ep3 type r värmereglaget defekt
- David Lundin
- Namn: David Lundin
Det sitter en vajer på baksidan av reglaget som förmodligen lossnat. Inte helt ovanligt, finns några trådar om det här redan. Vajern kan vara lite trög, vill minnas att några smörjt den för att undvika problemet när de väl satt fast vajern ordentligt igen.
Det är nog bara att lossa panelen som gäller ifall du skall fixa det iaf. Bästa är att ta en titt i WSM för en guide om hur du gör det, där kan du säkert hitta hur vajern sitter/skall sitta också.
Det är nog bara att lossa panelen som gäller ifall du skall fixa det iaf. Bästa är att ta en titt i WSM för en guide om hur du gör det, där kan du säkert hitta hur vajern sitter/skall sitta också.
- StockholmsJOCKE
- Bil: ITR DC2
- Namn: Jocke
- Been thanked: 3 times
MMM en klassiker.......
Själv reglerar man kyla och värme under huven, JDM style
Själv reglerar man kyla och värme under huven, JDM style
- David Lundin
WSM = Workshop Manual = Verkstadshandbok.
Du hittar den här t ex: http://www.spoonertuner.com/manuals
Du hittar den här t ex: http://www.spoonertuner.com/manuals
- Asse
- Bil: Civic VTI EK4
- Namn: Erik Lindgren
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 6 times
Du kan enkelt ändra till kallt från motorrummet tills problemet är fixat, reglaget sitter på torpedväggen.
Jävla störande skitfel, som Honda borde fixat till faceliften tycker man...
Jävla störande skitfel, som Honda borde fixat till faceliften tycker man...
"Isn't it nice when things just work?"
Honda Civic VTI -00
Honda CR-V -13
Honda Civic VTI -00
Honda CR-V -13
Jag hade samma problem, om det sa knak så är det plastfästet till höljet av vajern som gått av. Så istället för att vajern rör sig inne i höljet av kabeln så rör sig hela allt. Jag fick byta ut konsollen med de tre vreden samt kabeln (6000kr på Honda). Känner redan nu, efter kanske ett halvår, att det börjar bli trögt igen. Helt sjukt dålig konstruktion faktiskt.
Carbon Bronze Pearl Accord Tourer 2.0 Sport -07
mitt e fixat idag bara vajern som lossnade och jag märkte att fästet mot torpedväggen va trögt smörjde det samt fäste vajern och öglan med ett buntband modell mini funkar fin fint nu man måste nog smörja lite oftare mot torpedväggen dock i det fästet där 
nu e bilen såld lämnar den på tisdag men jag kommer ha en 91 1,6 16 som pendlarbil så det blir väl lite uppsnyggning och förbättring av den så jag stannar på forumet
nu har jag tre bilar
mvh
Bobby
nu e bilen såld lämnar den på tisdag men jag kommer ha en 91 1,6 16 som pendlarbil så det blir väl lite uppsnyggning och förbättring av den så jag stannar på forumet
nu har jag tre bilar
mvh
Bobby
Bobby Sibic Andersson
- David Lundin
Minns inte en enda EP3a som det inte varit trögt i 
Däremot att man kunde smörja vid torpedväggen var nytt, får kolla in det jag också.
Däremot att man kunde smörja vid torpedväggen var nytt, får kolla in det jag också.