senaste åren?
Gladen

Kan man inte göra en lista över folk som är seriöst intresserade ? :) Bara på skoj, så ser man någolunda hur stort intresset är.
Senast redigerad av Gladen den 5 januari 2008, 19:47, redigerad totalt 1 gånger.
076 799 25 11
ALIVE.SE
Bahnwaffe
Kristian

Elmia kostar minst 15000 och ger inga synbara inkomster till klubben + att det är mängder med jobb. Problemet brukar vara att det är massor med folk som är "intresserade" och ska hjälpa till, när det sen kommer till kritan så är det ett fåtal som drar hela stora lasset.

Det har däremot diskuterats om att en intervall på 3-4 år är lämpligt att synas på mässan, dels för att skapa ett sug och dels för att det kostar så pass mycket.
Men finns ett stort intresse så är det självklart fritt att dra igång något, kanske inte inför 2008 eftersom det är lite för sent nu men inför 2009 kanske, vi är ju en klubb och en klubb är inget utan sina medlemmar.
Kristian, Hondalös.
pr0ny
Namn: Ronny P

bra sagt.
Speed is an addiction, that makes me a junkie

0707396659
Clabbe

Film från Elmia 2006

<a href="" target="_blank">
Благодаря мутра!
superyll

när är elmia i år då.....???
Yll Ramadani
M Scotte
Namn: Martin Scotte
Has thanked: 4 times
Been thanked: 36 times
Kontakt:

Påsken, startar på långfredagen om jag inte minns fel.
Martin Scotte
Isuzu D-Max 2021
S2000 -01
Jazz -17
Civic -92
Light travels faster than sound. That is why some people appear bright before you hear them speak
1.22.44 SuperStage(MScotte)
1.26.03 SuperStage(Gullabo)
Mooseman
Bil: Civic K20
Namn: Erik Petersson

Masaru skrev:Jag hade lätt ställt upp iaf, finns säkert fler också. Elmia är ju ändå årets största och första utkik. Tycker ledningen borde visa framfötterna och efter de ska ju givetvis medlemmarna hänga på och stödja. Har det gått bra de senaste åren?
Hade du ställt upp och stått där ett par dagar, tagit semester mm om din egen bil inte stog i montern? Är det lika intressant då? Alla tenderar att vara intresserade att vara med om de får ha just sin bil i montern. Att stå och jobba och representera klubben i montern utan motprestation brukar inte vara lika populärt.
Kristian skrev:Elmia kostar minst 15000 och ger inga synbara inkomster till klubben + att det är mängder med jobb. Problemet brukar vara att det är massor med folk som är "intresserade" och ska hjälpa till, när det sen kommer till kritan så är det ett fåtal som drar hela stora lasset.

Det har däremot diskuterats om att en intervall på 3-4 år är lämpligt att synas på mässan, dels för att skapa ett sug och dels för att det kostar så pass mycket.
Men finns ett stort intresse så är det självklart fritt att dra igång något, kanske inte inför 2008 eftersom det är lite för sent nu men inför 2009 kanske, vi är ju en klubb och en klubb är inget utan sina medlemmar.
Det är som sagt väldigt dyrt att delta på Elmia, och historiskt har vi inte ökat medlemsantalet efter deltagande på mässan. Ska man vara där så skall det ju vara ordentligt gjort så vi syns ordentligt. Att organisera detta är ett jättejobb och kräver massor med folk som ställer upp gratis, tar semester mm utan egen vinning öht. Dessa personer existerar inte, därför blir det inget Elmia för HPC.
Team Kalmar
Användarvisningsbild
Dani
Bil: Civic Type-R FK2, CRV 2.2D
Namn: Daniel Gabriel
Has thanked: 7 times
Been thanked: 10 times
Kontakt:

Sist vi var där så hade vi 5 platser och 4 bilar och INGEN kunde ställa upp med en bil till, så jag sa visst jag kan köra dit min bil men den e fan inte vacker, skitsamma sa allihop du ska ha tack ändå ställ dit den. Vad händer sen? Jo de flesta snackar skit om mig, min bil och klubben för att vi ställer dit en såpass skabbig bil...utan att bry sig om att ta reda på bakgrunden.

