Hej!
Jag har en crv 2008 års modell som utsattes för inbrotts försök för en vecka sen. De förstörde dörr låset på förar dörren.
Efter det då ha bilen en tendens att tömma batteriet på ström. Använder jag inte bilen på 2-3 dagar så är batteriet tomt. Har provat ladda upp batteriet med en batteri laddare.
Batteriet är c:a 6 månader gammalt och generatorn är 1 år gammal. Batteriet laddar 14.2 - 14.4 så det är inget fel där.
Har felsökt lite och kommer fram att den drar 2amp när bilen är avstängd. Boven är säkring 23 på säkringsdosan som är under motorhuvud. Jag googlade och det är rätt känt att den drar ström.
Det jag har gjort är att tagit bort alla säkringar + relä inne i bilen och den visar fortfarande att den drar ström på 2amp. När jag trycker på öppna knappen på fjärrlås dosan så klickar ett relä och den ökar i att dra ström, konstigt när alla säkringar är utdragna. Jag vet inte om den går under ett eget relä eller så.
Jag har även provat att stänga alla dörrar och låsa för att ”datorn” ska gå i sleep mode, men det hjälper inte.
Jag ber verkligen om hjälp och ursäkt för det långa inlägget.
Mvh
Bilen töms på ström
- fonzeka
- Bil: S2000
- Namn: Anders Westlund
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 58 times
200mA är ju lite för mycket också, sjunker det till nära noll när du tar ur säkring 23?
Kan inte din bil men försök leta på nåt kretsschema över vad säkring 23 matar, sen är det bara börja koppla en sak i taget och se om strömförbrukningen sjunker.
Kan inte din bil men försök leta på nåt kretsschema över vad säkring 23 matar, sen är det bara börja koppla en sak i taget och se om strömförbrukningen sjunker.
- Mordiiax
- Bil: Civic -15
- Namn: Johan Mähler
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 30 times
- Kontakt:
Jag hade samma fel på min 2011 Accord också. Blåtanden som spökade. Jag stängde av den bara och löste det tillfälligt så. När jag senare efter någon månad slog igång den igen så drog den ingen ström så vettefaen vad som sker i den.
Honda Civic Tourer -15
Tidigare Honda: Civicar, CRX, CTR, CR-V, S2000 & Accorder.
HPC IRC CREW
Tidigare Honda: Civicar, CRX, CTR, CR-V, S2000 & Accorder.
HPC IRC CREW