Hej,
Jag funderar på att köpa en Accord 2,4 tourer Executive -06:a som har gått 5700 mil. Någon som vet hur serviceprogrammet samt när kamremmen ska bytas på denna modell?
/Jonas
Accord 2,4 Tourer
-
Malkolm
- Bil: TEN second car!
- Namn: Malkolm Roth
- Has thanked: 31 times
- Been thanked: 23 times
Jag har inte full koll på när dem ska servas, det vet mscotte bättre, men det sitter iaf ingen kamremm på K24an utan den har kamkedja som i princip aldrig behöver bytas 
malkolm666 skrev:Jag har inte full koll på när dem ska servas, det vet mscotte bättre, men det sitter iaf ingen kamremm på K24an utan den har kamkedja som i princip aldrig behöver bytas
Ok, tack för infon. Har ingen tidigare erfarenhet av Honda men det verkar vara en bra & pålitlig bil iallafall.
/Jonas
-
and1
- Bil: Civic VT
- Namn: Cuong Nguyen
- Been thanked: 1 time
1000mil, 3000mil,5000mil,7000mil osv = liten service, dvs olja + filter samt översyn på bilen. 2000mil, 4000mil,6000mil, 8000mil osv = storservice, olja + filter + luftfilters osv. vart 4000 mil är det ventiljustering.
ps: du måste har fullständigt namn o efternamn i signaturen Jonas
o Välkommen hit.
ps: du måste har fullständigt namn o efternamn i signaturen Jonas
Senast redigerad av and1 den 3 februari 2010, 08:30, redigerad totalt 1 gånger.
Honda ATS-06
Honda Civic -92
Honda Civic -92
Nu är det ändratand1 skrev:1000mil, 3000mil,5000mil,7000mil osv = liten service, dvs olja + filter samt översyn på bilen. 2000mil, 4000mil,6000mil, 8000mil osv = storservice, olja + filter + luftfilters osv. vart 4000 mil är det ventiljustering.
ps: du måste har fullständigt namn o efternamn i signaturen Jonaso Välkommen hit.
Tack snabba svar!
-
and1
- Bil: Civic VT
- Namn: Cuong Nguyen
- Been thanked: 1 time
ingen anning vad det kostar faktis,kan variera från verkstäder.
jag serva mina bilar sj
, o då köper jag helst orginal grejer som är billigare än mekonomen osv
+ att vi får rabatt om man är full medlem på HPC
. Accord ligger på första plats i England med mest nöjda kunder så det är en bra bil
..
Edit: längst ner så finns en knapp med "fastreply" tryck på den när du skall skriva nått istället för att Qouta
jag serva mina bilar sj
Edit: längst ner så finns en knapp med "fastreply" tryck på den när du skall skriva nått istället för att Qouta
Senast redigerad av and1 den 3 februari 2010, 10:39, redigerad totalt 1 gånger.
Honda ATS-06
Honda Civic -92
Honda Civic -92
-
Forenademotor.se
- Kontakt:
Det är service var 2000 mil / 1år 4000 mil /2 år Osv...
Kör man hårt med bilen så rekomenderas det ett olje byte på 1000- 3000 osv.. men detta är ej obligatoriskt för att garanti skall gälla
Kör man hårt med bilen så rekomenderas det ett olje byte på 1000- 3000 osv.. men detta är ej obligatoriskt för att garanti skall gälla
<!--sizeo:4--><span style="font-size:14pt;line-height:100%"><!--/sizeo-->Peter Israelsson<!--sizec--></span><!--/sizec-->
Klågerup ( skåne)
<!--sizeo:3--><span style="font-size:12pt;line-height:100%"><!--/sizeo--><!--coloro:#FF0000--><span style="color:#FF0000"><!--/coloro-->Södervidinge.se<!--colorc--></span><!--/colorc--><!--sizec--></span><!--/sizec-->
ERC <a href="http://www.sodervidinge.se/" target="_blank">Visit My Website</a>
SS 1,24,69
Klågerup ( skåne)
<!--sizeo:3--><span style="font-size:12pt;line-height:100%"><!--/sizeo--><!--coloro:#FF0000--><span style="color:#FF0000"><!--/coloro-->Södervidinge.se<!--colorc--></span><!--/colorc--><!--sizec--></span><!--/sizec-->
ERC <a href="http://www.sodervidinge.se/" target="_blank">Visit My Website</a>
SS 1,24,69
-
Malkolm
- Bil: TEN second car!
- Namn: Malkolm Roth
- Has thanked: 31 times
- Been thanked: 23 times
jag har för mig att Rosenholtz tar runt 2800-3000kr för service sist jag var där, och då justerade dem mina framljus gratis oxå
(som jag själv hade fipplat med).
Accorden är en riktigt bra bil, skön att åka i och bra kvalite, det enda lilla som finns att klaga på är att några av oss accordägare har ett litet skallerljud ifrån förardörrn, men detta hjälper Honda till att åtgärda. Annars sä är jag mer än toknöjd med min ATS. Är den bästa bil jag har haft, men å andra sidan har jag heller aldrig ägt någon Accord 90-93 som oxå håller riktig hög klass.
Accorden är en riktigt bra bil, skön att åka i och bra kvalite, det enda lilla som finns att klaga på är att några av oss accordägare har ett litet skallerljud ifrån förardörrn, men detta hjälper Honda till att åtgärda. Annars sä är jag mer än toknöjd med min ATS. Är den bästa bil jag har haft, men å andra sidan har jag heller aldrig ägt någon Accord 90-93 som oxå håller riktig hög klass.