För övrigt så är det ett riktigt jävla helvete att vara där från start till slut, så jävla tråkig mässa så det finns inget som ens kommer i närheten. Man försökte gå runt och fördriva tid men det slutade med epilepsi attacker var femte minut pga all jävla neon och strober och skit som varje 1/2/3/4/7/9/S40 hade i sina bilar. Tiden passerade aldrig och när det väl var dags att åka hem så var det i särklass det bästa ögonblicket någonsin i ens liv.

Då oxå så var det så många som var sugna och ville ställa upp osv men när det väl kom till kritan så fick en VTi som va rostig och allmänt ful stå i montern och spela lite musik med ett budgetbygge till bas i baggaget. Det som var mest tragiskt var att de flesta som tittade i våran monter stog och lyssnade på min bas och tog kort...det var inte lika intressant med S2K, DC5 osv...det om något säger väl det mesta om mässan och att den inte lämpar sig direkt för vad våran klubb står för.

Sen har vi försökt ragga en person som skulle vara ansvarig för en sk stylingdel i klubben och få ihop träffar och sköta sånt som har med mässor att göra men hur många sökanden tror ni vi fick in när vi hade ute en "annons"?

Nu kanske ni hajar varför Elmia inte är någon prioritet?
Daniel Gabriel / HPC Väst - Medlem #538
*Speedy Gonzales On The Run*
Honda Civic Type-R GT FK2 2015
Honda CRV 2.2D 2014
Clabbe

Som motvikt måste jag säga att det vara relativt kul att titta på Pappa Kraft dagen efter :D
Благодаря мутра!
Elvis_EG2
Namn: Elvis

Dani skrev:för.

Sen har vi försökt ragga en person som skulle vara ansvarig för en sk stylingdel i klubben och få ihop träffar och sköta sånt som har med mässor att göra men hur många sökanden tror ni vi fick in när vi hade ute en "annons"?

Nu kanske ni hajar varför Elmia inte är någon prioritet?

dra upp de igen så får vi se.. =)
Elvis

Honda Civic 1.4lsi -Såld-
Honda Delsol VTi B18 -Såld-
Honda Civic Type R Fn2 K20 - Såld -
Honda S2000 F20C - Såld -
Honda Civic 1.5 VTEC -Såld-
Honda Accord 2,4 CL9 -Såld-

Driving :Honda civic type R CW FN2
Användarvisningsbild
Dani
Kontakt:

E någon sugen på vilken position som helst i klubben så är det bara att skicka in en ansökan så behandlar vi den när det blir aktuellt. Vi måste inte skicka ut en annons utan det finns något som heter eget initiativ.
Honda CRV 2.2D 2014
Användarvisningsbild
LinusE
Bil: Civic Type R
Namn: Linus Eriksson
Been thanked: 3 times

tror inte ens att annonsen gått ut o försvunit eller avsltats.
utan väntar ortfarande på en som vill ta hand om posten som så
många medlemar skrek efter att de fans ett otrolgt sug efter o ha,
INGET seriöst svar fick vi på det..

liten kort sökning:

<a href="http://www.hondaklubben.com/forum/index ... hl=styling" target="_blank">http://www.hondaklubben.com/forum/index ... styling</a>
Linus Eriksson
#828 Skåne/Löberöd
---------------------------------
Användarvisningsbild
Dani
Kontakt:

Kort sagt, folk är duktiga på att kräva och vilja och tycka. Men när det kommer till kritan är de okapabla/fruktansvärt lata/helt enkelt inte villiga att göra ett dugg själva. Men som sagt, ni får gärna gå in på länken Linus har postat och anmäla intresse. Men...vi väljer inte första bästa utan har ni inget vettigt att säga eller komma med så låter vi det hellre vara. Det måste vara seriöst menat och kännas bra.
Honda CRV 2.2D 2014
fredde199
Namn: Fredrik Gustafsson
Been thanked: 2 times

Dani skrev:Sist vi var där så hade vi 5 platser och 4 bilar och INGEN kunde ställa upp med en bil till, så jag sa visst jag kan köra dit min bil men den e fan inte vacker, skitsamma sa allihop du ska ha tack ändå ställ dit den. Vad händer sen? Jo de flesta snackar skit om mig, min bil och klubben för att vi ställer dit en såpass skabbig bil...utan att bry sig om att ta reda på bakgrunden.

