Drivknut Crx 91
-
BraveStarr
<!--QuoteBegin-MartinF+15 Mar 2006, 20:58:56--><div class='quotetop'>QUOTE(MartinF 4 15 Mar 2006, 20:58:56)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->hur kollar man vilken av dem som är trasig. det låter men jag kan inte bestämma vilken sida det är när jag kör.
<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=256922"><{POST_SNAPBACK}></a></div><!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
kör runt i en cirkel till höger först. låter det då. är det den högra drivknuten.
låter det inget då.. så testar du åt vänster..
låter det då så är det den vänstra drivknuten..
låter d inget då heller så har nog stereon pajjat [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... >/prop.gif[/img]
<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=256922"><{POST_SNAPBACK}></a></div><!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
kör runt i en cirkel till höger först. låter det då. är det den högra drivknuten.
låter det inget då.. så testar du åt vänster..
låter det då så är det den vänstra drivknuten..
låter d inget då heller så har nog stereon pajjat [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... >/prop.gif[/img]
<span style='color:blue'></span>
-
Malkolm
- Bil: TEN second car!
- Namn: Malkolm Roth
- Has thanked: 31 times
- Been thanked: 23 times
Nja stämmer det verkligen?!
Vad jag vet så är det alltid den yttre knuten som låter, så svänger du åt höger så är ju den vänstra sidan den yttersta sidan, och då om det knackar så är det alltså den vänstra knuten.
En annan grej man kan kolla är om någon drivknutsdamask är sprucken, vrid så mycket det går på ratten och lägg dig ner på marken och kolla damasken och känn på den, ibland syns det inte förrens man sliter lite lätt i den.
Vad jag vet så är det alltid den yttre knuten som låter, så svänger du åt höger så är ju den vänstra sidan den yttersta sidan, och då om det knackar så är det alltså den vänstra knuten.
En annan grej man kan kolla är om någon drivknutsdamask är sprucken, vrid så mycket det går på ratten och lägg dig ner på marken och kolla damasken och känn på den, ibland syns det inte förrens man sliter lite lätt i den.
-
BraveStarr
<!--QuoteBegin-MartinF+16 Mar 2006, 12:31:17--><div class='quotetop'>QUOTE(MartinF 4 16 Mar 2006, 12:31:17)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->Kan det vara så om den är riktigt dålig att det låter när man svänger åt båda hållen. Låter mest när jag svänger vänster, är det då höger som är trasig??
<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=257134"><{POST_SNAPBACK}></a></div><!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
den låter bara när du "driver" på knuten. (om den som sagt inte varit dålig länge o snart pajjar totalt så att d tar stopp, men d borde du märkt långt innan att d lät lite konstigt när du svänger o gasar)
o det gör den på det hjul som är minst belastat..
dvs om du kör runt i en cirkel till höger. så är det högra hjulet minst belastat.
<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=257134"><{POST_SNAPBACK}></a></div><!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
den låter bara när du "driver" på knuten. (om den som sagt inte varit dålig länge o snart pajjar totalt så att d tar stopp, men d borde du märkt långt innan att d lät lite konstigt när du svänger o gasar)
o det gör den på det hjul som är minst belastat..
dvs om du kör runt i en cirkel till höger. så är det högra hjulet minst belastat.
Senast redigerad av BraveStarr den 16 mars 2006, 12:42, redigerad totalt 1 gånger.
<span style='color:blue'></span>
-
Malkolm
- Bil: TEN second car!
- Namn: Malkolm Roth
- Has thanked: 31 times
- Been thanked: 23 times
<!--QuoteBegin-BraveStarr+16 Mar 2006, 12:42:27--><div class='quotetop'>QUOTE(BraveStarr @ 16 Mar 2006, 12:42:27)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->dvs om du kör runt i en cirkel till höger. så är det högra hjulet minst belastat.
<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=257142"><{POST_SNAPBACK}></a></div><!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
Är det så här du menar?
[attachment=16437:attachment]
För detta är en cirkel där man kör högervarv, dvs man vrider ratten åt vänster, man svänger åt vänster med andra ord.
Om det då knackar så är som sagt den högra knuten dålig.
<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=257142"><{POST_SNAPBACK}></a></div><!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
Är det så här du menar?
[attachment=16437:attachment]
För detta är en cirkel där man kör högervarv, dvs man vrider ratten åt vänster, man svänger åt vänster med andra ord.
Om det då knackar så är som sagt den högra knuten dålig.
Så här ska det vara
om du svänger höger och det låter, då är det vänster som är kass.
knuten pajar sällan min lät i 2 år, innan jag bytte den.
Men läcker knuten så pajar den super fort..
lycka till.
om du svänger höger och det låter, då är det vänster som är kass.
knuten pajar sällan min lät i 2 år, innan jag bytte den.
Men läcker knuten så pajar den super fort..
lycka till.
NU: CTR Turbo
Bmw m3 3,2
Lancer Evo 2
Impreza sti 2003
Dc2 K20/k24
Crx Vt b18c Mfl..
Mvh Junior Shahin
Bmw m3 3,2
Lancer Evo 2
Impreza sti 2003
Dc2 K20/k24