Borta med fula stripes

Frågor om motor, drivlina, fälgar, däck etc. ställer du här
gasamatte

Tjena alla glada HPC:are.

När jag köpte min ctr ep3 så satt några ohyggligt fula "viperränder" från taket ner på backluckan.

Dessa vill jag givetvis ha bort. Till frågan:
Vilket är det bästa sätta att ta bort dessa på? Det är klistrade, inte lackade självfallet.

Finns det något speciellt medel som löser upp klistret eller är det värmepistol och kokhett vatten från högtryck som gäller?

Tacksam för hjälp
Daniel J

Jag hadde en Audi där en tidigare ägare satt lite dekaler på bak. Jag for till en lackverkstad och frågade om dom kunde hjälpa mej. Svaret blev tryckluftdriven gummitrissa avsedd för just liknande grejer. Inga märken i lacken efter och inte ett spår av dekalen.
Användarvisningsbild
Yobaman
Bil: Civic Aerodeck MB8 -98
Namn: Fredrik Tennberg

Det låter som ett bra tips. Jag vet iallfall att det finns medel (label-off) som är citrusspray. Den löser upp limmet från dekaler och etiketter väldigt bra men jag har aldrig testat det i så stor skala. Det är mest om du drar bort dekalerna men har lim kvar som det skulle hjälpa eftersom sprayen inte kan tränga igenom en plastdekal.
Senast redigerad av Yobaman den 1 april 2009, 10:12, redigerad totalt 1 gånger.
Nuvarande: Civic Aerodeck MB8 -98
2008-2014 Civic Type-R EP3 2003
Användarvisningsbild
David Lundin
Namn: David Lundin

Vanlig T-sprit funkar utmärkt för att lösa det mesta klistret jag stött på också. Men som sagt, dekalen måste ju bort först.
hondapower
Been thanked: 3 times

Hår tork/varmt vatten.Sen polerar du dom få rester och märken som finns kvar.
gasamatte

Yobaman skrev:Det låter som ett bra tips. Jag vet iallfall att det finns medel (label-off) som är citrusspray. Den löser upp limmet från dekaler och etiketter väldigt bra men jag har aldrig testat det i så stor skala. Det är mest om du drar bort dekalerna men har lim kvar som det skulle hjälpa eftersom sprayen inte kan tränga igenom en plastdekal.

Ja det använder jag dagligen. Tror inte att få bort klistret som är problemet dock.
gasamatte

Daniel J skrev:Jag hadde en Audi där en tidigare ägare satt lite dekaler på bak. Jag for till en lackverkstad och frågade om dom kunde hjälpa mej. Svaret blev tryckluftdriven gummitrissa avsedd för just liknande grejer. Inga märken i lacken efter och inte ett spår av dekalen.

Vad fick du betala för det?
Daniel J

gasamatte skrev:<!--quoteo(post=538344:date=1 Apr 2009, 02:43:15:name=Daniel J)--><div class='quotetop'>QUOTE(Daniel J @ 1 Apr 2009, 02:43:15) <a href="index.php?act=findpost&pid=538344"><{POST_SNAPBACK}></a></div><div class='quotemain'><!--quotec-->Jag hadde en Audi där en tidigare ägare satt lite dekaler på bak. Jag for till en lackverkstad och frågade om dom kunde hjälpa mej. Svaret blev tryckluftdriven gummitrissa avsedd för just liknande grejer. Inga märken i lacken efter och inte ett spår av dekalen.

Vad fick du betala för det?
<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->

Inget har har jag för mej. Tror ifs att jag skickade till dem en hundring till kaffekassan.
Skriv svar