EP3 Type-r, Rassel vid dragläge
Tjena folket
Jag har varit i england 4 månader och jobbat och bara varit hemma 3 ggr och rastat bilen då. Allting har fungerat perfekt efter jag fick ny växellåda, koppling och svänghjul förra året. Bilen har gått ca 500 mil... ingenting på bana sen dess och endast ibland har jag gasat till, knappast någon buskörning ens.
Allt har fungerat perfekt med växellådan och allt.
Nu skulle brorsan ta bilen på en liten åktur, tror inte han kör speciellt vårdslöst heller.
Han säger att han rullade långsamt på en liten väg och skulle koppla i en växel för att öka farten när han kom till en annan väg. Då bara plötsligt fungerade inte kopplingen. Det rasslar bara när han når dragläget och ingen växel går att koppla i. Jag uppfattade det inte som att han hade problem att få spaken till någon växel.
Jag har mailat rosenholtz redan, men tänkte höra om någon vart med om liknande här.
Går detta på verkstadgarantin ? Bilen har ju inte buskörts ens :/
Jag har varit i england 4 månader och jobbat och bara varit hemma 3 ggr och rastat bilen då. Allting har fungerat perfekt efter jag fick ny växellåda, koppling och svänghjul förra året. Bilen har gått ca 500 mil... ingenting på bana sen dess och endast ibland har jag gasat till, knappast någon buskörning ens.
Allt har fungerat perfekt med växellådan och allt.
Nu skulle brorsan ta bilen på en liten åktur, tror inte han kör speciellt vårdslöst heller.
Han säger att han rullade långsamt på en liten väg och skulle koppla i en växel för att öka farten när han kom till en annan väg. Då bara plötsligt fungerade inte kopplingen. Det rasslar bara när han når dragläget och ingen växel går att koppla i. Jag uppfattade det inte som att han hade problem att få spaken till någon växel.
Jag har mailat rosenholtz redan, men tänkte höra om någon vart med om liknande här.
Går detta på verkstadgarantin ? Bilen har ju inte buskörts ens :/
Andreas Fougner
- Yobaman
- Bil: Civic Aerodeck MB8 -98
- Namn: Fredrik Tennberg
Får man fråga varför koppling, vlåda och svänghjulet är bytt så tidigt i bilens liv? Jag uppfattar det som att du bytt till original och inte till något vassare typ jdm låda?
Nuvarande: Civic Aerodeck MB8 -98
2008-2014 Civic Type-R EP3 2003
2008-2014 Civic Type-R EP3 2003
Jag bytte till jdmlåda och passade då på att köpa vassare koppling och lättare svänghjul eftersom orginalkopplingen nästan var helt slut. Det är en exedy stage 1 koppling och svänghjul.Yobaman skrev:Får man fråga varför koppling, vlåda och svänghjulet är bytt så tidigt i bilens liv? Jag uppfattar det som att du bytt till original och inte till något vassare typ jdm låda?
Tack för era tips, skall undersöka vidare med rosenholtz och se om det är deras jobb som strulat eller om det är ett måndagsex till koppling jag fått...
Andreas Fougner