Dålig värme
Hej, jag har dålig värme i min honda crx från 89. Jag har sökt på forumet och därav bytt min termostat men det hjälpte inte. Jag har lagt märke till expansions kärlet står tomt ibland och funderat om det är värmeelementet som läcker men jag kan inte känna någon fukt under värmehuset. Finns det någon typ av avrinning? Slangarna som går in till kupén är varma. Kylaren har sett sina bästa dagar. Men kan den göra att det blir dålig värme? :blink2:
Sen undrar jag om det är någon som besitter en begagnad askkopp till min bil. Hörde med honda och dem skulle ha 601 spänn för en.
(nej jag röker inte men den gick isönder.
Bra att ha skruv i.
Sen undrar jag om det är någon som besitter en begagnad askkopp till min bil. Hörde med honda och dem skulle ha 601 spänn för en.
Senast redigerad av Externos den 8 februari 2010, 16:18, redigerad totalt 1 gånger.
Tobias Ljunggren
Finns några trådar som behandlar värme. Bla denna som jag uppdaterat idag:
<a href="index.php?showtopic=55990&st=0&gopid=579627" target="_blank">index.ph...mp;gopid=579627</a>
<a href="index.php?showtopic=55990&st=0&gopid=579627" target="_blank">index.ph...mp;gopid=579627</a>
Honda XL350 -84
Mercedes SLK 200 -06
Toyota MR2 2.0i -93
Mercedes SLK 200 -06
Toyota MR2 2.0i -93
Tack, har dock redan läst igenom den tråden och kontrollerat allt som står där. Men jag har inte testat med en kartongbit får testa det.Tobbera skrev:Finns några trådar som behandlar värme. Bla denna som jag uppdaterat idag:
Edit1* Nu har jag testat med en kartongbit och det funkade prima. Nu kvarstår min fråga om askkoppen =)
Senast redigerad av Externos den 8 februari 2010, 20:35, redigerad totalt 1 gånger.
Tobias Ljunggren
Är det termostaten som är dålig och inte öppnar i detta läge ?
Bara undrar om man råkar ut för samma problem någon gång
Bara undrar om man råkar ut för samma problem någon gång
Göteborg
mob 0736581186
mail gomer@live.se
mob 0736581186
mail gomer@live.se
-
Malkolm
- Bil: TEN second car!
- Namn: Malkolm Roth
- Has thanked: 31 times
- Been thanked: 23 times
Om man har dålig värme så är det att termostaten inte orkar stänga ordentligt.
Sen nackdelen med att sätta en kartongbit framför kylarn är att många glömmer bort det när solen och plusgraderna kommer, då är det lätt att toppackningen går sönder..
Sen nackdelen med att sätta en kartongbit framför kylarn är att många glömmer bort det när solen och plusgraderna kommer, då är det lätt att toppackningen går sönder..
Senast redigerad av Malkolm den 18 februari 2010, 14:12, redigerad totalt 1 gånger.