Medlemserbjudande: 20% rabatt på service och reparationer!
Prisgaranti och gratis leverans till dörren på nybilar!
Honda Crx 90' med problem!
-
robinkarke
Hej!
Jag fyllde 18 i somras, köpte kort där på en Honda CRX, årsmodell 90, och kan ingenting om bilar.
Har haft stora bekymmer med bilen, jag har hunnit med att bl.a. renovera generatorn och byta kylare.
Nu till problemet som gör att jag inte vågar köra den just nu…
Den går igång hur bra som helst, det börjar ryka hur mycket som helst ur avgasröret till en början, det går att köra utan problem, stänger jag sedan av bilen och väntar 10-30 minuter så är den typ sur och vill ibland starta (men då får man verkligen slita) och ibland inte starta. Väntar jag i någon timme eller mer så startar den utan problem. Grejen är att det verkar vara vatten som ryker ur avgasröret för jag måste fylla på vatten i kylaren efter varje körning.
Det har även hänt att den gula lampan börjar lysa under körning, den som ser ut som en motor.
Jätte tacksam för svar, vet inte vad jag ska ta mig till!
Jag fyllde 18 i somras, köpte kort där på en Honda CRX, årsmodell 90, och kan ingenting om bilar.
Har haft stora bekymmer med bilen, jag har hunnit med att bl.a. renovera generatorn och byta kylare.
Nu till problemet som gör att jag inte vågar köra den just nu…
Den går igång hur bra som helst, det börjar ryka hur mycket som helst ur avgasröret till en början, det går att köra utan problem, stänger jag sedan av bilen och väntar 10-30 minuter så är den typ sur och vill ibland starta (men då får man verkligen slita) och ibland inte starta. Väntar jag i någon timme eller mer så startar den utan problem. Grejen är att det verkar vara vatten som ryker ur avgasröret för jag måste fylla på vatten i kylaren efter varje körning.
Det har även hänt att den gula lampan börjar lysa under körning, den som ser ut som en motor.
Jätte tacksam för svar, vet inte vad jag ska ta mig till!
-
and1
- Bil: Civic VT
- Namn: Cuong Nguyen
- Been thanked: 1 time
låter som mainrelay behöver löddar om( googlar på honda mainrelay så visar dem hur du fixar det sj) motorlampan lyser kan beror på att du har lite olja i motorn.
Honda ATS-06
Honda Civic -92
Honda Civic -92
- nenilsson
- Bil: Civic VT
- Namn: Emil Nilsson
Låter helt klart som topplockspackingen som gladen säger.
Har du nån som du känner som kan lite bilar? Låt isåfall denne ta en titt på bilen så vet han på en gång ifall det topplockspackningen eller inte.
Har du nån som du känner som kan lite bilar? Låt isåfall denne ta en titt på bilen så vet han på en gång ifall det topplockspackningen eller inte.
Emil Nilsson
Sthlm
Civic VT
Sthlm
Civic VT
-
Peter Andersson
Av egen erfarenhet har jag råkat ut för samma problem på ett flertal hondor och i dessa fall så har det räckt att lödda om huvudreläet som and1 redan sagt men gur luktar avgaserna och dess utom brukar bilarna börja koka om det är toppapakningen. om bilen kokt innan så är det toppapakningen heltsäkert.
Peter Andersson.
Jobbar i verkstaden på Förenade Motor i malmö.
Donar med mitt lilla projekt (eg6) på fritiden.
ZUSHI POWER ÅT FOLKET
Ha det!!
Jobbar i verkstaden på Förenade Motor i malmö.
Donar med mitt lilla projekt (eg6) på fritiden.
ZUSHI POWER ÅT FOLKET
Ha det!!