Tändnings problem...

Frågor om motor, drivlina, fälgar, däck etc. ställer du här
tjompen

Allt började en vacker dag när jag fick för mig att mätta upp kompet på min fina snurra d16z6... Lat som man är orkade jag inte gjorde tändkablarna som man ska göra. Slet loss alla kablar och började att mäta. Sen när jag hade satt tillbaka allt. Och skulle köra iväg. Så startade inte bilen. Bytte tändspole, Tänd modul, ingen skillnad.. Sen idag såg jag att ecu säkringen hade gått på 15Ampere. Satte glatt in en ny säkring på hopp att den skulle starta...men icke.. MYCKET MYCKET tacksamma för svar!!!
Senast redigerad av tjompen den 5 augusti 2006, 12:46, redigerad totalt 1 gånger.
[b]<!--fonto:Impact--><span style="font-family:Impact"><!--/fonto-->--->Tomas Hultman
--->Örnsköldsvik<!--fontc--></span><!--/fontc-->[/b]
tjompen

ingen? <!--emo&:wacko:-->[img]style_emoticons/<#EMO_DIR#>/wacko.gif[/img]<!--endemo-->
[b]<!--fonto:Impact--><span style="font-family:Impact"><!--/fonto-->--->Tomas Hultman
M Scotte
Namn: Martin Scotte
Has thanked: 4 times
Been thanked: 36 times
Kontakt:

Har du gnista/soppa?
Martin Scotte
Isuzu D-Max 2021
S2000 -01
Jazz -17
Civic -92
Light travels faster than sound. That is why some people appear bright before you hear them speak
1.22.44 SuperStage(MScotte)
1.26.03 SuperStage(Gullabo)
tjompen

soppa..ingen gnista = det som är problemet...

mvh
Gisson
Bil: Honda Accord Aerodeck 2.2 ES 1997
Namn: Göran Johansson

Kan vara något med fördelaren. Råkade ut för det med en av mina accorder. Åkte som vanligt sen så small det bara till, fördelaren hade pajat (garanti från honda) Då fick vi bytta givare, ignitor osv sen så funkade det. Är osäker på om tändmodulen är ignitor men men. Ring annars till grabbarna på Rosenholtz på 08-310010
Göran Johansson
Tystberga
Honda Accord Aerodeck 2.2 ES - 97
Feel the Power that your engine gives you
Medlemsnr: #1315
Fresa
Namn: Fredrik Arvidsson
Kontakt:

Ignitor = tändmodul

Kan vara rotor eller nått annat i fördelaren som gått, fast det borde du ha sett om du redan bytt tändmodul och tändspole. När du vrider om nyckeln, mät upp så du har styrsignal hela vägen till fördelaren. Jag tycker mer det låter som du har kabelbrott nånstans, som har genererat en kortslutning, därav att säkringen gått.
[b]Fredrik Arvidsson, Linköping[/b]

Honda Civic Sedan '92 (ESi)

Civic 92-95-prylar till salu: <a href="http://www.hondaklubben.com/forum/index.php?showtopic=18841&hl=" target="_blank">Här</a>
tjompen

Har kollat alla signaler, dock inte generatorn. Mätt upp rotorn och väldigt litet motstånd. Men säkringen går inte hela tiden. Den går efter ett tag när man har stått och gnuggat. Något annat förslag?

tacksam för ideer
tjompen

uppa
albingier

måste nog tyvärr tala om för dig att fördelaren har gått.... kan bli så ibland med gamla bilar, när man gör nåt med dom så går nåt helt plötsligt sönder efter man pillat lite....
Michael Albingier Ronneby

CRX VT NX
tjompen

tja..hur mena du med att fördelaren har farit?...vad äre det som är paj??hoj
albingier

byt fördelare så ska du se att bilen kommer funka igen
Michael Albingier Ronneby

CRX VT NX
tjompen

Har bytt fördelare nu utan resultat! VAFAN kan det vara? Komma spänning fram in till fördelaren! Fördelaren NY och allt i den! HJÄÄÄLP
tjompen

Första jag bytte vad tändspolen sen tändmodulen. Den nya tändspolen brann tackvare tändmodulen. Men fick ändå rätt mätvärden på den. Sista lösning bytte jag den. Och nu spinner den som en katt!
Skriv svar