Honda Crx 89a går inte på alla cylindrar:/
-
Beangt
- Bil: Honda Civic - 88 rullat 9000mil
- Namn: Alexander Bergström
Tjenna
Igår så började bilen gå på 3 cylindrar:S förut så har den gått lite ryckigt på låga varv men när jag stod en stund på tomgång och sen skulle köra iväg så gick den bara på 3 cylindrar men gasar man så brukar den gå på alla efter 3tusen varv? skumt.. även om man släper lite på gasen så går den på alla 4 igen
testade att byta stift som jag hade liggandes och det funkade någon timme sen var det samma skit igen
Någon som har tips? oftast så är det när bilen e varm som den går på 3 verkar det som när den e kall så går den på alla :S
Igår så började bilen gå på 3 cylindrar:S förut så har den gått lite ryckigt på låga varv men när jag stod en stund på tomgång och sen skulle köra iväg så gick den bara på 3 cylindrar men gasar man så brukar den gå på alla efter 3tusen varv? skumt.. även om man släper lite på gasen så går den på alla 4 igen
testade att byta stift som jag hade liggandes och det funkade någon timme sen var det samma skit igen
Någon som har tips? oftast så är det när bilen e varm som den går på 3 verkar det som när den e kall så går den på alla :S
Honda CRX -89
Honda Civic -95
Honda Civic -89
Honda Crx -86
Honda Civic Vtec -91
Honda Civic -91
Honda Civic vtec turbo -93
Honda Crx 89a
Honda Crx 89a
Honda Civic 88a
Honda Crx Vtec 90a (Nuvarande)
Plus X antal andra bilar utan H på motorhuven ;)
Honda Civic -95
Honda Civic -89
Honda Crx -86
Honda Civic Vtec -91
Honda Civic -91
Honda Crx 89a
Honda Crx 89a
Honda Civic 88a
Kolla insidan av fördelarlocket hur det ser ut. Blecken kan vara slitna. Annars tändkablar. Du kan lokalisera den kassa cylindern genom att plocka bort kablarna en och en när motorn är igång. Den cylindern som inte gör någon skillnad med eller utan tändkabel är det som är felaktig.
Honda XL350 -84
Mercedes SLK 200 -06
Toyota MR2 2.0i -93
Mercedes SLK 200 -06
Toyota MR2 2.0i -93
-
Beangt
- Bil: Honda Civic - 88 rullat 9000mil
- Namn: Alexander Bergström
Tobbera skrev:Kolla insidan av fördelarlocket hur det ser ut. Blecken kan vara slitna. Annars tändkablar. Du kan lokalisera den kassa cylindern genom att plocka bort kablarna en och en när motorn är igång. Den cylindern som inte gör någon skillnad med eller utan tändkabel är det som är felaktig.
Det såg fint ut i förelarlockat var där och rengjorde lite precis :prop:
Nästa steg blir att kolla tändkablarna då!
Honda CRX -89
Honda Civic -95
Honda Civic -89
Honda Crx -86
Honda Civic Vtec -91
Honda Civic -91
Honda Crx 89a
Honda Crx 89a
Honda Civic 88a
Honda Civic -95
Honda Civic -89
Honda Crx -86
Honda Civic Vtec -91
Honda Civic -91
Honda Crx 89a
Honda Crx 89a
Honda Civic 88a