Medlemserbjudande: 20% rabatt på service och reparationer!
Prisgaranti och gratis leverans till dörren på nybilar!
Aem cai
Tja
Har köpt en Aem cai (v1) men har inte monterat den än. Har lite frågor till dom som har sån luftfilter
Kan man köra bilen när det regnar eller ska man låt den vara?
Om nu det kommer regn i filtret och motorn.. Är det kört för motorn eller går det och reparera?
Efter hur länge ska jag rengöra filtret och när är det dax och byta filtret?
Kan man köra bilen under vintern när det är slask snö?
Mvh
armin fazel
Har köpt en Aem cai (v1) men har inte monterat den än. Har lite frågor till dom som har sån luftfilter
Kan man köra bilen när det regnar eller ska man låt den vara?
Om nu det kommer regn i filtret och motorn.. Är det kört för motorn eller går det och reparera?
Efter hur länge ska jag rengöra filtret och när är det dax och byta filtret?
Kan man köra bilen under vintern när det är slask snö?
Mvh
armin fazel
Armin Fazel
- Yobaman
- Bil: Civic Aerodeck MB8 -98
- Namn: Fredrik Tennberg
Du kan köra när det regnar. Jag har ett AEM CAI som går ner innanför hjulhuset och har kört vinter, rusk och regn utan problem. Det som jag hört är att om man kör i en väldigt stor vattenpöl så vattnet når filtret och då gasar så att motorn suger i sig vatten så har man problem. Vatten går nämligen inte att komprimera utan bara att trycka undan så då kan nog blocket spricka/ventiler gå åt helvete osv.
Som sagt gäller detta stooora pölar och stor otur. Kör du lugnt genom stora pölar så är det lugnt.
Rengör när du byter däck mellan sommar och vinter är en bra tid.
Filtret sitter ändå innanför hjulhuset och är då rätt skyddat från vatten och skit men har man gjort hål i plasten istället för att värma och böja så är det ju mer risk men jag är inte själv orolig alls, såna enorma pölar finns det inte så gott om så att man ska behöva vara rädd.
Som sagt gäller detta stooora pölar och stor otur. Kör du lugnt genom stora pölar så är det lugnt.
Rengör när du byter däck mellan sommar och vinter är en bra tid.
Filtret sitter ändå innanför hjulhuset och är då rätt skyddat från vatten och skit men har man gjort hål i plasten istället för att värma och böja så är det ju mer risk men jag är inte själv orolig alls, såna enorma pölar finns det inte så gott om så att man ska behöva vara rädd.
Nuvarande: Civic Aerodeck MB8 -98
2008-2014 Civic Type-R EP3 2003
2008-2014 Civic Type-R EP3 2003