eacv??

Frågor om motor, drivlina, fälgar, däck etc. ställer du här
v-master

eacv som ja förstår så e de en tomgångsventil?
tänkte höra e de någe mer den har hand om?
för när min bil e kall så går den fint men när den blir varm så bluddrar den..
testade å plocka bort kontakten på eacv å då hade ja typ ingen tomgång men den slutade bluddra..

har inga problem annars me tomgången lr så e just de där me bluddrandet..
e de bara å byta den lr kan de vara någe annat de e fel på? lr kan man fixa ordning en såndäå eacv??

mvh/marcus
Elvis_EG2
Namn: Elvis

testa o låna från någon som ha samma , enklast så
Elvis

Honda Civic 1.4lsi -Såld-
Honda Delsol VTi B18 -Såld-
Honda Civic Type R Fn2 K20 - Såld -
Honda S2000 F20C - Såld -
Honda Civic 1.5 VTEC -Såld-
Honda Accord 2,4 CL9 -Såld-

Driving :Honda civic type R CW FN2
v-master

Det är en honda civic 1,5 vei från 94:a
ja har bötit insprut lambdasond hela avgasröret från toppen å ända bak sen ny katt å haft samma problem..
tomgången har legat mellan 600-1000rpm
ingen motorlampa lyser eller någe.
på den här eacv ventilen så går de två slangar in i me vatten antar ja så ja har inte pilla någe knappt rört någe på motorn..
de här bluddrandet som ja prata om e att när bilen e kall så går den som vanligt när dne blir varm hör man att den bluddrar kan väl jämföras me en gammal förgasar bil när man haft choken i för länge å dne blevit sur..
men min bil reagerar som vanligt vid gaspådrag å sånt det ända e att när man ligger i jämn gas så rycker den..
men när ja koppla ur kontakten från EACV så gick den fint inga ryckningar lr bluddringar men då hade ja en tomgång på 100-200RPM

om ja kunde så skulle ja testa å byta ut den men finns ingen som har nån sån ju :( bara ja här i stan som kör civic av de här modellerna å finns ingen på skrotarna här omkring..
så atingen försöka smörja upp den lr köpa ny fast kostar ju 4500kr :(
Senast redigerad av v-master den 10 november 2008, 18:17, redigerad totalt 1 gånger.
v-master

Welen XLR8 Performance skrev:kolla om du har luft i kylsystemet
okej men skulle de kunna gö så de där som blir att de just händer när bilen e varm??
adio
Bil: Del Sol
Namn: Erik Rådström

Börja skriv på svenska så man förstår vad du menar.
Det står fortfarande en VEI på Högåsen och den har inte åkt någonstans så det står visst en bil på skroten i Karlskoga, detta har jag berättat tidigare.

Lufta systemet igen och se om det blir bättre annars låter det som du har fel inställd tomgång.

Jag har garaget i Degerfors så jag kanske kan hjälpa dig någon helg när jag ska dit och om jag hinner.
Senast redigerad av adio den 10 november 2008, 18:39, redigerad totalt 1 gånger.
Erik Rådström

SPONSORER
AKR-Performance
Pelganders Motorslip
Backup Partner
v-master

adio skrev:Börja skriv på svenska så man förstår vad du menar.
Det står fortfarande en VEI på Högåsen och den har inte åkt någonstans så det står visst en bil på skroten i Karlskoga, detta har jag berättat tidigare.

Lufta systemet igen och se om det blir bättre annars låter det som du har fel inställd tomgång.

Jag har garaget i Degerfors så jag kanske kan hjälpa dig någon helg när jag ska dit och om jag hinner.
har dyslexi men de kanske inte hjälper har sagt de förr..
var på högåsen i fredas å de hade ingen inne de hade en motor lös men de var från en nyare modell så de var inte samma..
testade och plocka bort den där eacv igen men nu upptäkte ja att den bluddra ändå så verkade inte va den ändå.. så man får väl leta vidare efter felet..
adio

Högåsen har en röd Civic VEI som står där, jag var där förra helgen och plockade delar.
Erik Rådström

SPONSORER
AKR-Performance
Pelganders Motorslip
Backup Partner
Användarvisningsbild
Micke 16v
Bil: Honda Civic
Namn: Mikael Haraldsson

Har du rengjort eacv på insidan än? det koxar igen som satan där inne så den skall du bada ordentligt några gånger med lämpligt lösningsmedel.
Du fyller dom två hålen helt enkelt. Pilla lossa packningen lite försiktigt först. CRC förgasar rengöring är kanon!
0736316013
v-master

adio skrev:Högåsen har en röd Civic VEI som står där, jag var där förra helgen och plockade delar.
hmm får åka dit å kolla igen för fråga dem och då sa de att den ända de hade var den lösa motorn inne ve lagret..
adio

Det står två Hondor ute på gården, en röd och en blå.
Erik Rådström

SPONSORER
AKR-Performance
Pelganders Motorslip
Backup Partner
Användarvisningsbild
Micke 16v
Bil: Honda Civic
Namn: Mikael Haraldsson

Därför han skall fylla dom två hålen enbart, och givetvis vara rädd om el-mojängen ;) så här gör dom i jänkeland med strålande resultat.
0736316013
Elvis_EG2
Namn: Elvis

jag ahde typ samma problem, men min misstände dock, men min kabel till mappsensorn har varit skarvad, så jag rörde lite på den så funka de finemang
Elvis

Honda Civic 1.4lsi -Såld-
Honda Delsol VTi B18 -Såld-
Honda Civic Type R Fn2 K20 - Såld -
Honda S2000 F20C - Såld -
Honda Civic 1.5 VTEC -Såld-
Honda Accord 2,4 CL9 -Såld-

Driving :Honda civic type R CW FN2
Användarvisningsbild
Nibbe
Bil: EG5, EJ9
Namn: Niklas Walkin
Has thanked: 10 times

v-master

Nibbe skrev:<a href="http://www.superhonda.com/forum/f94/diy ... cv-144463/" target="_blank">http://www.superhonda.com/forum/f94/diy ... 144463/</a>
Är det denna? fast där står det IACV
jepp så ser den ut
Skriv svar