Felkod 22
Hej.
Bilen går som ett skott och min Vtec:en fungerar utmärkt upp till 7000 rpm men efter ca 7000 rpm så får jag felkod 22.
Har kollat Oljenivån, Vtec kablarna, hastighetsvajern och hittar inget synligt fel.
Detta fenomen kom efter att jag bytte toppen, bilen är en Civic Lsi -95 med D16z6 topp och box.
Vad kan detta bero tro?
MVH Joakim
Bilen går som ett skott och min Vtec:en fungerar utmärkt upp till 7000 rpm men efter ca 7000 rpm så får jag felkod 22.
Har kollat Oljenivån, Vtec kablarna, hastighetsvajern och hittar inget synligt fel.
Detta fenomen kom efter att jag bytte toppen, bilen är en Civic Lsi -95 med D16z6 topp och box.
Vad kan detta bero tro?
MVH Joakim
Senast redigerad av Joakim den 23 april 2007, 19:41, redigerad totalt 1 gånger.
Joakim Remler
Projekt bil: Honda Civic -75
Göteborg
---------------------------------------------------------------------
Göteborg
kolla så att hastighetsvajjern har "klickat" fast riktigt i lådan. när min var lös så fick jag inte igång min vtec heller. så jag juckade lite på vajjern och den klickade i rätt läga så funkade vtec 
Göteborg
mob 0736581186
mail gomer@live.se
mob 0736581186
mail gomer@live.se
GoMeR: fick du inte felkod 17 när hastighetsvarjern ej hade klickat?
Senast redigerad av Joakim den 14 april 2007, 16:42, redigerad totalt 1 gånger.
Joakim Remler
Göteborg
Göteborg
jag får inga felkoder i min bil. Jag kör ju uberswap 2007 med massa kablar från boomslang.com som går in i databoxen och spärrar felkoder och grejs 
Göteborg
mob 0736581186
mail gomer@live.se
mob 0736581186
mail gomer@live.se
Ingen som vet vad problemet kan vara?
Var ute i garaget idag och testade att ta bort luftfiltret, kände på alla kontakter samt slangar och hittar fortfarande inget fel! :wallbash:
Var ute i garaget idag och testade att ta bort luftfiltret, kände på alla kontakter samt slangar och hittar fortfarande inget fel! :wallbash:
Joakim Remler
Göteborg
Göteborg