trim??

Frågor om motor, drivlina, fälgar, däck etc. ställer du här
jartsa

hejsan på er,,är ny medlem på denna sidan,,undrar om nån kan hjälpa mig att hitta info om lr vet nån som kan chiptrimma samt mappa min honda integra type-r 1998?? vore väldigt tacksam för hjälp :)

/jari
pr0ny
Namn: Ronny P

Hejsan jari välkommen hit, vi har lite regler på forumet som tex att du ska namn osv i topicen, angå din fråga så ger inte chiptrim/mappning jättemkt om du inte förändrat din maskin på något sätt.
Denna tråden kommer även att flyttas till teknikdelen på forumet såfort nån som kan får tid.

Välkommen hit återigen, lycka till med din itr.

Mvh Ronny
Speed is an addiction, that makes me a junkie

0707396659
Användarvisningsbild
bulaan
Bil: Accord CL7 -03
Namn: Linus Bylund

Det minsta du bör göra innan du chippar/mappar är att byta luftfilter, grenrör och avgasrör enligt mig, annars gör det som sagt ingen stor skillnad..
Linus Bylund
civicrille

Välkommen!

Det första du bör göra är att sätta upp en liten budget, därefter trimma. Det kostar mkt pengar att trimma en sugmotor.

Som bulaan sa: Något typ av extraktor grenrör, öppet luftfilter, samt ett lämpligt avgassystem är det som ger mest för en liten slant.. Att chippa din i nuläger ger ingen större effekt skillnad. (Om du inte redan har något av detta)

Där efter en mappning av någon som kan, finns många här på forumet beroende på vars du bor!

Mvh rille
Rikard Bergenström
Skriv svar