Tycker Dani ska ha väldigt mycket creds för att han ställde ut sin bil när det var en sista minuten lösning och vi hade sökt med ljus och lykta efter ett alternativ. Sen var det även till glädje för oss som stog där att vi fick lyssna på Danis Ghettomusik 12 timmar om dan.
Sen kännns det sådär när alla av oss som hjälpte till har vart där på egen bekostnad förutom vandrarhemmet som klubben betalde, offrat semesterdagar mm och i slutändan ska det bara klagas...

Däremot så tror jag även att om det skulle finnas en stylingansvarig så skulle det vara det vara svårt att försvara det ekonomiskt att ställa ut på Elmia år. Och om inte minnet sviker mig helt så bestämdes det på årsmötet 2006 efter en utvärdering att målet var att ev ställa ut vart 4:e år.
Hpc 166
Sthlm divisionen
Masaru

Ok, då vet vi!

Ingen från klubben som ska ställa ut privat?
Gladen

Jag är LÄTT på att engagera mig i det här. Ang släpvagn så kan man ju hyra en från t.ex OKQ8, kostar ju inte överdrivet mycket. Man kanske borde kalla det nånting annat än "styling ansvarig"? Jag tycker det låter väldigt garaget.org-aktigt. :)

Och vi kommer ju ha en hel del sjysta bilar i temat "performance" eller hur man ska säga till år 2008/2009, skulle bli en jäkligt sjyst monter med jäkligt sjysta bilar! :thumbup:
076 799 25 11
ALIVE.SE
Bahnwaffe
Jimmy
Bil: Civic EG
Namn: Jimmy Eriksson
Kontakt:

ja går man in å läser på länken så ser man ju att det är en Event ansvarig vi söker inte Stylingansvarig

<a href="http://www.hondaklubben.com/forum/index ... opic=41453" target="_blank">http://www.hondaklubben.com/forum/index ... c=41453</a>

Gladen det här är ett perfa jobb för dig, ansök vett ja
www.JJizzle.com = Styggaste bloggen
www.garaget.org/jimmy_JDM
www.RubNScrape.com

Mordiiax - "ingen vits att försöka leka rik med orignalsaker när man ändå avslöjat att man är fattig genom att åka honda"
adio
Bil: Del Sol
Namn: Erik Rådström

Tycker det svänger lite hela tiden i denna fråga, ena stunden är vi en preformance klubb och riktar oss enbart mot det. Varför då en lägga tid på elmia och försöka få medlemmar där som har intresse styling?

Det är en sak att få upp ögonen för bankörningar mm men är det verkligen rätt forum att vistas på då?
kanske vore bättre att ställa sig på STCC tävlingar eller liknande? Där har ju folk ett genuint intresse för preformance, sedan kan man alltid kombinera ett snyggt yttre med en riktig motor.
Erik Rådström

SPONSORER
AKR-Performance
Pelganders Motorslip
Backup Partner
Elvis_EG2

Gladen skrev:Jag är LÄTT på att engagera mig i det här. Ang släpvagn så kan man ju hyra en från t.ex OKQ8, kostar ju inte överdrivet mycket. Man kanske borde kalla det nånting annat än "styling ansvarig"? Jag tycker det låter väldigt garaget.org-aktigt. :)

Och vi kommer ju ha en hel del sjysta bilar i temat "performance" eller hur man ska säga till år 2008/2009, skulle bli en jäkligt sjyst monter med jäkligt sjysta bilar! :thumbup:
jag hjälper dig gärna
Elvis

Gladen

Låter bra det Elvis. :) Jag är faktiskt intresserad av det, MEN jag vill ha lite kött på benen innan jag börjar ta åt mig en massa ansvar. Jag är ju som sagt bara 17år, snart 18år. Men efter sommaren så skulle jag nog garanterat kunna tänka mig att skicka in en ansökan.
076 799 25 11
ALIVE.SE
Bahnwaffe
Elvis_EG2

ja men det är just till nästa år man ska hända som mest så då kan vi börja :)?
Elvis

Gladen

Ja det har du ju rätt i, men kan ju börja redan nu att ta reda på informantion och skaffa lite kontakter. :)
076 799 25 11
ALIVE.SE
Bahnwaffe
Elvis_EG2

kan man vara två stycken?
Elvis