Skillnader mellan Crx EE8 och ED9
Vad är det för skillnader karrosmässigt mellan Vanliga Crx:en (ED9) och V-tec (EE8).
Det sitter ju annan huv, kjolpaket och vinge på på Vtec:en men är det några skillnader på skärmar, chassie, hjulupphängningar osv?
Passar alla karrosdelar mellan modellerna?
Det sitter ju annan huv, kjolpaket och vinge på på Vtec:en men är det några skillnader på skärmar, chassie, hjulupphängningar osv?
Passar alla karrosdelar mellan modellerna?
-
PatrikGBG
- Bil: FN2/CW2
- Namn: Patrik Andersson
nej det passar inte allt från den ena till den andra...sök lite och du skall finna
Patrik Andersson #928
Accord -09 executive Premium White, Civic Type R -09 Milano Red och Accord -80 Bläääck metallic
Urgammal
Accord -09 executive Premium White, Civic Type R -09 Milano Red och Accord -80 Bläääck metallic
Urgammal
Har såklart sökt redan men inte hittat det jag undrar över.
Antingen så söker jag på fel saker eller så finns det inte.
Så nån som vet kan gärna få skriva det eller ge mig länkar till trådar där det står.
Antingen så söker jag på fel saker eller så finns det inte.
Så nån som vet kan gärna få skriva det eller ge mig länkar till trådar där det står.
-
TriXiE77
- Bil: Bilbytarkungen
- Namn: Mikael Fröjdfeldt
hoj hoj pezon...
de mesta skiljer.. tyvärr... inredning är väll de som passar i stort sett.. bagageluckan tror jag ska passa också emellan..
vad är de du har på gång? köpte du den där påbörjade crx:en med saab turbomotorn?
de mesta skiljer.. tyvärr... inredning är väll de som passar i stort sett.. bagageluckan tror jag ska passa också emellan..
vad är de du har på gång? köpte du den där påbörjade crx:en med saab turbomotorn?
073-9034221
Medlemnr: 595
The "trixiewatch" - no of hondas owned: 80
The "malcolmbattle" - EF:16 EG:21 Delsol:9 EK:9 EP:7
- Bil: Saab x5, Berlingo
- Namn: Nils-Gunnar Johansson
framskärmar, baklucka, dörrar, taklucka är lika iaf.
ang. hjulupphängningen så är de likadana bak [förutom 88a som har nedre länkarmar med ögla till dämparna], men fram är det bara övre länkarm som är lika
ang. hjulupphängningen så är de likadana bak [förutom 88a som har nedre länkarmar med ögla till dämparna], men fram är det bara övre länkarm som är lika
Senast redigerad av NilsG den 20 maj 2006, 00:25, redigerad totalt 1 gånger.
Nils-Gunnar Johansson
Team Gbg
Saab 96 V4 '77b
Saab 9-3 '99
Team Gbg
Saab 96 V4 '77b
Saab 9-3 '99
-
TriXiE77
- Bil: Bilbytarkungen
- Namn: Mikael Fröjdfeldt
Nisse.. de är inte lika bak väll.. du har ju ögla bak på ed9..?
073-9034221
Medlemnr: 595
The "trixiewatch" - no of hondas owned: 80
<!--QuoteBegin-TriXiE77+19 May 2006, 21:45:51--><div class='quotetop'>QUOTE(TriXiE77 4 19 May 2006, 21:45:51)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->hoj hoj pezon...
[right][snapback]286150[/snapback][/right]
<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
Nej det är ett annat projekt som legat på planeringsstadiet sen jag sålde min Crx V-tec för 4 år sen.
Tycker ju mycket mer om utseéndet på V-tec:en än ed9:an, tanken var om man kunde få en ed9 att se ut som en V-tec, därav mina funderingar.
Bilen kommer att byggas om rejält med annan motor/drivlina då dom orginal ju är ruskigt slöa. <!--emo&:whistling:-->[img]style_emoticons/<#EMO_DIR#>/whistling.gif[/img]<!--endemo-->
Om nån har en Crx utan motor ståendes till salu för rätt pris så kan jag vara mycket intresserad, skick är rätt ointressant bara det är relativt lite rost och inte så mycket bulor.
[right][snapback]286150[/snapback][/right]
<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
Nej det är ett annat projekt som legat på planeringsstadiet sen jag sålde min Crx V-tec för 4 år sen.
Tycker ju mycket mer om utseéndet på V-tec:en än ed9:an, tanken var om man kunde få en ed9 att se ut som en V-tec, därav mina funderingar.
Bilen kommer att byggas om rejält med annan motor/drivlina då dom orginal ju är ruskigt slöa. <!--emo&:whistling:-->[img]style_emoticons/<#EMO_DIR#>/whistling.gif[/img]<!--endemo-->
Om nån har en Crx utan motor ståendes till salu för rätt pris så kan jag vara mycket intresserad, skick är rätt ointressant bara det är relativt lite rost och inte så mycket bulor.
Senast redigerad av Pezon den 21 maj 2006, 15:49, redigerad totalt 1 gånger.