mappning!(kompressor)
hej har precis fått min bil mappad med min kompressor.skulle bara kolla en grej....har nämligen mappat den med orginal katt...o nu efter mappen tog jag bort den för sätta dit en kattersättare så att säga men är en ljuddämpare men är fullflöde!!!skulle kolla om någon vet om det stör mappen på något sätt el om jag får samma effekt el mer el mindre?...(antagligen om mapp för att få ut mer)?
Mattias Simonsson
Definivt kolla upp mappen
du ändrar juh på flödet
2 ytterligheter:
Kör du för magert får du avgassmällar.
Kör du för fett brölar
det. De vill säga väldigt
dålig gasrespons.
MvH
du ändrar juh på flödet
2 ytterligheter:
Kör du för magert får du avgassmällar.
Kör du för fett brölar
det. De vill säga väldigt
dålig gasrespons.
MvH
<!--sizeo:2--><span style="font-size:10pt;line-height:100%"><!--/sizeo--><a href="http://crxcommunity.com/" target="_blank">http://crxcommunity.com/</a><!--sizec--></span><!--/sizec-->
af hur kollar man det????
effekt vet ej ska upp i bänk kolla....den ladda 0.42 .....men känetecken på att den går snål???märker inget spciellt....men känns som lite bottenvrid taöppats fast mycket starkare på toppen....
effekt vet ej ska upp i bänk kolla....den ladda 0.42 .....men känetecken på att den går snål???märker inget spciellt....men känns som lite bottenvrid taöppats fast mycket starkare på toppen....
Mattias Simonsson
- David Lundin
- Namn: David Lundin
För att kolla AF behöver du bredbandslambda.
Vem har mappat bilen?? AF mätare ett ett måste en sådan kostar i runda slängar 2000-3000 för en fin.
Gå tillbaks till den som har mappat bilen och gör en justering. Jag vet inte om du tycker att dte är värt att lägga några tusen lappar på en af/mätare.
Gå tillbaks till den som har mappat bilen och gör en justering. Jag vet inte om du tycker att dte är värt att lägga några tusen lappar på en af/mätare.
NU: CTR Turbo
Bmw m3 3,2
Lancer Evo 2
Impreza sti 2003
Dc2 K20/k24
Crx Vt b18c Mfl..
Mvh Junior Shahin
Bmw m3 3,2
Lancer Evo 2
Impreza sti 2003
Dc2 K20/k24
Crx Vt b18c Mfl..
Mvh Junior Shahin
- David Lundin
- Namn: David Lundin
Anders Lundgren och Joakim Olsson kanske? Det är väl de som är Welav tillsammans med Scotte...
-
M Scotte
- Namn: Martin Scotte
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 36 times
- Kontakt:
Det är Anders Lundgren som mappade din bil. Om jag, anders eller Jocke har tid för tillfället att kontrollera ditt AF är nog mer osäkert.
Martin Scotte
Isuzu D-Max 2021
S2000 -01
Jazz -17
Civic -92
Light travels faster than sound. That is why some people appear bright before you hear them speak
1.22.44 SuperStage(MScotte)
1.26.03 SuperStage(Gullabo)
Isuzu D-Max 2021
S2000 -01
Jazz -17
Civic -92
Light travels faster than sound. That is why some people appear bright before you hear them speak
1.22.44 SuperStage(MScotte)
1.26.03 SuperStage(Gullabo)
Din bil ligger rätt i AF både med och utan kat. Dock kommer den gå något fetare med kat.
Vill du dock optimera motorn måste du justera den i bänk, där tändning och A/F optimeras ytterligare.
Vill du dock optimera motorn måste du justera den i bänk, där tändning och A/F optimeras ytterligare.
<a href="http://www.welavracing.com" target="_blank">[Wëlav] R a c i n g</a>