Irriterande ljud i ATS

Frågor om motor, drivlina, fälgar, däck etc. ställer du här
tompa_

Har haft min ATS-08 i drygt ett år och är i stort kanonnöjd med den, men jag har ett problem. Det är att förardörren skallrar och det främst när man lyssnar på musik. Vid vissa låga toner behöver man inte ens lyssna högt utan det låter som om högtalaren är trasig. Jag har haft den inlämnad tre gånger och senast idag bytta man hela dörrsidan, men utan någon förbättring.

Min fråga är nu om ni andra som har liknande bil Accord 03-08 har samma problem? Har ni haft liknande vad har ni då gjort åt det?
Tomas Svensson
-------------------------------
Accord TypeS Tourer - 08
<!--coloro:#708090--><span style="color:#708090"><!--/coloro-->Honda ITR -98 [Såld]
Audi 80 2,6 -94 [Såld]
Saab 9-5 Nordic -00 [Såld]
Toyota Corolla -90 [Såld<!--colorc--></span><!--/colorc-->
R-B
Namn: Rasmus Bengtsson

Har samma problem på min CTR det är dörrhandtagen som vibererar för mig. Starta stereon och ställ dig utanför och se om det är dom som låter. Om det är dörrhandtagen så får du antagligen "förstärka" dörren med asfaltsmatta så tar det upp vibrationerna. Min polare har gjort det i sin CTR och han har inga problem. Vet inte om det är samma på ATS.
Senast redigerad av R-B den 16 juli 2009, 22:17, redigerad totalt 1 gånger.
Rasmus Bengtsson
Krister

Har en ATS Tourer 07:a och jag upplever inga sådana bekymmer.
"Happiness is not getting what you want but wanting what you got"

Kör:
Honda Civic 1.8 Sport Midnight Blue -10
Honda CBR1000RA Svart -10
christer_carlsson
Bil: Accord Type-S
Namn: Christer Carlsson

Intressant, jag har faktiskt exakt samma på min...låter nästan som högtalaren är trasig. Jag hör det bara när jag spelar musik och det börjar vid volymsteget 08-09 någonting.

Ska förmodligen lämna in den jag också. Vart har du lämnat in din?
Accord Type-S, <!--coloro:#696969--><span style="color:#696969"><!--/coloro-->Graphite grey<!--colorc--></span><!--/colorc-->, Special Edition 2008
Medlem #1538
Tidigare: CTR- milano red -02, såld, tack för den tiden :-)
tompa_

christer_carlsson skrev:Intressant, jag har faktiskt exakt samma på min...låter nästan som högtalaren är trasig. Jag hör det bara när jag spelar musik och det börjar vid volymsteget 08-09 någonting.

Ska förmodligen lämna in den jag också. Vart har du lämnat in din?
Jag kommer från Linköping så jag har lämnat den via garanti på Sven Almevik Bil AB. Det låter som samma det börjar där någonstans, men det går att förstärka om man kör samtidigt.
Tomas Svensson
Accord TypeS Tourer - 08
<!--coloro:#708090--><span style="color:#708090"><!--/coloro-->Honda ITR -98 [Såld]
Audi 80 2,6 -94 [Såld]
tompa_

R-B skrev:Har samma problem på min CTR det är dörrhandtagen som vibererar för mig. Starta stereon och ställ dig utanför och se om det är dom som låter. Om det är dörrhandtagen så får du antagligen "förstärka" dörren med asfaltsmatta så tar det upp vibrationerna. Min polare har gjort det i sin CTR och han har inga problem. Vet inte om det är samma på ATS.
Ska kolla om det är det, men det går att avhjälpa om man trycker hårt på dörrsidan höger om låsknappen. Känns som att det är själva dörrsidan som spökar.
Tomas Svensson
Accord TypeS Tourer - 08
Audi 80 2,6 -94 [Såld]
tompa_

Krister skrev:Har en ATS Tourer 07:a och jag upplever inga sådana bekymmer.
Skönt att höra, då kanske man inte ska ge sig för hade alla haft samma fel så kanske Honda hade menat att det är så det är konstruerat. Blir intressant att se vad man måste göra för att få ordning på det ...
Tomas Svensson
Accord TypeS Tourer - 08
Audi 80 2,6 -94 [Såld]
and1
Bil: Civic VT
Namn: Cuong Nguyen
Been thanked: 1 time

samma sak på min ATS sedan, fast på passagera dörren...lite irriterande faktis, då det skallra då o då. har inte hittat felet än...hm
Honda ATS-06
Honda Civic -92
SiR

