Gtec?

Frågor om motor, drivlina, fälgar, däck etc. ställer du här
Killer

Hur nära verkligheten kommer man när man mäter hk med gtec mätare??
Johan Söderberg

HPC Norr #1349

Crx ED9
marneus
Kontakt:

enligt dalhems så ska d bara skilja +-3hk
<a href="http://www.dalhems.se/electronics/accmeter.html" target="_blank">länk</a>
Tobias Pettersson
Honda Civic Esi 93a m Turbokitt
Killer

Det var ju inte alls mycket. När vi mätte min bil så satte vi en vikt på 1230 kg och då var det jag och en passagerare plus bas och lite andra grejer. Kan den viken vara någolunda rätt?
Johan Söderberg

HPC Norr #1349

Crx ED9
Användarvisningsbild
LinusE
Bil: Civic Type R
Namn: Linus Eriksson
Been thanked: 3 times

för att få en så bra tid som möjligt ska du köra minst 5 repor fårn samma start punkt där marken är jämn o inte lutar.
när du kört 5 repor så tar du bort bästa o sämsta tid och sedan
tar du medel på dom 3 som är kvar.. då har du en tid som är rätt nära verkligheten
Linus Eriksson
#828 Skåne/Löberöd
---------------------------------
Badis

<!--QuoteBegin-SnowGuy+3 Jun 2005, 16:30:44--><div class='quotetop'>QUOTE(SnowGuy 4 3 Jun 2005, 16:30:44)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->för att få en så bra tid som möjligt ska du köra minst 5 repor fårn samma start punkt där marken är jämn o inte lutar.
när du kört 5 repor så tar du bort bästa o sämsta tid och sedan
tar du medel på dom 3 som är kvar.. då har du en tid som är rätt nära verkligheten
<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=148778"><{POST_SNAPBACK}></a></div><!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->

såå rätt så...... [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... humbup.gif[/img]

provade detta med en polares Clio RT.....och det stämmde ganska bra!!!
<!--fonto:Courier New--><span style="font-family:Courier New"><!--/fonto--><!--sizeo:1--><span style="font-size:8pt;line-height:100%"><!--/sizeo-->Jag hjälper gärna till med CAD - ProE och SW<!--sizec--></span><!--/sizec--><!--fontc--></span><!--/fontc-->

Adis Avdic
Ejan
Bil: Ford Fiesta 2010
Namn: Erik Leander

Den gamla GTECH Pro ger lite optimiska 0-100 tider men 402m stämmer bra...nya GTECH PRO SS verkar ge ett mer realiskt resultat på 0-100 då jag testat en del standard bilar och jämfört mot fabriksuppgifter
------------------------------------------
1999 Honda Integra Type R - 208bhp - SÅLD
------------------------------------------
Kör numera Ford Fiesta ST´05
Skriv svar