Köpt crx -89 (lite frågor)

Frågor om motor, drivlina, fälgar, däck etc. ställer du här
sixpack

1.Kamremmen är bytt vid 9000 mil, nu har bilen gått 16500 mil (124hk motorn) när ska den bytas igen?

2. Kopplingen tar lite högt upp, börjar den att ta slut eller är det nåt som går att justera för att den slirar ingenting förövrigt.

3. Eltakluckan går inte att fälla bakåt bara att fälla bakkanten uppåt, vanligt fel?

4. Den är lite svag på låga varv och har en tendens till att småhoppa, annars så går den kanon på tomgång.

Vore väldigt tacksam om någon kunde hjälpa till med denna informationen.
Eller ifall det finns någon person/verkstad runt göteborgs området som skulle kunna hjälpa mig med dom här sakerna till en någorlunda billig peng

MVH Daniel
Daniel Andersson
Alex

1. Är väl lika bra att byta kamremmen med tanke på att den ändå gått 7500 mil.

2. Slirar den ingenting så skulle jag bara kört som det är. Tycker det är onödigt att byta om grejerna fungerar.

3. Hör du något ljud när du försöker fälla den bakåt? Att motorn försöker, men inte orkar typ. Har du försökt och "putta" den lite med handen? Om motorn funkar så kan det bero på att skenan som solluckan sitter i rostat fast.

4. Hehe... lite lustigt att en bil kan gå kanon på tomgång <!--emo&:D-->Bild<!--endemo--> Hur som helst, min lsi hade också lite lustiga hopptendenser när jag startade på ettan ibland. Försvann efter att jag gasat ur den lite.
Alex Choy

Team Rinkeby garaget

<span style='color:blue'>Honda Civic Lsi -94</span>
<span style='color:black'>Mazda RX-7 FD -93</span>
Freed
Namn: Andreas Freed

Hade samma problem med takluckan (bara bakkanten som gick upp) Det var knappen som lagt av. Kolla om du kan låna en fungerande att testa med. Väldigt lätt att montera/ta loss.

När jag tryckte långsamt på den gamla knappen så hördes bara ett klick/läge med den nya hör man två klick/lägen när man trycker så där finns säkert två brytare inne i kontakten, skulle jag gissa.
Användarvisningsbild
Fixxe
Moderator Gold
Bil: Suzuki/Toyota
Namn: Fredrik Heijel
Has thanked: 64 times
Been thanked: 93 times

<!--QuoteBegin-sixpack+21 Sep 2006, 16:26:54--><div class='quotetop'>QUOTE(sixpack @ 21 Sep 2006, 16:26:54)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->1.Kamremmen är bytt vid 9000 mil, nu har bilen gått 16500 mil (124hk motorn) när ska den bytas igen?

2. Kopplingen tar lite högt upp, börjar den att ta slut eller är det nåt som går att justera för att den slirar ingenting förövrigt.

3. Eltakluckan går inte att fälla bakåt bara att fälla bakkanten uppåt, vanligt fel?

4. Den är lite svag på låga varv och har en tendens till att småhoppa, annars så går den kanon på tomgång.

Vore väldigt tacksam om någon kunde hjälpa till med denna informationen.
Eller ifall det finns någon person/verkstad runt göteborgs området som skulle kunna hjälpa mig med dom här sakerna till en någorlunda billig peng

MVH Daniel
[right][snapback]330471[/snapback][/right]
<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->

1. var 10000mil eller var 4de år är det väl..
2. Ja du kan justera vajjen. plättlätt. sitter ungefär under batterihyllan.
3. kolla knappen som sagt.
4. tja.. bra fråga.. täpt katt eller avgas kanske..
Fredrik Heijel | 0702 - 986 355 | Fixxe Engineering AB

Toyota RAV4 Gazoo Racing -24
Suzuki Swift Sport -14
Speaking without thinking, is like shooting without aiming
sixpack

Tack för svaren <!--emo&:)-->Bild<!--endemo--> , ska iväg till skroten imorgon och kika efter en sådan kontakt till takluckan.
Daniel Andersson
Tobbera

Kopplingen justerar du för hand. Sitter en "plastmutter" på vajjern inder huven. Bara att skruva för att ändra läge där kopplingen tar.

Fyran är svår att svara på utan att testa själv. Motorn har inte så mycket effekt på låga varv öht.
Senast redigerad av Tobbera den 21 september 2006, 20:35, redigerad totalt 1 gånger.
Honda XL350 -84
Mercedes SLK 200 -06
Toyota MR2 2.0i -93
stiivN
Namn: Stefan Karlsson

Småhoppandet kan vara tändkablar, eller stift som är kassa också.
Stefan Karlsson
sixpack

Testade med ny kontakt i från skroten idag på crx:en och kors i taket det funkade som det skulle göra.(tack freed)
Jag har ju några mil till kvar på kamremmen(typ 2000) innan den skall bytas men den vart bytt 98 så den har varit med några år nu. <!--emo&:hmm:-->Bild<!--endemo--> Annars så är bilen grymt go att köra.
Tips mottages gärna till hur man lätt gör bilen ostartbar för att förhindra bil stöld över natten, alla inlägg mottages tacksamt.

Cruisa lugnt.. /Danne
Daniel Andersson
LoKI

Snap-off medell på ratten och ett nytt larm med startspärr så ska dom nog inte kunna knycka bilen för dig. Förhindra att dom inte snor saker i bilen är bara ha ett larm och hoppas på det bästa.
Martin Mårtensson
Södertälje
Skriv svar