Vatten i oljan på bruksbilen
Hej!
Bilen larmade för låg oljenivå så jag tänkte bara att fylla på, åkte och köpte olja och när jag skulle fylla på ser jag att det är vitsörja under oljelocket.
Är det topppackningen som har gått?, eller har det bara blivit kondens? Stickan var fin och inget klet där nere.
Hjälp!?
MVH Adam
Bilen larmade för låg oljenivå så jag tänkte bara att fylla på, åkte och köpte olja och när jag skulle fylla på ser jag att det är vitsörja under oljelocket.
Är det topppackningen som har gått?, eller har det bara blivit kondens? Stickan var fin och inget klet där nere.
Hjälp!?
MVH Adam
[b]Adam Härder [/b]
S2000 -01
S2000 -01
-
Peter_Karlsson
- Bil: MB6
- Namn: Peter Karlsson
Låter ju som kondens om oljan ser fin ut.
Fyll på och kör, börjar kylvattnet försvinna eller den ryker eller oljan ser konstig ut så får du väl hälla i lite omega då.
Fyll på och kör, börjar kylvattnet försvinna eller den ryker eller oljan ser konstig ut så får du väl hälla i lite omega då.
<a href="http://www.hondaklubben.com/forum/index.php?showtopic=45586&st=0&p=463241&#entry463241" target="_blank"><!--coloro:#48D1CC--><span style="color:#48D1CC"><!--/coloro-->Civic Vei/Vti <!--coloro:#FF0000--><span style="color:#FF0000"><!--/coloro-->Raceprojekt<!--colorc--></span><!--/colorc--><!--colorc--></span><!--/colorc--> -95</a>
- Dani
- Bil: Civic Type-R FK2, CRV 2.2D
- Namn: Daniel Gabriel
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 10 times
- Kontakt:
Det är vanligt med en sån sörja som du beskriver när man kör med många kallstarter. Som du sa så är det kondens som bildas och som sedan blir såpass mkt att det blir till den äckliga sörjan. Som Peter säger, tappar du ingen glykol så är det säkerligen enbart kondens.
Daniel Gabriel / HPC Väst - Medlem #538
*Speedy Gonzales On The Run*
Honda Civic Type-R GT FK2 2015
Honda CRV 2.2D 2014
*Speedy Gonzales On The Run*
Honda Civic Type-R GT FK2 2015
Honda CRV 2.2D 2014