Drivaxel-problem Honda CRX -90 (Continues)

Frågor om motor, drivlina, fälgar, däck etc. ställer du här
Slemhelge

Ja. mitt problem är ju nu att min drivaxel som jag bråkat med länge nu.. sen i somras.. inte är "rätt".. :P Lagren och "koppen" är inte rätt delar för min bil tydligen.. enligt vad många CRX'ägare har sagt till mig.. men när jag försöker beställa från Honda.. så säger dom att det ÄR rätt delar.. hur ska jag tolka det då ? :> Är det rätt eller inte.. Mina lager är RUNDA som jag har nu.. CRX-folket säger att det ska vara PLATTA... och att koppen är fel.. koppen för platta lager är 1cm längre än koppen för rundade lager... men vad vet jag. jag är inte ens kunnig :P måste få veta från nån som faktiskt har plockat isär en drivaxel på en CRX (Original-delar!) :P och säga mig ifall det jag har är fel.. CRX Vtec: Platta Lager.. dom jag har = Rundade..

Frågan är nu :P vad är rätt om detta ? :> är väldigt tacksam för svar.. för många har inte kunnat svara på detta än.. :) Och om nån av dom som förklarat detta för mig många gånger tycker att jag tjatar.. ursäkta :P vill veta.. textat på svart och vitt vad som är fel :)

Tack på förhand

MVH // Kenny
Ny Firma
<a href="http://www.prostreetstyling.exofire.net" target="_blank">.:-ProStreetStyling-:.</a>
--------------------------------------
Tidigare ägda bilar:
Honda CRX Vtec 16V 1.6L -90
Honda Civic 1.3L Widebody -95
Användarvisningsbild
oskar
Styrelsen Gold
Bil: Crx 1.6i-VT på Steroider
Namn: Oskar Johansson
Has thanked: 135 times
Been thanked: 52 times

Är det en Vtec?

mina lager i inre knuten sitter på en platta och lagren är som ett hjul, på en vtec allstå.

<a href="http://media.honda.co.uk/car/owner/medi ... 2/10-3.pdf" target="_blank">http://media.honda.co.uk/car/owner/medi ... 0-3.pdf</a>

mvh
Oskar Johansson
Vice ordförande Hondaklubben
*0733-124451*

Honda Accord Type R 2002
CRX 1.6-i VT 1991
Civic 1.8i 1989
Hondaklubben Kungälv medlem #936
0733-124451
Kinnekulle 1:02:73
Gelleråsen 1:21:38
Anderstorp 2:01:xx snigelfart jag vet....
Användarvisningsbild
Micke 16v
Bil: Honda Civic
Namn: Mikael Haraldsson

Nu igen?! du kan börja med att skriva "drivaxel probs på min Crx VT" så vet folk vad för bil du snackar om...

DU var med när jag bytte/skruvade ner hela min inre drivknut på min VT. Jag förklarade allt för dej då.
Jag visade skillnaden på en vanlig Crx axel och en VT axel (ja hade båda sorter liggandes på golvet)
Ditt problem är enligt mig att du har en inre knut från en vanlig Crx (non vtec)

Du behöver "bara" skaffa en orginal Crx VT orginal inre knut. Byt ut allt mot det du får av Christer Rosenholtz
Tele till honom är 08310010
0736316013
Slemhelge

Snackade med Christer nyss.. och allt vi kollade igenom tyder på att det är fel grejer.. och att de va lite diffus mellan manualerna... -90 visar inte VT.. 91 Visar VT.. och nåt med att CRX VT inte kom till england förrän 91.. :P eller hur det nu var.. men vi snackade ett bra tag och det är säkerligen Lagren och lagerhuset :P så får se hur det går.. behöver pengar först.. inte lätt med 4800:-/mån och hyra på 3750... blir inte mycket över.. :> (Gnäll inte om jobb.. sjukintyg om psykiska besvär)
Micke 16v skrev:Nu igen?! du kan börja med att skriva "drivaxel probs på min Crx VT" så vet folk vad för bil du snackar om...

DU var med när jag bytte/skruvade ner hela min inre drivknut på min VT. Jag förklarade allt för dej då.
Jag visade skillnaden på en vanlig Crx axel och en VT axel (ja hade båda sorter liggandes på golvet)
Ditt problem är enligt mig att du har en inre knut från en vanlig Crx (non vtec)

Du behöver "bara" skaffa en orginal Crx VT orginal inre knut. Byt ut allt mot det du får av Christer Rosenholtz
Tele till honom är 08310010
Senast redigerad av Slemhelge den 5 mars 2008, 16:16, redigerad totalt 1 gånger.
Ny Firma
<a href="http://www.prostreetstyling.exofire.net" target="_blank">.:-ProStreetStyling-:.</a>
--------------------------------------
Tidigare ägda bilar:
Honda CRX Vtec 16V 1.6L -90
Honda Civic 1.3L Widebody -95
Skriv svar