Hastighetsmätaren knycker
-
Tomassol
- Bil: S2000
- Namn: Tomas Sandström
Detta fel uppstod mittiallt, när man kör så faller visaren i hastighetsmätaren för en riktigt kort stund, den hinner nästan gå ner till noll innan den får tag igen och visar rätt hastighet, så håller den på och knycker såhär hela tiden.
Får ingen felkod på VSS (kod 17= Vehicle speed sensor) det verkar ju som nåt sitter löst bara, kan det vara den lilla fyrkantiga tappen i sensorn som ska snurra och ge signal? Eller ligger felet i själva mätarhuset? Nån som har nån idé?? Bilen alltså en -92 del sol
-Tomas
edit: varvräknaren eller tripmätarna är det inget fel på
Får ingen felkod på VSS (kod 17= Vehicle speed sensor) det verkar ju som nåt sitter löst bara, kan det vara den lilla fyrkantiga tappen i sensorn som ska snurra och ge signal? Eller ligger felet i själva mätarhuset? Nån som har nån idé?? Bilen alltså en -92 del sol
-Tomas
edit: varvräknaren eller tripmätarna är det inget fel på
Senast redigerad av Tomassol den 17 oktober 2008, 11:30, redigerad totalt 1 gånger.
AP1 S2000
Tidigare:
Civic coupé B16
Civic Aerodeck B18C4 -98
Mitsubishi Legnum 2.5 V6 twinturbo 4wd Type-S
Del Sol -92 B18C-R
Accord Type-R -99
Prelude VTI -97
Tidigare:
Civic coupé B16
Civic Aerodeck B18C4 -98
Mitsubishi Legnum 2.5 V6 twinturbo 4wd Type-S
Del Sol -92 B18C-R
Accord Type-R -99
Prelude VTI -97
På min Accord -91:a hade jag samma problem, samma typ av givare på din?
Jag fick för mig efter att ha läst lite på olika forum att det förmodligen var givaren i växellådan?!
Det började som du beskrev det, sen la den av helt, fungerade ibland efter att man stängt av och startat bilen...
Jag fick för mig efter att ha läst lite på olika forum att det förmodligen var givaren i växellådan?!
Det började som du beskrev det, sen la den av helt, fungerade ibland efter att man stängt av och startat bilen...