Hade själv detta problem och fick det åtgärdat på garanti/nybilsgarantin

finns en service bulletin "buzzing door speakers" om det är nu samma problem vi pratar om här

det är väl mest på tidiga -03 och -04 som problemet uppkommer och jag trodde detta hade blivit åtgärdat på nyare årsmodeller

man tar bort dörrsidan och plastdukten, sätter på tejpbitar (en viss typ av tejp) och isolerar om vissa delar på dörren går

kolla här

<a href="http://www.maxrev.de/files/2007/05/buzz ... 180956.pdf" target="_blank">http://www.maxrev.de/files/2007/05/buzz ... 956.pdf</a>
Senast redigerad av SiR den 17 juli 2009, 02:53, redigerad totalt 1 gånger.
Stefan Hagman

Accord 2.2 I-dtec Exe. -12
Accord 2.2i-CTDi Exe. -04 *såld*
NSX -91
Civic VTi -00 *Såld*
dtx

Har en ATS -08 och har samma problem. Men det hjälper som nämnt ovan att trycka med handen mot dörren på vissa ställen så slutar det skallra. Nått är det i dörren som kommer i vibration när man dunkar på dom låga frekvenserna. Väldigt irriterande så är det någon som kommer på en snillrik hemmafix så vore det kanon. Kan även höras från passagerarsidan om man lyssnar noga.

Låter som samma problem som SiR presenterade ovan. Skall lämna in bilen på 2000 mila service i augusti när jag kommer hem. Då skall dom även få kolla på det här. Låter ju som ett garantijobb då.
Senast redigerad av dtx den 17 juli 2009, 06:05, redigerad totalt 1 gånger.
ei9440
Bil: Honda Accord
Namn: Patrik Espelund

Jag har också samma problem, kan till och med skallra lite när man kör på grov asfalt... :hmm: , har inte varit förbi Honda ang detta än
Kör: Golf GTI-35 Edition
Tidigare bilar:
Honda Accord Type-S-08
CTR-05,,,AEM-Invidia-Rota-Mugen...
Honda CTR-04...AEM CAI,Buddy Club Spec IV....
Audi a4 1.8Ts-99b
Audi a4 1.8T-97
Honda Civic Esi-94

Heja Gnaget SM-Guld 2009!
tompa_

ei9440 skrev:Jag har också samma problem, kan till och med skallra lite när man kör på grov asfalt... :hmm: , har inte varit förbi Honda ang detta än
Exakt samma du behöver inte ens ha stereon på utan att höra ljudet vid körning på grov asfalt. Blir intressant att följa om vi kan få ordning på det, för det verkar ju inte vara ett direkt ovanligt fel.

Efter en dags körning sedan de fått ordning på passagerardörren har även den börjat skallra igen ... Jag tycker att de är bra på den verkstad jag lämnar den, men frågan är ju hur många gånger de ska behöva för att få ordning på detta. Jag skulle gissa att om jag lämnade bilen till Bra Ljud i bil skulle de inte lämna igen den innan den verkligen var fixad, men då lär jag ju stå för fiolerna ...

Får väl ta en vända till efter semestern.
Tomas Svensson
Accord TypeS Tourer - 08
Audi 80 2,6 -94 [Såld]
magnusolin

Hade samma irriterande knarr från min förardörr både vid musiklyssning och grov asfalt.Lät som det var något löst precis vid låsknappen. Otroligt irriterande. Hade bilen inne för detta problem men de kunde inte hitta felet. Tog själv av dörrsidan (busenkelt) och kunde lokalisera oljudet till den bakre skenan där fönstret glider upp och ner. Satte en gummibit mellan skenan och bulten som fäster vid dörrplåten och vips var oljudet borta.
Tahiti

Nu såg jag denna. Min Accord 04a skallrade på insidan av förardörren. Jag har löst det på det klassiska sättet: med våld. Jag märkte att det gick att trycka ner ett finger 2cm framför låsknoppen för att tysta skallret så jag vevade ner rutan och klippte till med näven på den överliggande delen av dörrinsidan. Problemet löst.
Några Hondatastyle insugspackningar kvar. B18, K20, D16. Volvo B23. Nissan SR20DET
civic vtec

brukar vara knappsatsen till elhissarna som skramlar, lägg handen där så kan d vara tyst
Mattias Ask
pr0ny
Namn: Ronny P

hahaha, å jag som tyckt att ja svalmar, har haft detta på min tourer länge me! :P
Speed is an addiction, that makes me a junkie

0707396659
Skriv svar