Rexen startar inte!

Frågor om motor, drivlina, fälgar, däck etc. ställer du här
SpeedAddict

Hallå ja!

Nu e det såhär att min CRX -89 1.6i 16v har gått från att funka prima till att vägra starta! Det värsta är att jag inte hittar felet...
Har kollat fördelarlock och rotor, säkringarna i huvudboxen och även testat huvudrelät men utan att hitta något...
Man tycker att det borde va något elfel eftersom den bara vägra starta en morgon helt utan förvarning...
Men eftersom jag inte hittar felet jag hjälp/förslag!

Tack på förhand!
Tommy Bager

<span style='color:red'>CRX -89 1.6i 16v</span>
david-o

Kolla så att du inte har något larm eller larmatrapp som ligger och spökar... har själv en atrapp och efter att jag satt i högtalare i bilen så vägrade den starta, då visade det sig att jag råkat komma mot en liten sladd som lossnat och då var tydligen hela bilen stendöd.
<!--coloro:red--><span style="color:red"><!--/coloro-->Civic HB Esi 93<!--colorc--></span><!--/colorc-->
Baden - CH
SpeedAddict

hmmm jag har ju iofs kombilarm i bilen men undrar om det kan va det eftersom jag inte ändrat på nåt....
Senast redigerad av SpeedAddict den 6 januari 2005, 20:13, redigerad totalt 1 gånger.
Tommy Bager

Kristian

utveckla vägrar starta...

går inte runt
går runt men är helt död
går runt å hostar till ibland men startar inte
går runt å startar till men ändå inte riktigt
Kristian, Hondalös.
SpeedAddict

okej detta kanske borde varit med från början...

motorn går runt utan problem men hostar knappt alls och verkar mest död
Tommy Bager

Spec

<!--QuoteBegin-SpeedAddict+6 Jan 2005, 23:33:02--><div class='quotetop'>QUOTE(SpeedAddict @ 6 Jan 2005, 23:33:02)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->okej detta kanske borde varit med från början...

motorn går runt utan problem men hostar knappt alls och verkar mest död
<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=81189"><{POST_SNAPBACK}></a></div><!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->

Bränslepumpen?

Lägg dig i skuffen å be en polare vrida på tändningen, då ska pumpen klicka/surra. Kan va värt å testa iaf!
<!--coloro:#0000FF--><span style="color:#0000FF"><!--/coloro-->[b]Martin Leander - official Bärjon of HPC
Toyota MR2 -93
Borlänge[/b]<!--colorc--></span><!--/colorc-->
SpeedAddict

har inte haft tid att titta på bilen på länge men har nu varit på det igen utan framgång...

har kollat så att jag har gnista och att bensinpumpen går igång när man vrider om tändningen så att den gula lampan släcks... motorn vill dock inte starta ändå! den bara snurrar på utan att hosta ens... men eftersom jag har gnista så antar jag att det inte kommer fram nåt bränsle trots att bränslepumpen verkar funka... men vad på vägen från pumpen kan gå sönder under en natt???

har nån sorts kombi-larm installerat i bilen som krånglat lite från och till genom att gå igång utan andledning, kan det va det som e boven genom att strypa bränslet på nåt sätt med nån startspärr???

ska skaffa nytt bränslefilter imorrn och se om det hjälper, för även om det inte e problemet så verkar det inte vara bytt på ett bra tag...

tacksam för svar!
Tommy Bager

Koxen
Namn: Patrik Kristiansen
Been thanked: 2 times

kolla om stifen är blöta så du får soppa.

Min hände det exakt samma sak med men då var det fördelaren som dött helt plötdligt.
Fresa
Namn: Fredrik Arvidsson
Kontakt:

Du har inte haft av tändkablarna, och råkat byta plats på två av dem när du sattit på dem igen?
[b]Fredrik Arvidsson, Linköping[/b]

Honda Civic Sedan '92 (ESi)

Civic 92-95-prylar till salu: <a href="http://www.hondaklubben.com/forum/index.php?showtopic=18841&hl=" target="_blank">Här</a>
SpeedAddict

stiftet jag hade av och kolla gnistan på var inte speciellt blöt så det pekar ju ännu mer på bränslet....

har bara haft av ett stift så kan nog inte ha blandat ihop några kablar... [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... /smile.gif[/img]
Tommy Bager

SpeedAddict

yes, äntligen lite framgång! efter att jag bytat bränslefiltret så kan man nu få motorn att starta, men tyvärr så dör den nästan direkt igen... någon som har några ideer???
Tommy Bager

SpeedAddict

JAA! REXEN LEVER IGEN!!!

det var bara luft i systemet som gjorde att den dog direkt men efter lite envishet så funkar den som den ska igen!!!

jag vill tacka de som kommit med tips även om jag mest löste det efter eget huvud [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... /smile.gif[/img]
Tommy Bager

rexus

<!--quoteo--><div class='quotetop'>QUOTE</div><div class='quotemain'><!--quotec-->det var bara luft i systemet som gjorde att den dog direkt men efter lite envishet så funkar den som den ska igen<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->

Tja!
Hur luftade du systemet?

Jag verkar nog ha samma problem...
micael gustafsson
SpeedAddict

asså jag gjorde inget speciellt för att lufta systemet mer än att köra på med startmotorn några ggr och sen när det inte gick riktigt så lät jag det stå en stund och sen när jag prova att starta igen så funka det!
Senast redigerad av SpeedAddict den 30 mars 2005, 18:18, redigerad totalt 1 gånger.
Tommy Bager

Härder

så gjorde min också.. startmotorn gick runt men sen var den död.. då var det fördelaren som krabbade..bytte hela skiten!
[b]Adam Härder [/b]

S2000 -01
Skriv svar