Bensinförbrukning på CTR vid snålkörning?

Frågor om motor, drivlina, fälgar, däck etc. ställer du här
Bergan

<!--QuoteBegin-wriid+19 May 2005, 16:15:01--><div class='quotetop'>QUOTE(wriid 4 19 May 2005, 16:15:01)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin--><!--QuoteBegin-Bergan+19 May 2005, 10:26:08--><div class='quotetop'>QUOTE(Bergan 4 19 May 2005, 10:26:08)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->Däremot har jag ett litet missljud jag måste kolla upp idag. Vet inte om det ska vara så eller om man bara är nojjig för att kärran är ny.
<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=142259"><{POST_SNAPBACK}></a></div><!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->

Appropå missljud så har jag också upplevt ett litet missljud i min bil. När man kör precis över 150 km/h så börjar bilen skrika (inte v-tech). Det låter ungefär som att en rem slirar eller liknade.

Den gnäller rejält i alla fall... Är det något liknade för dig?
<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=142452"><{POST_SNAPBACK}></a></div>
<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->

Nä, mitt ljud är något som skramlar eller rasslar. Inte högt alls, men tillräckligt för att irritera sig på det. Och när man en gång har hört det tycker man att man hör det hela tiden. Låter i princip när som helst (inte hela tiden) men man kan urskilja det enklast med 2:an eller 3:ans växel när man ligger runt 3000 varv.

När jag kollade med återförsäljaren idag och verkstadskillen åkte med så hörde även han ljudet, troligtvis något med luftfiltret som ligger och skramlar vid en närmare koll. Den ska in den 2:a juni iaf för att se vad det kan vara o fixa till det.

Annars är det inga som helst fel på den! [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... humbup.gif[/img]
Mathias Berg
# 1545
[b]Civic Type <!--coloro:#FF0000--><span style="color:#FF0000"><!--/coloro-->R<!--colorc--></span><!--/colorc--> Orginal EP3[/b]

<!--coloro:#0000FF--><span style="color:#0000FF"><!--/coloro-->"Klart man vill ligga med Scotte, han e ju för fan ordförande!"
- Regge / HPC Festen Malmö 2006<!--colorc--></span><!--/colorc-->
wriid
Namn: Johnny Åkerlind

<!--QuoteBegin-Steffo+19 May 2005, 16:48:10--><div class='quotetop'>QUOTE(Steffo 4 19 May 2005, 16:48:10)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->Jag har ett par småsaker också som jag vil fixa till, men det är inget akut. Jag tar det med första servicen istället.

Det ena är att vänster sidokjol har tappat sin list som sitter mellan plåten och kjolen.
Det andra är att värme/kyldrevet är förbannat tungt att vrida runt.
<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=142473"><{POST_SNAPBACK}></a></div><!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->

Haha, min list vid vänster sidokjol har jag också tappat, eller den hänger i backen så jag brukar få peta tillbaka den ibland... har dock inte kollat värme/kyldrevet, ska kolla så jag inte har likadant.

en annan sak som är jobbigt på min är att motorhuven knappt går att stänga, man får dra igen den hårt som f*n och därför har en del lack släppt runtom, tyvärr :S får dem fixa!

sen så funkar inte min auto-funktion på förarrutan som den ska.. glappar lite.

tar nog det vid första service jag med, den ligger väl runt 500 mil?
[b]Medlem #1535[/b]
Användarvisningsbild
Steffo
HPC Medlem
Bil: Pilot EX-L 2016
Namn: Stefan Blixt
Has thanked: 26 times
Been thanked: 10 times

<!--QuoteBegin-wriid+19 May 2005, 20:32:33--><div class='quotetop'>QUOTE(wriid 4 19 May 2005, 20:32:33)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin--><!--QuoteBegin-Steffo+19 May 2005, 16:48:10--><div class='quotetop'>QUOTE(Steffo 4 19 May 2005, 16:48:10)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->Jag har ett par småsaker också som jag vil fixa till, men det är inget akut. Jag tar det med första servicen istället.

Det ena är att vänster sidokjol har tappat sin list som sitter mellan plåten och kjolen.
Det andra är att värme/kyldrevet är förbannat tungt att vrida runt.
<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=142473"><{POST_SNAPBACK}></a></div><!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->

Haha, min list vid vänster sidokjol har jag också tappat, eller den hänger i backen så jag brukar få peta tillbaka den ibland... har dock inte kollat värme/kyldrevet, ska kolla så jag inte har likadant.

en annan sak som är jobbigt på min är att motorhuven knappt går att stänga, man får dra igen den hårt som f*n och därför har en del lack släppt runtom, tyvärr :S får dem fixa!

sen så funkar inte min auto-funktion på förarrutan som den ska.. glappar lite.

tar nog det vid första service jag med, den ligger väl runt 500 mil?
<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=142554"><{POST_SNAPBACK}></a></div>
<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->

Auto-funktionen på fönsterrutan har glappat för mig med. Det har dock bara hänt en enda gång.
Stockholm
Honda Pilot EX-L AWD 2016
Skriv svar