Tysta Ner BC Spec III

Frågor om motor, drivlina, fälgar, däck etc. ställer du här
fältan
Bil: St220
Namn: Johan fälth

Var ute o brummade lite nyss, "unplugged". Konstaterade då att låter gott, men VÄLDIGT mycket...noshit eller hur....

Finns det på nått sätt möjlighet att tysta ner systemet. Visst köra med pluggen går ju, men det stryper ju så förbannat. Jag har inte orkar skruva ner systemet för att kolla skarvar o dyl.

Är systemet delat nånstans? Kan man klämma in en dämpare till utan att behöva såga sönder skiten?

Vad finns det annars för alternativa avgassystem så inte låter lika mycket?
Vill inte tappa effekt. Så orginal känns inte aktuellt.
Johan Fälth
Honda CTR 05
Dcsport grenrör, BC Spec III, AEM Cai
Tommie Blomqvist

Tror du svarar på alla frågor själv, enda vettiga är stoppa in en dämp till på slutet, alt byta bort sista mot en större.
Men om du förlorar eller inte, bänka före bänka efter, jag tror inte du tappar mycket, troligtvis inte ett smack.
Dvs om du byter sista dämpen.
[b] Cybertuner[/b]
<!--coloro:green--><span style="color:green"><!--/coloro-->[b]Stolt medlem i klubben "Luftfilter & Stuprör" [/b]<!--colorc--></span><!--/colorc-->
[b]Snabbast på internet, men slöast på gatan
[/b]Saab 9-5[b] <!--fonto:Geneva--><span style="font-family:Geneva"><!--/fonto-->BioPower.<!--fontc--></span><!--/fontc-->[/b] FWD, [b]skrammel och pling![/b]
[b]<!--coloro:blue--><span style="color:blue"><!--/coloro-->Blå[/b]<!--colorc--></span><!--/colorc-->

<!--coloro:red--><span style="color:red"><!--/coloro-->[b]"If it wasn't for bad luck, I wouldn't have no luck at all"<!--colorc--></span><!--/colorc-->
<!--coloro:green--><span style="color:green"><!--/coloro-->Naturally<!--colorc--></span><!--/colorc-->/<!--coloro:green--><span style="color:green"><!--/coloro-->Aspirated[/b]<!--colorc--></span><!--/colorc-->
[b]T[/b]ommie [b]B[/b]lomqvist
Användarvisningsbild
Asse
Bil: Civic VTI EK4
Namn: Erik Lindgren
Has thanked: 1 time
Been thanked: 6 times

"Isn't it nice when things just work?"

Honda Civic VTI -00
Honda CR-V -13
C.Barrow

Det är ju det som är grejen med BC3! Det ska ju låta mycket... Tinnitus? Ja tack!

Jag körde med hörselproppar till örebro i lördags. Vägrade att köra med insatsen i. Böt för övrigt bort bilen där mot en impreza wrx -01 med 275Hk...
chedst

Man vänjer sig [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... /smile.gif[/img]

Jag har köpt ett par KOSS Spark Plug till min mp3-spelare. Den får fungera som både öronproppar och musik. [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... humbup.gif[/img]
<span style='font-family:arial'><span style='color:red'><span style='font-size:9pt;line-height:100%'>[b]Mvh
Christian Hedström</span>
<span style='font-size:8pt;line-height:100%'>CTR-04, DC-Sport 4-2-1 exhaust manifold, 5zigen Pro Racer A-spec, AEM V2, K-Pro[/b]</span></span></span>
Bergan

Ett annat system helt enkelt, annars får du det inte att låta mindre utan att ta sönder det.

Rekommenderar DC Sports catback!
Mathias Berg
# 1545
[b]Civic Type <!--coloro:#FF0000--><span style="color:#FF0000"><!--/coloro-->R<!--colorc--></span><!--/colorc--> Orginal EP3[/b]

<!--coloro:#0000FF--><span style="color:#0000FF"><!--/coloro-->"Klart man vill ligga med Scotte, han e ju för fan ordförande!"
- Regge / HPC Festen Malmö 2006<!--colorc--></span><!--/colorc-->
Användarvisningsbild
fonzeka
Bil: S2000
Namn: Anders Westlund
Has thanked: 7 times
Been thanked: 58 times

Prova att modifiera pluggen lite annars, har för mig det var nån annan här på forumet som gjort det med hyffsat resultat.
Lite tystare utan att strypa så mycket.
fältan

<!--QuoteBegin-fonzeka+26 Mar 2006, 21:19:13--><div class='quotetop'>QUOTE(fonzeka 4 26 Mar 2006, 21:19:13)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->Prova att modifiera pluggen lite annars, har för mig det var nån annan här på forumet som gjort det med hyffsat resultat.
<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=261640"><{POST_SNAPBACK}></a></div><!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->

Har haft upp det på tapeten, alternativt göra en ny....

