Fönsterhissen går inte upp automatiskt

Frågor om motor, drivlina, fälgar, däck etc. ställer du här
CrilleD

Glömde lampskrället på hemma i bilen under en vecka när jag rest bort. Batteriet laddade ur och jag fick ladda upp det men nu verkar inte elhissan gå på "auto" när man trycker upp eller ner rutan som förr? Hur fixar jag till det igen så den fattar att den ska gå upp och ner utan att jag behöver hålla i knappen hela vägen?
Senast redigerad av CrilleD den 31 maj 2009, 18:37, redigerad totalt 1 gånger.
<!--coloro:red--><span style="color:red"><!--/coloro-->Honda Civic Type-R EP3<!--colorc--></span><!--/colorc--> <!--coloro:black--><span style="color:black"><!--/coloro-->[b]"Black hawk"[/b]<!--colorc--></span><!--/colorc--> <!--coloro:red--><span style="color:red"><!--/coloro-->- 04 <!--colorc--></span><!--/colorc-->
ctr-micke

Har för mig att man...
1. drar ner rutan i botten
2. sen krycker du ner knappen igen och håller den nere ett tag....
//Michael Fredriksson
//Upplands Väsby
//Subaru Impreza WRX STI
<a href="http://www.garaget.org/ctr-micke" target="_blank">GARAGET.org :: Subaru Impreza WRX STI</a>
matte_d
Bil: EP3 -05
Namn: Mattias Dahl

CrilleD skrev:Glömde lampskrället på hemma i bilen under en vecka när jag rest bort. Batteriet laddade ur och jag fick ladda upp det men nu verkar inte elhissan gå på "auto" när man trycker upp eller ner rutan som förr? Hur fixar jag till det igen så den fattar att den ska gå upp och ner utan att jag behöver hålla i knappen hela vägen?

"Steffo" skrev detta till mig en gång:
Dessutom nollas one touch window på förarsidan. Det fixar man genom att köra fönstret ner, upp ner helt utan att stanna på mitten. Man kan få trixa med det en eller ett par gånger innan det sitter. Kanske ska man ha en liten paus på någon sekund mellan ner upp ner. Sedan funkar allt som innan batteriet kopplades bort.
CrilleD

Tack så mycket! Ska testa det nästa gång jag kör ut med pärlan :)
ctr%micke skrev:Har för mig att man...
1. drar ner rutan i botten
2. sen krycker du ner knappen igen och håller den nere ett tag....
matte_d skrev:<!--quoteo(post=550224:date=31 May 2009, 18:37:13:name=CrilleD)--><div class='quotetop'>QUOTE(CrilleD 4 31 May 2009, 18:37:13) <a href="index.php?act=findpost&pid=550224"><{POST_SNAPBACK}></a></div><div class='quotemain'><!--quotec-->Glömde lampskrället på hemma i bilen under en vecka när jag rest bort. Batteriet laddade ur och jag fick ladda upp det men nu verkar inte elhissan gå på "auto" när man trycker upp eller ner rutan som förr? Hur fixar jag till det igen så den fattar att den ska gå upp och ner utan att jag behöver hålla i knappen hela vägen?

"Steffo" skrev detta till mig en gång:
Dessutom nollas one touch window på förarsidan. Det fixar man genom att köra fönstret ner, upp ner helt utan att stanna på mitten. Man kan få trixa med det en eller ett par gånger innan det sitter. Kanske ska man ha en liten paus på någon sekund mellan ner upp ner. Sedan funkar allt som innan batteriet kopplades bort.
<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
<!--coloro:red--><span style="color:red"><!--/coloro-->Honda Civic Type-R EP3<!--colorc--></span><!--/colorc--> <!--coloro:black--><span style="color:black"><!--/coloro-->[b]"Black hawk"[/b]<!--colorc--></span><!--/colorc--> <!--coloro:red--><span style="color:red"><!--/coloro-->- 04 <!--colorc--></span><!--/colorc-->
Skriv svar