jaha, då har man blivit av med ALL bromsverkan på bilen. har hört att bromsarna behöver bytas..eller beläggen iallafall...men har inte haft tid pga lumpen osv...men idag så dog bromsverkan helt vid 110km/h. Bromsvätskan är helt slut(var bromsvätska i fredags)
Någon som har tips på vad det kan vara? Är det så där enbart pga bromsbeläggen är slut eller?
Bromslöst på crxen
- Dani
- Bil: Civic Type-R FK2, CRV 2.2D
- Namn: Daniel Gabriel
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 10 times
- Kontakt:
Låter som du har ett läckage och att bromsvätska rinner iväg nånstans.
Daniel Gabriel / HPC Väst - Medlem #538
*Speedy Gonzales On The Run*
Honda Civic Type-R GT FK2 2015
Honda CRV 2.2D 2014
Honda CRV 2.2D 2014
-
maniac

- Bil: crx
- Namn: Peter Åstrand
- Has thanked: 2 times
är mer troligt att det är något bromsrör som är trasigt .har absolut inget med bromsbeläggena att göra om bromsvätskan tar slut.parkera bilen på stora kartongbitar under däckena och pumpa med bromsen ett par gånger så ser du på ett ungefär vart det läcker.
Peter Åstrand
gråmetallic crx -92 dohc jrsc
gråmetallic crx -92 dohc jrsc
- Dani
- Bil: Civic Type-R FK2, CRV 2.2D
- Namn: Daniel Gabriel
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 10 times
- Kontakt:
Dessutom, hade beläggen tagit slut så hade det skrapat ganska mkt när metallen hade slitit på skivan.
Daniel Gabriel / HPC Väst - Medlem #538
Honda CRV 2.2D 2014
Honda CRV 2.2D 2014
okej...beläggen är inte metall mot metall (än)...men vete fan om det är långt kvar...jaja, bilen får stå nu i 2 veckor innan jag ens har tid att fixa med den:( men det är antagligen "bara" bromsrör som är paj...låter ju lite lättare att fixa än massa annat skit...
tack för hjälpen, men nu måste jag tillbaks och tjäna sveriges konung:)
tack för hjälpen, men nu måste jag tillbaks och tjäna sveriges konung:)
Christofer Heurlin
<!--QuoteBegin-freddis+28 Nov 2005, 23:09:56--><div class='quotetop'>QUOTE(freddis 4 28 Nov 2005, 23:09:56)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->det är inte så att backarna bak är tok slut och kolvarna är på väg ut?
fast det borde ju låta satan det med =)
mvh fredrik
<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=215673"><{POST_SNAPBACK}></a></div><!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
Har inga backar på våra rexar med skivor bak.
O beläggen sa han inte va alltför slut
fast det borde ju låta satan det med =)
mvh fredrik
<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=215673"><{POST_SNAPBACK}></a></div><!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
Har inga backar på våra rexar med skivor bak.
O beläggen sa han inte va alltför slut
Anders Thelin
okej. ursäkta då.. trodde att de hade backar.
suck.. blev så trött när jag såg att min legend hade handbroms i oken bak. det strular ju alltid. fungerar sådär nu. smörjde upp så gott det gick. handbromsen tar sådär =/ farsans accord med trummor tar grymt mycket bättre efter en uppfrächning av backarna..
skivor bak är enligt mig endast bra för stora bilar eller "snabba" bilar som har behov av stor broms kraft på bakhjulen.
på små bilar så används ju knappt bak bromsen till något annat än handbroms..
blev även trött på bilen när jag fick syn på att de bakre bromsrören går in i karossen [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... shock1.gif[/img]
anar att de inte går igenom besiktningen nästa år... [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... #>/sad.gif[/img]
mvh fredrik
suck.. blev så trött när jag såg att min legend hade handbroms i oken bak. det strular ju alltid. fungerar sådär nu. smörjde upp så gott det gick. handbromsen tar sådär =/ farsans accord med trummor tar grymt mycket bättre efter en uppfrächning av backarna..
skivor bak är enligt mig endast bra för stora bilar eller "snabba" bilar som har behov av stor broms kraft på bakhjulen.
på små bilar så används ju knappt bak bromsen till något annat än handbroms..
blev även trött på bilen när jag fick syn på att de bakre bromsrören går in i karossen [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... shock1.gif[/img]
anar att de inte går igenom besiktningen nästa år... [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... #>/sad.gif[/img]
mvh fredrik
Fredrik Johansson
jaha, då var man tillbaks då....eh..ska börja kolla på bilen idag med hjälp av farsan...någon speciellt ställe man ska kolla först där det kanske är större risk för läckage?
Hur svårt är det att spänna handbromsen?(funkar inte alls just nu och varit så ett tag)
Hur svårt är det att spänna handbromsen?(funkar inte alls just nu och varit så ett tag)
Christofer Heurlin
-
TriXiE77
- Bil: Bilbytarkungen
- Namn: Mikael Fröjdfeldt
Skulle gissa att de är någon av de bakre rören från karossen och ut till själva oken.
Att bromsarna inte tar bak är ganska vanligt. Lätt bil med överdimensionerade bromsar bak. Parkerar du mycket med handbroms så kommer kärvande bromsok som ett brev på posten.
Bromsarna kräver mycket aktiv körning för att hålla igång.
Som sagt fyll på med bromsvätska och kartong under bilen så borde du se rätt snart vart de är läckage.
Att bromsarna inte tar bak är ganska vanligt. Lätt bil med överdimensionerade bromsar bak. Parkerar du mycket med handbroms så kommer kärvande bromsok som ett brev på posten.
Bromsarna kräver mycket aktiv körning för att hålla igång.
Som sagt fyll på med bromsvätska och kartong under bilen så borde du se rätt snart vart de är läckage.
073-9034221
Medlemnr: 595
The "trixiewatch" - no of hondas owned: 80
The "malcolmbattle" - EF:16 EG:21 Delsol:9 EK:9 EP:7
The "malcolmbattle" - EF:16 EG:21 Delsol:9 EK:9 EP:7
använder aldrig handbromsen då den inte funkar:)
Christofer Heurlin
tvärt om är det ju..
använd handbromsen så mycket du kan.. annars kärvar den fast.
och bromsa mycket och ofta med vanliga bromsen. så skall du få se på skivor och ok som håller sig i trim.
när man justerar handbromsen så se till att den har ett spel på i alla fall minst 5 kugg. då motioneras backarna bättre. även ok tror jag..
en axel som sitter i samma läge i vått och torrt fastnar ju liksom. får den röra på sig lite varje dag så är ju inte chansen lika stor att den fastnar..
själv så snvänder jag abs:en minst en gång om dagen. men nu på vintern så blir det mer [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... /wohow.gif[/img] .
använd handbromsen så mycket du kan.. annars kärvar den fast.
och bromsa mycket och ofta med vanliga bromsen. så skall du få se på skivor och ok som håller sig i trim.
när man justerar handbromsen så se till att den har ett spel på i alla fall minst 5 kugg. då motioneras backarna bättre. även ok tror jag..
en axel som sitter i samma läge i vått och torrt fastnar ju liksom. får den röra på sig lite varje dag så är ju inte chansen lika stor att den fastnar..
själv så snvänder jag abs:en minst en gång om dagen. men nu på vintern så blir det mer [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... /wohow.gif[/img] .
Fredrik Johansson