Är det nån som vet om systemet är delat nånstans? Skulle kanske hjälpa med en ny Slutburk...
Johan Fälth
Honda CTR 05
wriid
Namn: Johnny Åkerlind

<!--QuoteBegin-fältan+26 Mar 2006, 22:57:32--><div class='quotetop'>QUOTE(fältan 4 26 Mar 2006, 22:57:32)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin--><!--QuoteBegin-fonzeka+26 Mar 2006, 21:19:13--><div class='quotetop'>QUOTE(fonzeka 4 26 Mar 2006, 21:19:13)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->Prova att modifiera pluggen lite annars, har för mig det var nån annan här på forumet som gjort det med hyffsat resultat.
<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=261640"><{POST_SNAPBACK}></a></div><!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->

Har haft upp det på tapeten, alternativt göra en ny....

Är det nån som vet om systemet är delat nånstans? Skulle kanske hjälpa med en ny Slutburk...
<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=261660"><{POST_SNAPBACK}></a></div>
<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->

Som fonzeka sa. jag tror att personen i fråga gjorde en ny plugg och gjorde den till 2.5" istället för 1.75" (?), det är väl vad orginalpluggen har för diameter?
Hur som haver, det blev i alla fall bibehållen effekt och ett lägre och tydligen behagligare ljud. Det låter som en billigare lösning i alla fall. säg 2-300 kr på en lokal svetsverkstad om du inte gör det själv.
[b]Medlem #1535[/b]
Jontis
Namn: JonasSundgren

Systemet är delat precis innan bakaxeln.

Tycker du ska sälja och köpa annat istället
för att såga sönder det.

Som Bergan säger DC sports i kombo med grenröret
är ruskigt bra. Vid jämn gas hyffsat tyst för att sedan låta
riktigt fint utan att bröla.
Div. Sthlm
Jazz Hybrid -12
www.autopunkten.se
Tommie Blomqvist

För att de hörs lite gör inget, men BCIII är väldigt väldigt högt.
Ser en röd CTR med BCIII på utan för jobbet (när snön inte ligger på backen) satan va den låter, de är så man vänder på sig inne på kontoret.

Jag skulle kolla på plugg, fundera och prova lite, kostar inte många kronor att prova lite. Sen om inte de funkar, kan man kika på köpa andra delar alt, ett DC.
[b] Cybertuner[/b]
<!--coloro:green--><span style="color:green"><!--/coloro-->[b]Stolt medlem i klubben "Luftfilter & Stuprör" [/b]<!--colorc--></span><!--/colorc-->
[b]Snabbast på internet, men slöast på gatan
[/b]Saab 9-5[b] <!--fonto:Geneva--><span style="font-family:Geneva"><!--/fonto-->BioPower.<!--fontc--></span><!--/fontc-->[/b] FWD, [b]skrammel och pling![/b]
[b]<!--coloro:blue--><span style="color:blue"><!--/coloro-->Blå[/b]<!--colorc--></span><!--/colorc-->

<!--coloro:red--><span style="color:red"><!--/coloro-->[b]"If it wasn't for bad luck, I wouldn't have no luck at all"<!--colorc--></span><!--/colorc-->
<!--coloro:green--><span style="color:green"><!--/coloro-->Naturally<!--colorc--></span><!--/colorc-->/<!--coloro:green--><span style="color:green"><!--/coloro-->Aspirated[/b]<!--colorc--></span><!--/colorc-->
[b]T[/b]ommie [b]B[/b]lomqvist
mre

stoppa in lite stålull så gjorde man förr i tiden hehe när man skulle sänka ljudet under resa eller under besiktning .. om det funkar .. ingen aning hehe
Eminovic Idriz (Ido)
ludeR 92(H23A2)
fältan

Får labba lite...ev byta systemet då...
Johan Fälth
Honda CTR 05
wriid
Namn: Johnny Åkerlind

som tommie sa... testa med annan dimension på pluggen. kostar inte så mycket. du kanske blir helnöjd med ljudet då. om inte, så säljer du det bara och då har du inte förlorat så mycket penagar på modifiering och kapning, utan endast på pluggen. finns alltid folk som vill köra bc3
[b]Medlem #1535[/b]
Mooseman
Bil: Civic K20
Namn: Erik Petersson

<!--QuoteBegin-Bergan+26 Mar 2006, 22:06:49--><div class='quotetop'>QUOTE(Bergan 4 26 Mar 2006, 22:06:49)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->Ett annat system helt enkelt, annars får du det inte att låta mindre utan att ta sönder det.

Rekommenderar DC Sports catback!
<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=261629"><{POST_SNAPBACK}></a></div><!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->

Mitt DC Sports är precis lagom. Låter massor när man drar på, men näst intill ljudlöst på jämn gas. Dock undrar jag om det ska vara två dämpare på ett "original" DC Sports? Sitter en stor dämpare över bakaxeln på min, som onekligen gör massor med nytta.
Team Kalmar
Jontis
Namn: JonasSundgren

<!--QuoteBegin-Mooseman+28 Mar 2006, 07:33:28--><div class='quotetop'>QUOTE(Mooseman 4 28 Mar 2006, 07:33:28)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->Dock undrar jag om det ska vara två dämpare på ett "original" DC Sports? Sitter en stor dämpare över bakaxeln på min, som onekligen gör massor med nytta.
<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=262239"><{POST_SNAPBACK}></a></div><!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->

En dämpare på mellanröret och en slutdämpare.
Div. Sthlm
Jazz Hybrid -12
www.autopunkten.se
Skriv svar