Medlemserbjudande: 20% rabatt på service och reparationer!
Prisgaranti och gratis leverans till dörren på nybilar!
Prelude -92 dör när man kör
-
bakos
- Bil: Honda Prelude 2.3 -92 4ws
- Namn: David Bakos
Syrran har en prelude 2.3l -92
Den har börjat och dö lite titt som tätt. Första gången var det när hon körde den på vägen och andra gången när den stod still på tomgång.
Inga kontrollampor lyser på instumentpanelen när den har stannat utan det enda som är igång är radion. Den har alltid startat igen direkt efteråt.
kan det vara tändspolen? Eller något relä kanske?
Den har börjat och dö lite titt som tätt. Första gången var det när hon körde den på vägen och andra gången när den stod still på tomgång.
Inga kontrollampor lyser på instumentpanelen när den har stannat utan det enda som är igång är radion. Den har alltid startat igen direkt efteråt.
Prelude -92 4ws svart
Prelude -92 röd
Prelude -92 röd
bakos skrev:Syrran har en prelude 2.3l -92
Kan du förklara hur den är dog ? Bilen hoppade fram ? Kan du starta nu ?
Civic Esi 93
Civic Aerodeck 98 Såld
Civic Vti 92 - Såld
Civic Esi 92 - Såld
Civic 1.4is - Såld
Civic Esi 93 - Såld
Civic Aerodeck 98 Såld
Civic Vti 92 - Såld
Civic Esi 92 - Såld
Civic 1.4is - Såld
Civic Esi 93 - Såld
-
bakos
Svårt att säga då jag själv inte körde bilen. Men vad jag förstod så stannde motorn bara, som om man stänger av tändningen. Den startar alltid, även diekt efter den stannat.
Jag ska ut och testa lite själv nu och se om jag kan få den att stanna
Jag ska ut och testa lite själv nu och se om jag kan få den att stanna
Prelude -92 4ws svart
Prelude -92 röd
Prelude -92 röd
- GroundX
- Bil: EG6
- Namn: Anders Olsson
- Has thanked: 22 times
- Been thanked: 17 times
- Kontakt:
Hade det varit main relay så hade den inte dött när den var igång. Annars verkar det som att folk har haft problem med tändningslåset, sätt i nyckeln, starta bilen och rucka omkring den ordentligt (snabbt test och skadar inte).
Civic EG6 B18 VTi - 92
Jazz GP1 - 13
Jazz GP1 - 13
-
bakos
Har varit ute och provat nu. Den var visst svårstartad ibland. Startade och gick perfekt här hemma men efter att jag körde och tankade 500m härifrån så ville den knappt igång. Inga puffar eller antydan att den vill igång men efter typ femte startförsöket hoppade den igång som ingenting. Körde några mil med den sen utan några problem alls.
Tändlåset har jag provat men inte märkt någon skillnad, får kolla närmare på det. Ska kolla jordkablarna med. Men eftersom startmotorn drar runt ok så verkar ju motorn få jord iaf
Tändlåset har jag provat men inte märkt någon skillnad, får kolla närmare på det. Ska kolla jordkablarna med. Men eftersom startmotorn drar runt ok så verkar ju motorn få jord iaf
Prelude -92 4ws svart
Prelude -92 röd
Prelude -92 röd
-
sk8micke
- Bil: prelude bb6
- Namn: Micke svensson
- Been thanked: 1 time
verkar va som min då!har dock inte lokaliserat var main relayet sitter,men ska leta upp d snart.min blir så när den precis blivit varm sen står i ca 5 min!exakt samma sak som din,precis som om den inte får soppa alls! å det e pga main relay om ja inte fattat fel!
Kör: Prelude bb6 stance/track/vip style
www.garaget.org/sk8micke
kört: typ dom flesta hondor 87-02 :lol:
www.garaget.org/sk8micke
kört: typ dom flesta hondor 87-02 :lol: